Ismerős arc, más forma: a bZ3 a Toyota új villanyautója, ami egy hagyományosabb formával támadja elsőként a kínai piacot
Hivatalosan is bemutatkozott a bZ3, avagy a Toyota második autója a villanymodelleknek szánt bZ sorozatban. A négyajtós villanyautó először a kínai piacon mutatkozik be, fejlesztéséből pedig a FAW Toyota kínai leányvállalat mellett a BYD is kivette a részét. Míg a dizájnelemek egy az egyben átköltöztek a bZ4x-ről, addig a forma teljesen új, vagy ha úgy tetszik, éppen hogy régi: ez egy enyhén kupészerű szedán. Erre számíthatunk majd a többi bZ modellen is, a fő különbség ugyanis a méret és a karosszériaváltozat lesz. Ugyanígy figyeltek a légellenállási együtthatóra is, ami így 0,218 lett. Az autó egyébként egyáltalán nem kicsi, inkább nevezném jóval nagyobbnak a riválisaihoz képest: 4725 milliméter hosszú, amelyből a tengelytávolság 2880 milliméter, ezekhez 1835 milliméteres szélesség és 1475 milliméteres magasság társul.
A műszerfal minimalista, ám igencsak toyotás, mellette egy mai villanyautóhoz hűen kellően modern is
A beltérben a Toyota legújabb infotainment rendszere, az úgynevezett digitális sziget került a műszerfal, egyúttal a figyelem középpontjába, amely a szórakoztatás mellett az összes klímafunkciót, sőt még a csomagtérajtó nyitását is vezérli. A középkonzolon így csak egy irányváltóra, egy üzemmódválasztóra és az elektromos kézifék kallantyújára van szükség, ezzel letisztult és elegáns végeredményt adva. Ugyanígy visszafogott a digitális műszeregység is, valószínűleg ez is a központi egység hangsúlya és rengeteg funkciója miatt ekkora. A beltér egyébként tágasnak és átgondoltnak tűnik a fotókon, a hátsó ülés pedig akár három főnek is kényelmesnek mutatja magát.
Hátul sem lesz probléma a helykínálattal a kép alapján
A bZ3 a kínai mérési szabályok alapján 600 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel, az BYD által szállított akkucsomag pedig állítólag 10 év után is megőrzi majd kapacitása 90 százalékát. És ezzel véget is érnek a hivatalosan közzétett adatok, még az akkukapacitást sem hozták nyilvánosságra. A levédetéskor azonban kiszivárgott már lényegében minden más, így szinte biztosak lehetünk benne, hogy egy 178 lóerős és egy 238 lóerős változat készül majd belőle. Ugyanezen információk szerint a végsebességét 160 km/órában korlátozzák, így lényegében autópályás használatra is bőséggel alkalmas lesz.
Állítólag Európában is hamarosan bejelentik az érkezését, ám ezt hivatalosan még nem erősítette meg a Toyota
A bZ3 gyártását Kínában a FAW Toyota helyi leányvállalat kezdi meg, ám egy szeptemberi jelentés szerint Európában is forgalmazni fogja a Toyota a modellt 2024-től. A világ más tájairól egyelőre nincs infó, ahogy a pletykákat sem erősítették még meg hivatalosan. Ami viszont biztos, hogy nem ez volt az utolsó bZ modell, amit bejelentenek, a gyártó állítása szerint az e-TNGA platformon legalább 6 új modell érkezik, egy kompakt és egy közepes crossover, egy közepes szedán, egy közepes egyterű, egy közepes SUV és egy nagy SUV.
A bZ4X és a bZ3 még csak a kezdet, hamarosan jönnek a többiek is