Egy beltéri sípályán derül ki, hogy melyik Quattro megoldás a legjobb: íme az RS Audik különleges gyorsulási versenye! (Fotók: Youtube.com/carwow)
Az Audi híres Quattro összkerékhajtásának is többféle változata van: hogy melyik modellbe mi kerül, azt a benzines és dízel típusok esetén főként a motor elhelyezkedése határozza meg, míg az elektromos Audiknak egy teljesen új rendszert fejlesztettek az ingolstadtiak. Az eredeti, hosszmotoros megoldásokra tervezett Quattróban állandóan, egyszerre hajt az összes kerék, ennek legfrissebb változatát az új RS6 Avant mutatja be a hóban a maga 600 lóerőre és 800 newtonméterre képes ikerturbós V8-asával egy 2075 kilós karosszériában. A keresztmotoros megoldásokban használt, az első kerék tapadásvesztésekor egy Haldex kuplunggal hátra is hajtást küldő rendszert az 1570 kilós RS3 képviseli egy turbós, öthengeres erőforrásból kihozott 400 lóerővel és 500 newtonméterrel.
A három autó Quattro összkerékhajtása három teljesen különböző módszerrel működik (Fotók: Youtube.com/carwow)
Az új fiú a csapatban az RS e-tron GT, amely nemes egyszerűséggel mindkét tengelyre kapott egy-egy motort, így oldja meg az összkerék-hajtást. Ezzel 646 lóerőre és 830 newtonméterre képes, ám nem csak a legerősebb, de a legnehezebb is a csapatban a maga 2345 kilójával. Ezt a három gépszörnyet a carwow csapata nem holmi hétköznapi aszfaltcsíkra vitte ki, hanem az összkerékhajtás valódi tesztjét megvalósítva egy beltéri sípályán vetik össze az autókat, érdemes megnézni a videót, amelyből kiderül, hogy melyik Quattro hajtás a legjobb a téli körülmények között.