Már 75 millió Opel készült, mutatjuk a jubileumi példányt
Idén 160 éves az Opel, már 75 millió autót gyártottak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A jubileumok évét ünnepelheti az Opel, a márka 160 éves és a Corsa 40 éves évfordulója mellé megérkezett 75 milliomodik autójuk is, ami egyszerre konnektoros, egyszerre sportos.
A bevezetőben említett jubileumokra is rá tud még tenni az Opel, ugyanis az Opel eisenachi gyára is 30 éves épp. Ráadásul ott készült el a 75 milliomodik autó, ami az Opel új, elektrifikált és sportos GSe sorozatának legújabb tagja, egy Grandland GSe,
"75 millió Opel – igazi mérföldkő ez a márka történelmében. A nagy gyártási darabszám azt is kiválóan példázza, miként töltött be az Opel vezető szerepet fontos műszaki megoldások elérhetővé tételében az elmúlt években. Ugyanakkor a jövőbe is mutat: az Opel újradefiniálja a mobilitást, hiszen célja teljesen elektromos márkává válni az európai piacon 2028-ra, környezettudatos, biztonságos, gazdaságos és élvezetesen vezethető autókkal. Új, villamosított hajtású GSe modelljeink egy újabb lépést jelentenek ebbe az irányba." – mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója. A jubileumi Grandland GSe hajtásláncában az 1,6-os turbós benzinmotor mellett két villanymotor dolgozik, - tengelyenként egy-egy - kombinált rendszerteljesítményük 221 kW/300 LE, az előzetes WLTP fogyasztási érték mindössze 1,3 l/100 km. Összkerékhajtásával a Grandland GSe 100-ra gyorsulási értéke 6,1 másodperc, 235 km/órás végsebessége mellett talán még fontosabb, hogy 135 km/órás tempóig elektromos hajtásra is képes. Az Astra GSe verzióihoz (ötajtós és kombi) hasonlóan a Grandland GSe
Gyártási mérföldkövek: ez első milliótól a 75 milliomodik Opelig
Bár a kezdetben varrógépeket, majd kerékpárokat, autókat is gyártó Opel autógyártóként "csak" 120 éves múltra tekinthet vissza, talán még jelentősebb, hogy már 1940-ben elkészült az egymilliomodik autója: egy Kapitän, önhordó karosszériával és független első felfüggesztéssel, ebből (és az alacsony tömegből) adódóan pedig kiváló vezethetőséggel és alacsony fogyasztással. A kétmilliomodik villámos autó 1956-ban érkezett, és szintén egy Kapitän volt. Ebben az időben ekkora gyártási darabszámmal, a német márkák mezőnyében kizárólag az Opel büszkélkedhetett. Ennek megfelelően az ünnepi példány is különleges volt: a krémfehér autó valamennyi eredetileg krómozott alkatrészét 24 karátos aranybevonat díszítette.
Aztán gyorsan jöttek az újabb milliók. A gyártás sebességének növekedése nem csak a motorizáció gyors fejlődésének eredménye volt, de a technológiai haladásé is. Mindössze 15 évvel később, 1971-ben már a tízmilliomodik Opel - egy Rekord C Caravan - is elkészült Rüsselsheim-ban. A márka ismét rendhagyóan ünnepelt. Az ünnepi modell gyártásának napján készült autókból egyet-egyet azon tartományok miniszterelnökeinek adományozott, ahol akkoriban gyárai működtek: Hesse (Rüsselsheim), Észak-Rajna-Vesztfália (Bochum) és Rajna-vidék-Pfalz (Kaiserslautern).