Melyik volt az év legjobb új tesztautója? Íme a mi kedvenceink!

Bemutatjuk a személyes kedvenceinket: ezek voltak 2022 hozzánk legközelebb álló újdonságai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új modellek egész tengeréből választottuk ki azt a fejenként 5 tesztautót, ami a leginkább a kedvünkre való volt idén: jól látszik, hogy a vásárlókhoz hasonlóan mi újságírók is ahányan vagyunk, annyi félét szeretünk. Mutatjuk a kedvenceinket!

Kereken 120 tesztautóról írtunk idén önálló tesztet az Autónavigátornál, így nem meglepő, ha nehéz volt kiválasztani a fejenként 5 személyes kedvencet. Bár a végeredmény magáért beszél, a helyezettjeink mellé azért néhány mondatban azt is odabiggyesztettük, hogy mivel érdemelték ki ezt az előkelő helyet a listánkon.
Hirdetés
Katona Mátyás:
Talán nem tudják az olvasók, de az idei év végével távozom az Autónavigátortól, a korábbiaknál kevesebb tesztautó is járt nálam az év során, de azért bőven akadt érdekesség, olcsóbb és drágább egyaránt, amelyekből az alábbiak voltak a kedvenceim.
1. Tesla Model Y
Használhatóságát tekintve még mindig a piac egyik legjobb, ha nem a legjobb villanyautója a Model Y. Igaz, alacsonyabb építésével, jobb alaktényezőjével és az árával is kedvezőbb Model 3 ügyesebb, de ez sem torkos, a Supercharger hálózaton pedig villámgyorsan tölthető, sőt vezetni is jó, és még magától is egészen ügyesen tud! 2. Suzuki S-Cross
Gyakorlatilag összes verziójával próbáltam az idei évben piacvezető és Év Magyar Autója közönségdíjas modellt. Legutóbb hibridként, de nem állítom, hogy az volt a kedvencem, az év során ugyanis az összes S-Cross érezhetően drágult, de kézi váltóval és élénk, mégis takarékos 1,4-esével ma is remek ajánlat. 3. Ford S-MAX Hybrid
Nincs már a piacon Toyota Prius Plus, sőt egyterűt is alig találunk. Van viszont Ford S-MAX Hybrid, ami egyszerre adja a Toyota elvét kamatoztató hibrid hajtást, nagyobb, izmosabb motorral, jobb futóművel, jobb vezethetőséggel és még úgy is tágasabb utastérrel, hogy fölötte még ott van a Galaxy is, szintén akár hibridként, még nagyobb beltérrel. 4. Dacia Jogger ECO-G
Ez még nem a hibrid, pedig lesz majd az is a piac legolcsóbb hétüléseséből, viszont az 1,0 literes, háromhengeres turbómotor az LPG-tankolhatósággal is nagyon olcsó üzemet és teljesen jó használhatóságot ad. Csak ebbe a Comfort szintű tesztautóba több mint 3000 kilométert tettem bele, teljes elégedettséggel. 5. Renault Megane E-TECH 100% Electric
Hosszú évekig Európa kedvenc villanyautója volt a Zoe, a Renault azonban most feljebb lépett. Még úgy is, hogy a Megane E-TECH 100% Electric kívülről a hagyományos kompaktoknál kisebb, belül viszont hozzájuk mérhető helykínálatot és alapverziójával is kellemes anyagokat ad. Ehhez pedig 22 kW-os AC töltés lehetősége is társul, amivel az átlagnál sokkal használhatóbb villanyautó.
Hirdetés
Horváth András:
Ha azt mondják nekem, hogy áruld el, melyik a kedvenc autód, akkor nem tudok egyetlen egyet megnevezni. Ugyanez a helyzet, amikor azt kérik válaszd ki az öt kedvencedet, ebben az esetben idénről. Nehéz volt megnevezni csupán öt járgányt azok közül, amelyek mind-mind örömet okoztak nekem az év során. Hosszas őrlődés után végül kialakult a sorrend, máris mutatom.
1. Alpine A110 GT
Kitörölhetetlenül beleégett az emlékezetembe az Alpine A110 GT! Számomra ilyen a tökéletes sportautó: könnyű, erős, motorja középen, a hajtás pedig hátul. 2. Mazda MX-5
Maradva a fenti filozófiánál, azért az is szuper, ha könnyű, erős, a motorja elöl és a hajtás hátul. Mindez nyitható vászontetővel megspékelve. Az MX-5 mindig szerepelni fog a kedvenceim listáján. 3. Ford Mustang GT/CS
Egyetlen esetben bocsátom meg a nagy tömeget. Ha egy V8-as motor miatt nyom többet a mérlegen az autó. A Mustang jellegzetes hangja, ereje és mozgása még több örömet okoz, ha nyitható a tető. 4. Toyota Supra 2.0
A kisebbik, tehát a kétliteres motorral is nagyszerű sportautó a Supra. Sőt, talán még jobb is, mint a sorhatossal, hiszen a négyhengeressel könnyebb az autó, miközben nem sokkal szerényebb a hangja. 5. BMW M240i xDrive Coupé
Óriási élmény az M240i xDrive Coupé vezetése. Ez a BMW nem a driftelésre ösztönöz, ebben a nagybetűs versenyszellem dolgozik, ami a tökéletes íveket és kanyarcsúcspontokat keresi, ami nem tűri az időveszteséget egyetlen körön sem. Ráadásul nem kell már sokat várni az új M2-re!
Hirdetés
Németh Kornél:
A magam részéről érdekes a lista, hiszen jól tükrözi, hogy mennyire szerteágazó az ízlésem autók terén. Van azonban közös az itt felsorolt autókban, méghozzá az, hogy egytől egyig praktikusak, és amire valók, arra aligha akad náluk jobb a piacon. A többiekkel ellentétben azonban én alulról kezdem a listámat, így ugyanis sokkal inkább összeáll a kép.
5. BMW M340d xDrive Touring
Önmagam meghazudtolása lenne, ha nem rögtön egy dízel kombival kezdeném a felsorolást, főleg abban az évben, amikor az egyik, ha nem a legjobb dízel kombi is a nálam járt tesztautók listáját erősíti. Az M340d xDrive Touring - akármilyen meglepő - nem az egykori M3 GTR homologizációs modelljét közelítő erejével csábította el a szívem, hanem azzal, hogy a "játszósautós" dinamika oltárán nem kellett feláldoznia sem a prémiumautós, nyugodt kényelmet, sem pedig a dízelesen alacsony fogyasztást. 4. Volkswagen Multivan eHybrid
Még nagyobb és még praktikusabb gép volt a Volkswagen Multivan eHybrid, amely csak a saját kategóriájában erős, a kisbuszok mezőnyében ugyanis nincs szükség izmozásra. Helyette személyautós vezetési élményével, vidám és látványos megjelenésével, valamint mindent felülmúló stílusával vett le a lábamról. 3. MG EHS
Amikor kívülről megláttam, nem gondoltam volna, hogy a személyes kedvenceim közé kerül az MG HS konnektoros hibrid változata, ám amikor beültem, elragadott a meglepően látványos, vörös beltér. Ezen túl egy kellően erős és kiemelkedően minőségi hatást keltő autó az EHS, ami magában még nem emelné a dobogóra, ám mindezt észvesztően alacsony vételár mellett tudja. 2. Land Rover Defender 110 Hard Top
A leánykérésem mögött szorosan az év második legjobb döntése volt a Land Rover Defender haszonjárművel átutazni az országon: Szegedről indulva a végállomás Zala megye dombos és kellően saras aprófalvas tája volt, ahol nem egyszer az erdőt, a pusztát, vagy épp egy-egy patakot átszelve rövidítettünk. A Defender egy hatalmas monstrum, ami bármin átmegy: ennek van értelme, nem a SUV-oknak. A túra után - amellett, hogy egy második anyagot is írtam róla - még azon is elgondolkoztam, hogy talán nekem is kellene egy igazi terepjáró. 1. Honda Civic e:HEV Sport
Ha bárki esetleg követte volna a munkásságom az elmúlt két év során, jogosan várta volna ide az új Peugeot 308-at, ám a Honda Civic legújabb generációja - számomra legalábbis - újraértelmezte a kompaktok mezőnyét. Kifinomult, erős, zseniális a kezelhetősége, keveset fogyaszt, stílusos és még nekem, kombi-rajongónak is elég nagy, ám ami ennél is fontosabb, árad belőle az az elpusztíthatatlanság-érzet, ami a jövőben egy szimpla jó autót legendássá tehet használtan. Amíg a francia riválisra azt mondtam, hogy amennyiben szánnék ennyit egy autóra, úgy ezt választanám újonnan, addig a Civictől a következő szavakkal búcsúztam el: "Találkozunk 5 év múlva, használtan."
Hirdetés
Ez volt tehát a 2022-es tesztautó-toplistánk, reméljük, hogy jövőre is az olvasóink közt tudhatunk majd titeket, és egy évvel később ugyanitt találkozunk majd, valami hasonló tematikájú, évbúcsúztató anyaggal. A fenti gyűjtemény azonban még idén is csak a kezdet, holnap ugyanis a kedvenc használtteszt-alanyainkkal térünk vissza, ami talán egy még ennél is különlegesebb és változatosabb lista lesz.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.12.29. at 16:17
    Permalink

    Remélem Mátyás még olvashatok tőled autósteszteket ha nem titok leírhatnád melyik oldalon talállak meg, ha ide nem akár privátban.
    Sok sikert a továbbiakban!

  • 2022.12.29. at 16:44
    Permalink

    Ha tesztautókról van szó, akkor én is hasonló sorrendet állítanék fel, mint Horváth András, mert az Aplinet, a Mustangot és társaikat élmény vezetni. Ha az lenne a kérdés, hogy magamnak hosszútávra melyiket választanám, akkor egyértelműen a BMW M340d kombi.

Vélemény, hozzászólás?