3 litert fogyaszt és még sportos is? 1 év után is így tűnik!

Zöld rendszám és sportcsomag! Megane E-Tech Plug-in Hybrid R.S. Line használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hírhedt "tiltott 3F" szabályt cáfolja a Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid R.S. Line használttesztje, igaz még csak egyéves, alig több mint 20 ezer kilométert futott autóról van szó.

Számtalan cáfolatot kapott már a "3F" szabály, ami ugyebár azt mondja, hogy "Francia, Fiat és Ford kerülendő", de ennek a Megane-nak a példája ismét egy kiváló példa arra, hogy nyugodtan lehet vásárolni az említettek közül is. És igazából nem csak ennek az autónak a példája, hanem tulajdonosa a jó példa, aki még kisgyerekként egy Thaliával kezdett ismerkedni a nyugati autókkal, maga is azt vezette először, idővel megkapta a családi járgányt, majd családon belül ő is továbbadta és ült át abba a Megane II-be, amiről 8 évvel ezelőtt már magam is írtam (lásd itt). Az is egy nagyon szép konfiguráció volt, az 1.9 dCi motorral és automata váltóval, majd váltott egy Megane II CC-re, az aszkéta 1.5 dCi-vel, amit igazából máig nem engedett el. Megfelelő karbantartással mindegyik autója kiválóan szolgált, a CC-ért pedig nem kapott egyelőre olyan összeget, amennyiért megválna tőle, hiszen az is egy kiváló utazóautó, de ma már ő is azt mondja rá, "kistraktor". Annak minden pozitívumával, kellő hatótávval, és mivel már a frissített hajtókar-csapágyas verzió, a kellő karbantartás mellett elnyűhetetlenséggel.
Hirdetés
Tavaly viszont új szerelem érkezett: az aktuális Megane E-Tech verziója, az is a sportos R.S. Line csomaggal. Ezt a párosítást itthon nem is kínálták, ő viszont egy franciaországi, néhány száz kilométert futott bemutatóautót csípett el egy kereskedésen keresztül. Nem volt egyszerű a hazai forgalomba helyezése, legalábbis úgy, hogy a megfelelő emissziós besorolást kapja meg, így hosszú távon talán biztosabb legyen a zöld rendszám. De sikerült! A Megane E-Tech pedig 59 kilométeres emissziómentes hatótávot ígér, legalábbis a WLTP ciklus szerint, városban pedig akár 62-t, és ezt a gyakorlatban is tudja tulajdonosa szerint. Na persze nem mostanság, fagypont körüli hőmérsékleten, hanem tavasszal, vagy nyáron, de klíma nélkül. De most is ki tud írni 50 kilométer feletti hatótávot, mindezt úgy, hogy nem igényel kompromisszumokat, sőt. A Megane E-Tech Plug-in Hybrid hozza a klasszikus renault-s értékeket, csendben, korrektül kiszolgál, az R.S. Line csomaggal pedig többet ad, mint azt sokan gondolnák. Ugyebár méretét tekintve egy hagyományos, korrekt kompakt. E-Techként pedig egyrészt van benne egy nagyjából elnyűhetetlen 1,6-os szívó benzinmotor (91 LE), egy körmös kapcsolású aszinkron váltó, a benzines számára 4, a villanymotornak 2 áttétellel, amivel 15 különféle áttételkombinációra képes. Fontos, hogy a Renault nem csak felhasználta - igen jelentős - villanyautós tapasztalatait a rendszer építéséhez, hanem azt mondják,

alapvetően az elektromos hajtást vették alapul, és köré építették a hibrid rendszert.

Ennek megfelelően a Megane E-Tech Plug-in Hybrid eléggé villanyautósan viselkedik, a teljesen digitális műszerblokk például a Zoéból ismerős. Ráadásul 15 km/óráig és hátramenetben is elektromosan hajt, akkor is, ha a benzinmotor az áramtermelésért beindult. Két villanymotorja közül az egyik a hajtásért felel, míg közben a másik mindig képes áramtermelésre, motorindításra és arra is, hogy az aszinkron váltóhoz a benzinmotor fordulatszámát mindig a kívántra pörgesse fel, így annak bekapcsolódása és maguk a váltások is eléggé észrevehetetlenek. Hajthat csak a benzinmotor, csak a villanymotor, a kettő egyszerre is, de az is lehetséges, hogy a benzinmotor áramot termel, a villanymotor hajt. A zajszigetelés jó, a benzinmotor hangja autópályán is távoli, 135 km/órás tempóig elektromosan is haladhatunk, a benzinmotor csak fölötte indul el mindenképp, de nagyobb gázadásra My Sense üzemmódban már városban is indul, Sportban mindenképp, s ha egyszer beindult addig mindenképp megy, amíg nem éri el üzemi hőfokát. A fűtéshez viszont nincs szükség a benzinmotor járatására, kiegészítő elektromos fűtés is került az autóba, így télen sem kell benne fázni, azt persze el kell fogadni, hogy a fűtés is energiát visz el, így a nyáron 60 kilométer feletti városi hatótáv fagypont alatt 40 kilométer környékére is csökkenhet. A 9,8 kWh kapacitású, tehát nem túl nagy akkumulátorból viszont ez is teljesen korrekt érték.
Hirdetés
Pláne korrekt érték úgy, hogy ezt az akkumulátort úgy építették a Megane-ba, hogy sem az utastér, sem a csomagtér mérete nem csökkent. Oké, a csomagtér padlórekesze azért igen, de ha nincs az autóban Bose hifi és vele mélynyomó, akkor azért a töltőkábeleket pont betehetjük a "pincébe". Itt megvan a mélynyomó, ezért a kábeleknek a 308 literes hasznos térből kell helyet szorítani. Ennél több kompromisszum azonban nincs. Sőt, a Megane E-Tech Plug-in Hybrid a konnektoros autók körében kifejezetten jól vezethető. 158 lóerős rendszerteljesítménye és 349 Nm nyomatéka, valamint 9,8 másodperces 100-as sprintje a dinamikusabb autók közé emeli, ehhez pedig jól passzol az R.S. Line sportülése és a 18 colos felnikkel igen stabil, de meglepően jó csillapítást is adó futóműve. Mivel mindössze egyesztendős, nem egész 25 ezer kilométert futott autóról van szó, múltjában - szerencsére - nem említhető hiba. Szoftverfrissítésre ugyanakkor volt már szükség, és még most is elő tud fordulni, hogy a teljes infotainment újraindul, miközben törlődnek az amúgy magyar menüs fedélzeti számítógép adatai is. Igaz, utoljára bő 1300 kilométerrel ezelőtt történt ilyen, azóta pedig a vegyes, autópályás és városi használattal 3,2 literes téli átlagot produkált az autó. Magyarán szinte villanyautós futásköltséget ad, miközben autópályán is jól használható, kellemesen vezethető. Kevesebb autópályázással talán nyilván az 1,6 literes gyári fogyasztás is hozható lenne, minden a töltések gyakoriságától függő. Tulajdonosa így ma sem bánja a tavaly év végi vásárlást, igaz azt megjegyzi, hogy annyi pénzt már nem lenne szíve adni erre az autóra, amennyibe ma kerülne. Ugyanis már csakis kombiként vehetünk itthon konnektoros Megane-t, R.S. Line pedig már a kombiból sem kapható, a techno felszereltséggel 15,8 millió forint a puttonyos, az ötajtóst pedig nyugdíjazta az E-TECH 100% Electric.
Hirdetés
Másodkézből ötajtós és konnektoros Megane-t egy évvel idősebbet 10 millió forint alatt is megcsíphetünk a Használtautón, de nem R.S. Line-t. Ez az autó egy ritkaság marad, amit tulajdonosa olyannyira teljes megelégedéssel használ, hogy eszébe sem jut a csere, ez az autó a városban elektromos, azon kívül kompromisszummentes, élvezetes használhatóságot egyaránt megadja számára. Azzal a fricskával, hogy munkájából kifolyólag időnként egy-egy szőlőbe, gyümölcsösbe is ellátogat vele, s némi óvatossággal meg tudja azokat közelíteni, semmi szükségét nem látja egy SUV-nak. Tudja, hogy meddig mehet a Megane-nal, annál tovább pedig nem is akar autóval menni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.12.25. at 19:01
    Permalink

    Meg tudom erősíteni a fogyasztást, 2-3l között jövök ki,+17kw mostanában fűtve, nyáron 10kw, benzin ua. Persze rendszeresen töltöm. Most inkább 30-35kmre elég az akku. Nagyon jó a rendszer. Az RS kivitelt kerültem, olyan volt a tesztautónk és az ülés nagyon kevés ember számára élhető. A hátsó lábtér az 5 ajtosban nagyon kicsi, de a kombi már élhető családi autó.

    • 2022.12.26. at 10:17
      Permalink

      Nem kW, hanem kWh.

      A 2-3 literes fogyasztás említése értelmetlen, mivel sima hibridként használva ennek a közelében sincs. A “10 kW” nyilván 10 kWh akart lenne, ami szintén furcsa lenne, mivel ez esetben a 9,8 kWh-s akkuval 100 kilométer tisztán elektromos hatótáv jön ki, jó lesz az a villamos fogyasztás a duplájának is.

      • 2022.12.27. at 14:50
        Permalink

        Egy plug in hybrid esetében a fogyasztás esetében nagyon lényeges, hogy ki milyen körülmények között használja az autót. Nagyon nem mindegy, hogy rövidebb városi, közeli városok közötti utakon megy, vagy nagy távolságokat tesz meg. Családban van egy Mitsubishi Outlander plug in hybrid. Volt olyan időszak, amikor csak a lakóhelye környékén mozogott, illetve a néhány 10 km-re lévő közeli városba. Ilyenkor volt olyan időszak, hogy 900 km alatt fogyasztott, az autó 17 litert, vagyis 1,88 liter volt az átlag benzinből. Aztán amikor elutaztak messze élő rokonokhoz, akkor az egy napon belül megtett 600 km-es úton közel 9 literre jött ki az átlag.
        A pontos költségek meghatározásához hozzá kellene adni a töltéskor felhasznált áram árát is. Úgy kicsit magasabb lesz a hybrid üzemű költség is. A 2-3 liter a Renault esetében teljesen hihető szám, ha inkább rövidebb távokon használja és rendszeresen tölti.

        • 2022.12.27. at 17:13
          Permalink

          “A 2-3 liter a Renault esetében teljesen hihető szám, ha inkább rövidebb távokon használja és rendszeresen tölti.”

          A 2-3 liternek köze nincs a Renaulthoz, pár sorral feljebb magad írtad, hogy az Outlander 1,88 liter evett. Ez egy teljességgel értelmezhetetlen adat.

          • 2022.12.27. at 17:52
            Permalink

            Már bocs, de miért lenne értelmezhetetlen adat? Maga a tulajdonos mondta el, hogy 900 km megtétele után 17 litert kellett tankolnia ahhoz, hogy újra tele legyen a tank. Ez nem értelmezhetetlen adat, hanem tény. Mint, ahogy az is, hogy ha elmegy egy több száz km-es útra, akkor 8,5-9 liter lesz a fogyasztás.
            Azt kell megérteni, hogy ezeknél az autóknál a fogyasztást mindig úgy kell nézni, hogy az milyen körülmények között történt. Az is lehet, hogy ha valaki minden nap csak 20-30 km-t megy vele, akkor nem is fogyaszt benzint, csak a töltés költségébe kerül a használat.

      • 2022.12.30. at 17:08
        Permalink

        Jó lesz az annyinak, amennyinek mondom, mert én mérem, töltöm, 3 havonta tankolom. Ne te tudd már jobban, mennyit fogyaszt az én autóm. Szinte csak elektromosan használom, két három naponta töltöm. Nekem nagyon megfelel a fogyasztása, de jobban örülnék, ha benzin motor nem is lenne benne, tudom milyen, mert van 52-es Zoem is, azal meg 10-18kwh a fogyasztás éves szinten és 0 benzin.

  • 2022.12.27. at 20:21
    Permalink

    Még az jutott eszembe, hogy október körül találkoztam egy volt kollégámmal, aki új munkahelyén egy Skoda Octavia PHEV-et kapott céges autónak. Munkahelyétől 50 km-re lakik, otthon is tudja tölteni és a munkahelyén is. Ő átlagban 3 liter körüli fogyasztásról számolt be. És ez is egy tény adat. Legalábbis semmi okom nincs kételkedni benne, miért ne az igazat mondta volna. Tehát egy ilyen autónál közel optimális használati kürölmények között valós a 3 liter körül fogyasztás.

  • 2022.12.27. at 20:39
    Permalink

    “Az is lehet, hogy ha valaki minden nap csak 20-30 km-t megy vele, akkor nem is fogyaszt benzint.”

    Pont ezért értelmezhetetlen az ilyen 1-2-3 literes fogyasztás, erről beszélek. Ugyanúgy ehet 1 litert az X5, mint a Toyota Prius. Okosabb lettél tőle?
    A lemerült akkuval mért 8,5-9 liter már értelmezhető, ahogyan a tisztán elektromos üzemben mért villamos fogyasztás is, csak pont ezekről nem beszélt az értékesítő kolléga.

    • 2022.12.30. at 17:13
      Permalink

      Amúgy üres akkuval 400km tempós előgzetős országút Barcs-Eger között 4,5l/100km akciós benzin és 6kwh áram fogyasztás volt, ami áramot ráadásul benzinből állította elő, visszatöltés alig. Priust meg akkor se vennék, ha féláron lenne, mert nem tetszik, meg Toyotát amúgy se vennék, mert Toyota, akkor se, ha az a világ legeladottabb autója. Mert nem. Ezen kár agonizálni.

  • 2022.12.27. at 22:13
    Permalink

    Ez az autó a városi autónál annyival több hogy agglomerációs közlekedésre is alkalmas, de többszáz km-es távokra brutál fogyaszt.
    Nekem ez nem kéne mert kiszámíthatatlan körülményeimre kiszámítható jó fogysztású autó kell.

    • 2022.12.28. at 09:53
      Permalink

      “többszáz km-es távokra brutál fogyaszt”

      Honnét vetted ezt az ostobaságot? Lemerült akkuval ez egy sima hibrid autó. A hibrid Clio 5,2-5,3 literes átlaggal üzemeltethető, ez valamivel nagyobb és nehezebb, tehát annál többet fogyaszt, de mitől lenne brutál?

    • 2022.12.30. at 17:18
      Permalink

      Hosszú távon se fogyaszt sokat, kb mint egy 1,5dci, az meg elég jó. De mivel évente 2-3 alkalom a 100km-nél hosszabb utam, ez nem számít, 99%-ban 10km-en belül mozgok, naponta sokat. Nekem ezért van elektormos és plugin autóim. Nagyon féltem a plugintól, a másik 52-es zoe után visszalépésnek éreztem, hogy egyáltalán brummog, de megtetszett, jól használható és el fogunk vele menni sielni meg nyaralni si 4en, tehát univerzális, de helyben zöld(rendszámos) – még.

  • 2022.12.28. at 16:11
    Permalink

    Ha valaki naponta megteszi oda-vissza a Szombathely-Nyíregyháza utat, akkor annak továbbra is a dízel a megoldás.
    Ez az autó valóban arra a legideálisabb, ha valaki az agglomerációból jár be a városba dolgozni. Vagy vidéken a néhány 10 km-re lévő másik településre jár dolgozni. És emellett havi egy-két hétvégén vannak nagyobb utak, kirándulások, gyerekek sportversenyei, nagymama látogatás, stb. Ezzel a használattal hozható a 3 liter körüli átlag, ha emelkedik a hosszabb utak száma, akkor annak megfelelően emelkedik az átlagfogyasztás is. De összességében biztos, hogy gazdaságos lesz. A másik nagyon nagy előnye, vagy talán a legnagyobb előnye a zöld rendszám. Nincs adó, nincs parkolódíj, legalábbis Budapesten még nincs. Ezzel parkolási helytől függően havonta akár 100 ezer Ft fölötti összeg is megtakarítható. Ha céges a kocsi, akkor (163 LE fölötti kocsival kalkulálva) további közel 500 ezer Ft takarítható meg éves szinten, de ennél a Megane-nál is 240 ezer Ft.
    A sima hibridnek sok értelmét nem látom. Gyakorlatilag alig fogyaszt kevesebbet (ha egyáltalán), mint egy benzines, és nincs zöld rendszáma, így nem járnak az előnyök. 5,2-5,3 literrel egy sima benzines Clio is eljár. Nekünk egy Captur van az 1,33 TCE motorral, a hosszútávú átlaga 5,8-5,9 liter. És az a Clionál nagyobb, nehezebb autó, a formája miatt nagyobb a légellenállása.

  • 2022.12.28. at 21:43
    Permalink

    Inkább egy hibrid. Az kb. annyit fogyaszt, mint a dízel, csak a benzin jóval olcsóbb, ahogy a hibrid fenntartása is. Ezért esik a dízelek eladása, mint a nyeletlen fejsze.

    “A sima hibridnek sok értelmét nem látom. Gyakorlatilag alig fogyaszt kevesebbet (ha egyáltalán), mint egy benzines”
    A Renault nem tart ott a hibriddel, mint a Toyota.
    Négyes Prius elmegy 4,5 literrel átlagosan. Melyik 1.8-as benzines automata eszik alig többet?
    RAV4 hibrid 6 liter körül, pedig az is benzines, 220 lovas.

    autonavigator.hu/cikkek/ertelmesen-elkoltott-tizmillo-toyota-rav4-hybrid/

    • 2022.12.28. at 22:36
      Permalink

      Nyilván a nagyobb autóknál jobban jelentkezik a megtakarítás. Pl. egy Mondeo kombi benzines biztosan többet fogyaszt, mint a hybrid (ami egyébként Toyota technológia). A Mondeonál csak az a baj, hogy – mivel meglévő autóba tették a hybrid technikát – az akksik jelentős helyet vesznek el a csomagtartóból.
      A Toyota Prius-szal nem érdemes más 1,8-as benzinmotort hasonlítani, mert egy ezres turbo motor tudja hozni azt a menetteljesítményt. Egy 1.0 TSI Golf kb. kétszer megkerüli, mire a Prius elindul, és egy Golf is kijön 6 literből (spritmonitor szerint). De nekem pár éve az 1,4-es Octavia is megállt 7 liter alatt, pedig az nem kis autó és nem vezetek spórolósan. Az szerintem tök mindegy, hogy egy kocsi 5 vagy 6 litert fogyaszt, ott nem ez a szempont fog dönteni a választásnál.
      Szóval szerintem sok esetben nem ér annyit a hybrid, mint amennyivel drágább. Egy haveromnak most egy Toyota CHR van céges autóként, azt mondja városban 5 literből megáll, de sokszor kell mennie autópályán vidéki megyeszékhelyekre, ilyenkor 8 litert is szokott fogyasztani. Azt mondja, hogy ő sokkal jobban jött ki a korábbi dízel Focus kombival. Az egy másik dolog, hogy jobban is szerette a Focust.

  • 2022.12.29. at 13:07
    Permalink

    “Egy 1.0 TSI Golf kb. kétszer megkerüli, mire a Prius elindul”

    Azt megnézném, mivel a Prius 4 hajtó villanymotorja nulla fordulattól lead 163 Nm-t, amihez hamarosan megérkezik némi segítség a benzinestől is, míg az 1.0 TSI maximális nyomatéka 175-200 Nm.
    Százig már a legerősebb 1.0 TSI ugyan 0,9 másodperccel gyorsabb, de annak oka, hogy a kisebb Golf 240 kilóval könnyebb is, vagyis jobb a tömeg/teljesítmény aránya.

    “egy Golf is kijön 6 literből”
    Valóban, ami 33%-kal több, mint a 4,5 liter. És a Golfnál nyugodtan dobd hozzá a kuplungot (kuplungokat), kettős tömegű lendkereket, DSG kedvességeit, vezérműszíjat és cullangjait, nem is olyan ritkán a turbót, a dióhéjas tisztogatást és akkor még nem térdelt le semmi. Ezért van, hogy rengetegen taxiznak Prius-szal és senki nem taxizik 1.0 TSI-vel.

    “Egy haveromnak most egy Toyota CHR van”
    CH-R 1.8 hibrid : 5,23 liter
    Focus dízel : kézi 5,4-5,5 liter, automata 5,8 liter (2015 utáni, 100-130 LE között)
    A gázolaj ráadásul jóval drágább, a dízel fenntartása pedig többe kerül.

    Sokan lesajnálják a Toyota hibridet, persze általában úgy, hogy csak képen látták, aztán amikor egy hibrid Corolla gyorsabb pályán, mint a Focus ST, akkor megy a kamillázás.

    youtu.be/nt_v8dBuwwM?t=1382

    youtu.be/_oBs9m8YG1I?t=288

  • 2022.12.29. at 14:24
    Permalink

    Annyira sosem voltam garasoskodó, hogy pár deci, vagy 1 liter benzin számítson. És soha nem vezettem lassabban csak azért, hogy kevesebbet fogyasszon az autó, mentem, ahogy gondoltam. Sosem értettem azokat sem, akik azon versenyeznek, hogy kinek fogyaszt kevesebbet az autója adott típuson belül. Persze mindannyian mások vagyunk, mindenkinek más a fontos.
    Céges autóként 3 évig használtam 1.4 TSI Octaviát, a magyar viszonyokhoz képest mentem is vele bőven, évente 35-40 ezer km-t. Soha semmi gondja nem volt, pontosabban egyszer hallottam valami kopogást, jeleztem az illetékeseknek, azonnal elvitték szakszervizbe, csak valami pitiáner dolog lelazult. A felsoroltak közül semmi probléma nem jelentkezett. Igaz durva is lett volna, ha 3 év és 100 ezer km alatt bármi gond van. Karbantartás meg minden autónak kell.
    Haverom a munkahelyén egy meghatározott összegért tankolhat havonta, ebből kell finanszíroznia a magán útjait is. Ha eléri ezt az összeget, akkor a többi zsebből megy. Ő sokkal jobban jött ki a dízel Focus-szal, mert hétvégén sokat jár magánutakon hosszabb távokra. Nyilván a szervizeken nem ő fizette, mert céges autó volt. De bármelyik autóról is beszélünk, ritka, hogy más is van a köztelezőn kívül 0-3 éves autóknál, ami meg van, az meg garanciális.
    Nincs semmi bajon a Toyotával, de azért az emberek többsége szívesebben ül egy Golfban, mint egy Priusban. Egy Corolla kombival nem lenne bajom, az egész jó autó, de valószínűleg az 1.2 turbo motorral venném, az közelebb áll az én vezetési stílusomhoz, és nem fogyaszt annyival többet, mint amennyivel drágább egy hybrid.

    • 2022.12.29. at 15:08
      Permalink

      Ezek a szubjektív benyomásaid, nincs ezzel gond, csak ne relativizáljunk már egy 33%-os többletfogyasztást a Golf 1.0 és a Prius 1.8 között…
      A Golfban valószínűleg többen ülnek szívesen, de olyan nagyon sokan mégse, mivel alig fér be az első ötvenbe, ami a globális eladásokat illeti.

      “Egy Corolla kombival nem lenne bajom, az egész jó autó, de valószínűleg az 1.2 turbo motorral venném, az közelebb áll az én vezetési stílusomhoz, és nem fogyaszt annyival többet, mint amennyivel drágább egy hybrid.”
      Tömegeknek biztos nem kellett a turbó, meg is szűnt Európában, csak használtan tudsz venni.

      • 2022.12.29. at 16:06
        Permalink

        Naponta pályázom 125km-t oda 125km-t vissza végig pálya, ez a megane sokat enne alattam szerintem. (nagyrészt tempomat 130-140 között, néha felette is)
        jó volna 5 liter/100km alatt fogyasztania ekkora sebességnél is de a sok hülye végett jó volna egy volvo biztonságú autó. V70-et nézegettem D2-D3-at, tudom az 5 hengeres biztos nem fogyaszt ennyire keveset. Ha a gázolaj nem lenne ennyivel drágább azt vennék, de így még gondolkodom.

    • 2022.12.29. at 20:14
      Permalink

      Prius 2,5. Úgy értve, hogy a kettes Prius jóval olcsóbb (csak a 130-140-et nem lájkolja), de a hármas nem nagyon lesz meg 3,5M-ból, ha egy LED fényszórós, nagy navis, hibátlan darabot szeretnél 200k alatti futással. Az vegyesben elmegy 5 literrel, pályán 130 körül 5,5. Karbantartása filléres. Annál kevesebbet csak valami méretben is kisebb dízel tud enni, de városban az se.

Vélemény, hozzászólás?