A téli hidegben lecsökken a Teslák hatótávolsága, amelyről a gyártó nem tájékoztatta megfelelően a vásárlókat a koreai versenyhivatal szerint
Sokak számára alapvető információ, hogy télen kisebb hatótávolsággal szolgálnak a villanyautók, az akkumulátornak ez ugyanis egy megterhelő felhasználás. Ráadásul a fűtés sem a nemlétező belsőégésű motor hulladékhőjéből keletkezik, hanem az autó mozgatására szolgáló áramot pazaroljuk. Így bizonyos felhasználási szituációkban akár felére is csökkenhet az egy töltéssel megtehető táv ahhoz képest, amelyet a Tesla állít. Ráadásul téli körülmények között a töltés is problémásabb, lassabb lehet, ami szintén nincs feltűntetve, amikor a Supercharger villámtöltőiket reklámozzák. Ezzel a Dél-koreai hatóságok szerint nem megfelelően tájékoztatják a vevőket az autók használhatóságáról, illetve az előnyeikről és hátrányaikról a belsőégésű motoros alternatívákhoz képest. A helyzetet súlyosbítja, hogy a Tesla közölt a téli használattal kapcsolatos információkat és tippeket a weboldalán, ám ezek egy szóval sem foglalkoztak a hatótáv, illetve a töltőhálózat hatékonyságának csökkenésével 0°C alatti hőmérséklet esetén.
Éppen ezért a Korea Fair Trade Commission, avagy az ország gazdasági versenyhivatala 2,85 milliárd Dél-koreai von büntetés megfizetésére kötelezte a céget. Ez nagyjából 2,2 millió dollárnak, tehát jelenlegi árfolyamon számolva körülbelül 821 millió forintnak felel meg. Fontos viszont megjegyezni: nincs információ arról, hogy a vizsgálatot valódi vásárlók problémái miatt indították volna. Ugyanígy azt is érdemes figyelembe venni, hogy több, kimondottan hideg éghajlatú országban is használhatóak, sőt, igen népszerűek a villanyautók. Erre a legjobb példa Norvégia, ahol az eladott új autók több mint 75 százaléka elektromos, ráadásul konkrétan a Tesla vezeti az eladási listákat.