Mozgalmas éven vagyunk túl: összeszedtük, hogy mi mozgatta igazán az olvasók kíváncsiságát
Több mint kétezer cikket olvashattatok idén az Autónavigátoron, köztük 120 új autó és pontosan 43 használt modell tesztjét, emellett rengeteg sztorival, jubileumi anyaggal és persze a legforróbb hírekkel próbáltunk olvasóink kedvére tenni. Éppen ezért számunkra is érdekes visszatekinteni és megnézni a nyers adatokat. Már hagyománynak számít, hogy az év utolsó napján összegyűjtjük a legolvasottabb témákat.
Idén azonban egy olyan jelenséggel szembesültünk, amilyen még nem fordult elő: öt hónapban is ugyanaz foglalkoztatta leginkább az olvasókat.
Itt az ideje tehát végignézni hónapról hónapra, hogy mely cikkek hozták a legtöbb kattintást, ezúttal egy különleges csavarral a gyűjtemény végén. Tartsatok hát velünk a nagy leleplezésig: mutatjuk, mi volt idén az a bizonyos
"egy téma mind felett".
Egy különleges összecsapással indult az év, a múlt és a jövő technikája mérte össze az erejét (Fotó: Youtube.com/Top Gear)
Januárban a Top Gear egy videójáról számoltunk be, ahol egy WRC versenygépet, egy valódi F1 autót és a Formula E visító csodamasináját tették egymás mellé egy gyorsulási versenyen. Tény, hogy ritkán látni ilyen mezőnyt ugyanahhoz a rajtvonalhoz felsorakozni, így még számunkra sem jelentett akkora meglepetést, hogy a rengeteg, sikeresebbnél sikeresebb évindító cikk közül ez vitte el a koronát. Ha esetleg lemaradtatok volna róla,
ide kattintva megnézhetitek a látványos összecsapást.
Várható volt, hogy találkozunk legalább egy Daciával a listában, hiszen az elérhető áron kínált új autók mindig érdekes témának számítanak Magyarországon
Februárban valamelyest hétköznapibb vizekre eveztünk, ekkor érkezett ugyanis a Dacia legújabb slágere. A Logan MCV, a Lodgy és a Dokker személyautó változatát egymagában utódló, a román-francia márkától megszokott alacsony árával hódító, akár hétülésesként is kérhető
Dacia Jogger bemutatkozó cikkét olvastátok el a legtöbben.
A gyorshajtók rémálma győzedelmeskedett áprilisban(Fotó: Police.hu)
Áprilisban az Európai Unió legújabb szabályozása kavarta fel leginkább az állóvizet. Évről évre egyre több ugyanis a kötelező biztonsági felszerelés, amelynek valamilyen formában bele kell kerülnie minden a kontinensünkön forgalomba helyezett új autóba, nyár óta pedig ezek közé
már a sebességhatárokra figyelmeztető automatika is beletartozik. Ez az első lépés a gyorshajtás teljes felszámolása felé, így nem csoda, hogy ekkora érdeklődésre tett szert a téma.
Túl szép, hogy igaz legen? Sajnos ez a hibátlan, újszerű BMW tényleg az!
Májusban egy hibátlannak tűnő, mégis lényegében eladhatatlan használt autó volt a slágertéma. A három éves, kevesebb mint 20 ezer kilométert futott BMW kívül és belül is hibátlan állapotban van, ám a hazai piacon eladni szinte lehetetlen lenne. Hogy mi a csapda a tesztautókat megszégyenítő állapotban megőrzött bajor csodagéppel?
Ide kattintva derítheted ki!
A telefonnal a kézben vezetőkre vadásztak a rendőrök, valamiért mindenki erről akart olvasni (Fotó: Police.hu)
Szeptemberben egy fokozott rendőri ellenőrzés híre élvezett kiemelt figyelmet. A hónap közepén a rendőrök ugyanis a vezetés közben telefonkészüléket a kezükben tartókat és egyéb eszközeiket nyomkodókat szűrték a megszokottnál éberebben.
Ezt a Suzukit nem lehet kapni itthon, talán éppen ezért voltak rá kíváncsiak az olvasók
Októberben a hazai újautó-piac legnépszerűbb márkája,
a Suzuki mutatott be egy új, szintén hétüléses modellt, amely mindenki fantáziáját megmozgatta. A probléma csak annyi, hogy a világ egyik legnépszerűbb autójának számító Ertiga itthon nem érhető el, a Maruti égisze alatt, főként Indiának készül.
Előre felkészülhettetek velünk a hidegre is, hogy biztosan induljon az autó, amikor beköszönt a tél
Novemberben a téli felkészítés volt a sláger, egy átfogó cikkben jártuk körül
a hőmérséklet csökkenésével kapcsolatos lehetséges meghibásodásokat. Ha az írást nem csak elolvasták az emberek, de meg is tették a cikkben említett elővigyázatosságokat, akkor jelentősen csökkent az esélye, hogy az első hidegebb napon cserben hagyja őket az autójuk.
De vajon mi volt a legolvasottabb téma a többi hónapban, ezáltal toronymagasan az egész évben?
Feltűnhetett fentebb, hogy taktikus módon kihagytuk az egész év legfontosabb témakörét érintő hónapokat. Az eddig nem említett időszakokban ugyanahhoz az egy kérdéskörhöz tartoztak a legnagyobb érdeklődésre számot tartó cikkek. A sors iróniája, hogy bár ez egy olyan közéleti téma, amely már több mint 10 éve, heti szinten előkerül az oldalon, gyakorlati értelemben idén minden eddiginél kevesebb embert érintett.
Ez pedig nem más, mint az üzemanyagár, ami éppen abban az évben döntött meg minden kattintási rekordot, amikor a magánszemélyek az év jelentős részében hatóságilag szabályozott, 480 forintos áron tankolhattak.
Bár a legtöbbeket egészen december elejéig nem érintette az ügy, a piaci árak mozgásáról szóló híreket mégis rengetegen követték.
Márciusban,
júniusban és
decemberben konkrétan egy-egy teljesen hétköznapi üzemanyagár-változás híréből lett a legolvasottabb cikk.
Az üzemanyagár vitte a prímet ebben az évben, három hónapban is egy teljesen hétköznapi árváltozás lett a legolvasottabb
Júliusban egy kicsit másfelől közelítette meg ezt a kérdéskört a legolvasottabb cikk, ekkor ugyanis annak jártunk utána,
hogy melyik országban mennyibe is kerül valójában - tehát mondjuk az átlagfizetéshez képest - az üzemanyag. Mi sem mutatja jobban a téma felkapottságát, hogy tavaly is készült egy ugyanilyen cikk, lényegében ugyanezekből a forrásokból, de természetesen az akkori árakkal, amelyet nagyjából fele annyian olvastak el, mint az ideit.
Ismét megnéztük, hogy a fizetésekhez képest mennyibe kerül az üzemanyag Európában és a világban, idén ez július legolvasottabb cikke volt
Szintén az üzemanyagár témakörhöz tartozik, így logikusan a legvégére hagytuk az
augusztusi legolvasottabb cikket, ami egyben az egész év bajnoka is volt, ráadásul toronymagasan. Ez ugyanis nem egy akármilyen
"üzemanyagáras" hír: az év közepén felröppent egyes pletykák a hatósági ár megszűnését híresztelték, majd egy kormányinfón foszlatták szét ezeket.
Az erről szóló beszámoló érthető módon rengeteg embert érdekelt. Valószínűleg a többi esetben is a hatósági ár ténye, az üzemanyagokat érintő válsághelyzet, illetve az ezzel kapcsolatos viták tornázták fel az árváltozásokkal, illetve a környező országok áraival kapcsolatos cikkek olvasottságát is.
A hatósági ár nem csak az egész éves legolvasottabb cikket hozta, valószínűleg emiatt voltak ilyen népszerűek az egyéb hírek is, amelyek a töltőállomásokról érkeztek
Ennek azonban már vége: ha drágább árakkal is, de minden visszatérni látszik a megszokott kerékvágásba üzemanyagfronton. Reményeink szerint jövőre egy nyugodtabb év következik, így inkább egy pozitív hírekkel, remek tesztautókkal és érdekes sztorikkal teli összefoglalót olvashattok majd az év utolsó napján. Addig viszont még sok víz lefolyik a Dunán, így most ismét
sikeres és boldog, egészséggel teli új évet kívánunk nektek,
illetve szokás szerint köszönjük, hogy olvastok minket, valamint
nézitek a videóinkat. Találkozunk jövőre is!