Ismerős valahonnan, de mésgsem: egyszerre tűnik réginek és újnak ez a Citroën
Az 1948-ban bemutatott 2CV, azaz közismertebb nevén "Kacsa" 1948-ban mutatkozott be a Párizsi Autószalonon, melynek létezett egy jóval kevésbé ismert haszonjármű változata, amely 1951-ben debütált. Az ikonikus modell most 21. századi technológiával tér vissza, a Berlingo alapjain. Így Berlingo 2CV Fourgonette néven fut majd a különlegesség, amelyet valóban megvehetünk és használhatunk majd. Előrendelésre október elsejétől lesz lehetőség, a gyártás pedig 2023 januárjában indul. A gyártásért az olasz Caselani lesz a felelős, számukra a legnagyobb kihívás az volt, hogy a két autónak teljesen különbözőek az arányaik.
Bár a lemezek alatt csak egy Berlingo, küllemével réges-régi elődje előtt tiszteleg
A MOME-n végzett Obendorfer Dávid, aki a végeredmény dizájnjáért felelős, a következőt fűzte hozzá:
"nem igyekeztünk mindent pontosan lemásolni, inkább az összhatást próbáltuk nagyon hasonlóra kihozni." Nem kell viszont túl komoly fantázia, hogy meglássuk: a dizájnelemek alatt a Berlingo lényegében változatlan. Ez a modell egyben egy sorozat utolsó darabja is, a Caselani ugyanis már a Type-H és a Type HG újragondolását is véghez vitte 2017-ben, majd 2020-ban.
Hátulján a csíkok kizárólag a dizájnt szolgálják
Egyszerű volt a feladat a Berlingo orrával, hiszen azon már lényegében így is bármelyik rokonmárka dizájnja feszülhet, a megszokott keretek közt rajzoltak hát egy sokadik formatervet az autó elejére. Új a hűtőrács és a gépháztető, a sárvédők szénszálas műanyagból készültek és korhű, kerek lámpákat is kaptak, illetve az eredeti Kacsa szellőzőit utánozva néhány kamunyílás is megjelenik. Az oldalpaneleken, a hátsó ajtókon és a tetőn az eredeti Fourgonette rétegelt, vízszintes csíkokkal fűszerezett megjelenését visszaidéző burkolatokkal találkozhatunk, amelyeknek most semmi szerepe sincs a látványon kívül, ám akkoriban az autó szerkezetének merevségét segítette elő a megoldás. Hátul a megszokott látvány helyett két ovális ablak és oldalanként két-két kerek lámpa fogad, ezzel is az eredeti előtt tiszteleg a modell.
Praktikum szempontjából is pontosan azt hozza, amit egy hétköznapi Berlingo tud
Motorikusan is egy új Berlingót találunk a retro dizájn mögött, alatt. Az újdonság orrában az 1,2 literes, háromhengeres PureTech benzinmotort kell keresni, ám elméletben semmi akadálya, hogy a Berlingo tisztán elektromos változatából is készítsenek Fourgonette modelleket. Felmerülhet a kérdés, hogy akkor mégis miben hasonlít az eredeti és az új, mi bennük a korábban említett közös szál. A válasz egyszerű: a személyautó technológia, hiszen ahogy az eredeti Fourgonette a 2CV alapjaira épült, úgy a Berlingo a 2CV jelenlegi megfelelőjével, a Citroën C4-essel osztozik a platformján.
Eredetileg a benzines változatra tervezték, ám minden probléma nélkül készülhet az elektromos Berlingóból is
Ha még látványosabb szemléltetésre vágysz, hogy honnan ered és miért ilyen ez a retro vállalkozás, akkor figyelmedbe ajánljuk az alábbi videót, amelyet maga a végeredmény dizájnjáért felelős Obendorfer Dávid töltött fel a Youtube csatornájára. Érdemes megfigyelni a vízszintes csíkok eredetét, a hűtőrács és a lámpák hasonlóságát, és hogy mindez hogy lett átültethető egy modern Berlingóra.