Az első fényszórók megadják a klasszikus Aston Martin hangulatot
Szerencsére nem kell végérvényesen eltemetnünk a DBS modellnevet, ugyanis a mostani búcsú csak a jelenlegi generációnak szól. A búcsúnak viszont megadják a britek a módját: a zöld motorháztető alatt egy ikerturbós, 5.2 literes V12-es motor lapul, mely 759 lóerős teljesítményre és 340 km/h végsebességre képes. A sima DBS-hez képest ez 7 százalékos teljesítmény többletet jelent, ám érdekesség, hogy az erősebb motor alá nem pakoltak erősebb fékeket, ugyanis az Aston úgy ítélte meg a tesztek alapján, hogy az alap DBS-ben lévő kerámiafék is megteszi. A kormányműhöz viszont már hozzányúltak, ahogyan a 8 sebességes automata váltót is újra programozták, így a britek elmondása szerint egy precízebben vezethető GT autó lett a végeredmény.
A négy kipufogó egy eltűnőben lévő kor emlékét idézik
Külsőre nem sokat változott a DBS az alapmodellhez képest. 21 colos felniket kapott, néhány helyen karbonelemeket is felcsempésztek az autóra, ám a leglátványosabb az első lökhárító és a diffúzor környéke. A motorháztetőre pedig egy méretes nyílás is került, mely elsősorban a levegő megfelelő áramlásáért felel, másfelől szintén hozzátesz a megjelenéshez. A beltér - a színösszeállításon túl - szinte egy az egyben megmaradt az eredeti DBS-ben látottaknak megfelelően. Minden fontos gomb ott van a sofőr keze ügyében, a középkonzol igyekszik minél kisebb lenni, hogy minél kevesebbet takarjon a látómezőből. Szóval versenyautós és ezt a megállapítást a karbonbetétes kormány is alátámasztja. Az Aston nem közölt hivatalos árat, az alap DBS kb. 121 millió forintról indul, így vélhetően ennek sokszorosát kellett kicsengetni annak a 499 vásárlónak, aki hazavihet majd egy 770 Ultimate modellt. A gyártás az év első negyedében kezdődik, a kiszállítást pedig a nyáron kezdheti meg az Aston Martin.
A beltérből nem maradhat el a kötelező plakett, mely azt mutatja, a 499 példány melyikében ülünk
A legviccesebb, hogy a reklámban a brüsszeli James Bond kiállítást reklámozzák ( https://egzostive.com/bond-in-motion-brings-the-best-of-james-bond-to-brussels/ ), ami két előző generációs DBS-t is felsorakoztat. Az elsőt a Casino Royale-ban totálozza le James, amikor egy kitérő manőver során megpörgeti a kocsit kb minden tengelye körül, a másik meg a Quantum of Solace nyitó jelenetének autós üldözésében amortizálódik le.
Szerintem ez volt a legarányosabb Aston kb evör, de ezért ezt is elfogadnám, kicsit kevesebb karbonnal a beltérben … 🙂