Nem ettől a BMW-től hangos a sajtó, de ez az első konnektoros M

A BMW M760e nem csak az első 7-es az M-től, de a sportdivízió első konnektoros hibridje is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatták az új 7-es BMW legerősebb változatát, ami immár konnektoros hibrid. Visszatér emellett a népszerű 740d is.

Egy ideje már tudtuk, hogy valami brutálissal készül a BMW M GmbH, hiszen láthattuk az XM szuper-SUV koncepcióváltozatát. Végül bemutatták a sorozatgyártású kivitelt is, ami bizonyára az egyik legmegosztóbb BMW lesz a 2020-as években, de nem szabad elsiklani amellett sem, hogy közben azért új variánsokat kapott a legendás 7-es is. A limuzin legújabb generációja nem sokkal kevésbé lett megosztó az XM-nél az osztott fényszóróival és a hatalmas hűtőráccsal elöl, de ha valaki ízlését nem találták el a bajorok, talán kárpótolja majd őket, hogy ez a generáció kap elsőként M-es kivitelt. Persze továbbra sem beszélhetünk M7-es BMW-ről, a teljes luxus és a teljes sportosság még mindig összeegyeztethetetlen a márka szerint. Ugyanakkor jó ideje szúrhatja már a szemüket a Mercedes-AMG S 63 sikere és státusza, úgyhogy egy középutas megoldást választva a "kis" M-es kezelést kapta meg a 7-es, így született az M760e, aminek utolsó betűje bizony a hibrid meghajtásra utal. Az M760e tehát nem csak az első M-es 7-es, de az első konnektoros hibrid M is (persze az XM is az, de arra még kell bőven várni, ez pedig már októbertől rendelhető). Az egészben csak annyi a furcsa, hogy igazából eddig is volt M760i az előző generációból, amiben bizony V12-es dolgozott - valamiért azonban mégis úgy nyilatkozott a BMW, hogy ez az első 7-es az M GmbH-tól. Reméljük, nem feledkeztek el az elődről, mi biztosan nem fogunk, hiszen valószínűleg az az utolsó V12-es BMW, ami valaha készült.
Hirdetés
Az M760e-ben sorhatos motor dolgozik, amit egy vadonatúj, levédetett technológiával párosítottak: a villanymotort közvetlenül a váltóműbe szerelték. Ez nem csak indítógenerátorként funkcionál, de a következő sebességek előkészítésével együtt szinte teljesen kizárja a turbólyukat, mint jelenséget, hiszen azonnal és közvetlenül elérhető a nyomaték egy része. 571 lóerővel és 800 Nm-es nyomatékkal nincs is szégyenkeznivalója a teljesítmény terén, ami leginkább a 80-120 km/h közti sprintben látszódik meg: ehhez elég mindössze 2,7 másodperc. Közben érkezett még egy másik konnektoros hibrid 7-es is, ez a 750e, amiben történetesen ugyanez a hathengeres dolgozik, és az említett gyorsulást is ugyanannyi idő alatt abszolválja. Álló helyzetből az M760e gyorsabb azért, 100 km/h-ra 4,3 másodperc alatt szökken fel, a 750e-nek ehhez 4,8 másodperc kell. Kérdés, hogy a leheletnyi előny a gyorsulásban és az apró M-es logók és kiegészítők megérik-e a bő 20.000 eurós felárat. A 750e mögött pedig nem sokkal ott található az árlistán az új 740d is, a jól ismert sorhatos háromezres új acéldugattyúkat és 48V-os lágyhibrid rendszert kapott, 300 lóerővel és 670 Nm-es nyomatékkal 5,8 másodpercig tart a 0-100 km/h-s sprint. Kevesebb, mint 10.000 euró a 750e felára a 740d-hez képest, ami jelentős gyorsulásbeli előnyt, kedvezőbb fogyasztást és persze zöld rendszámot szavatol, ár-érték arányban tehát lehet, hogy ez éri meg legjobban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?