Már Európában is készülnek a legújabb Toyota hibridek
A vadonatúj Toyota Corolla Cross-ban mutatkozott be, majd a nemsokára a márkakereskedésekbe is megérkező, három karosszériaváltozatban elérhető, frissített Toyota Corolla is megkapta, most pedig már Európában is megkezdődik a gyártása a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásának, amely egyszerre javítja a járművek teljesítményét és csökkenti széndioxid-kibocsátásukat. A Corolla Cross menetpróbáját
ide kattintva olvashatod, a frissített Corolla menetpróbáját
ezen a linken éred el, ha pedig a Toyota új, ötödik generációs hibrid rendszere érdekel, arról részletesen
ebben a cikkünkben számoltunk be.
A lengygyelországi és az Egyesült Királyságban található üzemek közt oszlik meg a nemes feladat
A Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) és a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) összesen 77,5 millió euró értékben ruházott be hét gyártósor korszerűsítésére, hogy alkalmassá tegye őket a világ legfejlettebb hibrid hajtásának gyártására a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) üzemeiben készülő megújult Corollához. Főként a lengyelországi üzem fejlesztése az érdekes: ide csoportosult ugyanis a fent említett összegből 77 millió euró, míg az Egyesült Királyságban található gyáregység 541 ezer eurós befektetéssel korszerűsített, hogy létrejöjjön a hét európai gyártósor. A lengyelországi üzem a hibrid sebességváltókat gyártja, beleértve az MG1 és MG2 elektromos motorokat, amelyek a hibrid váltó szerves részét képezik. Ezeket a váltókat és villanymotorokat az Egyesült Királyságban gyártott új, 1,8 literes benzinmotorral kombinálják, így létrehozva az 5. generációs hibrid hajtásláncot.
Íme az MG1 (balra) és MG2 (jobbra) villanymotor, a Toyota új hibrid rendszerének a lelke
Ennek az 5. generációs Toyota hibrid technológiának könnyebb, kompaktabb és nagyobb teljesítményű elektromotorjai vannak, ami növeli az elektromos hajtás arányát a hibrid rendszerben. A továbbfejlesztett motoroknak köszönhetően a jármű nagyobb teljesítményt és jobb vezethetőséget biztosít, ami alacsonyabb széndioxid-kibocsátást eredményez. Az új, 5. generációs hibrid hajtáslánc teljes egészében felváltja a 2018 és 2016 óta ugyanezekben az üzemekben gyártott, 4. generációs rendszereket. Az előző generáció bemutatása óta eltelt időben ráadásul a Toyota Motor Europe felgyorsította beruházásait a hibrid technológiába, így az elmúlt négy évben a villanyosított modellek aránya a Toyota teljes európai értékesítésében 30 százalékról 66 százalékra nőtt.
A Törökországban gyártott Corollához készülnek az új, 5. generációs hibrid hajtásláncok