Laposabb, szélesebb, alacsonyabb tömegközéppontú, turbó nélküli, de hibrid hajtásláncával jobban vezethető lett a 11. generációs Honda Civic
Már megint nagyot gurít a Honda. Az eddigi Civic modellek is igencsak jó ajánlatnak számítottak, de most az új ismét egy mérföldkő. Az megvan, hogy épp 50 éves az 1972-ben debütált sorozat? A Honda többek közt a Civic segítségével hódította meg az olajválság közepén az USA piacát. Az akkor még tényleg kompakt, mai szemmel kicsinek tűnő modellből mára egy kvázi középkategóriás, kecsesen sportos ötajtós lett. Bizony, a Civic sorozatából már korábban kikopott a háromajtós, az előzőből még létezett ötajtós és szedán is, előbbi vagányan sportos volt, utóbbi nehezebben értelmezhető, de mégis nagyon szerethető. Most pedig itt az új, az aktuális 11. generáció, ami 4,55 méteres hosszával a korábbinál 3,5 centivel hosszabb, 1802 mm szélességével 2 mm-rel vállasabb, ugyanakkor magassága (1408 mm) 27 mm-rel csökkent, 2734 mm-es tengelytávja pedig még a hosszúságnál is jelentősebben, 35 mm-rel nőtt. Első túlnyúlása 15 mm-rel nagyobb, a hátsó 20 mm-rel kisebb lett, nyomtávja viszont hátul nőtt, 18 mm-rel. Kereken 10 mm-rel lejjebb került a tömegközéppont, a karosszéria merevsége pedig 22%-kal emelkedett. És igen, ez a Civic már csakis ötajtós lehet, egy nagyon kecses, sportos ötajtós.
Kecses és praktikus az ötajtós karosszéria, semmilyen egyéb nincs tervben
Ötajtós és hibrid, azaz e:HEV
De nem csak karosszériából, hajtásláncból is csak egyetlen van már: hibrid, a Honda e:HEV rendszere. Ahogyan a Toyota, a Honda is épp 25 évvel ezelőtt hozta első hibridjét, ma pedig már csakis ilyeneket kínál Európában, na persze a Honda e villanyautón túl. Míg az előző Civic 1,0 literes, háromhengeres és 1,5-ös, négyhengeres turbómotorokkal volt elérhető, az új csakis 2,0 literes, Atkinson ciklusú, közvetlen befecskendezésű benzinesen és villanymotorokon alapuló hibrid lehet. Az első kerekeket meghajtó villanymotor teljesítménye 135 kW (184 LE), azonnali nyomatéka 315 Nm, míg a benzinmotor 143 lóerő és 186 Nm leadására képes. Ez a kombináció 7,8 másodperces 100-as sprintet és 180 km/órás végsebességet ad. A rendszer része természetesen egy hibrid akku (lítium-ion, a hátsó ülés alatt), ami 1,05 kWh kapacitású, 72 cellás és a korábbiaknál nem csak nagyobb energiasűrűségű, nagyobb használható kapacitású is.
Széles és minőségi a beltér, a klíma a széles légbeömlőkkel huzatmentes, az autóhoz passzoló csendes légcserét ad
A hátsó lábtérben egyértelműen érezhető a tengelytáv növelése, az alacsonyabbra vett tető ellenére 180 centivel még jól el lehet férni hátul, a nagyméretű, első részével nyitható panorámatető az Advance csúcsverzió sajátja
Városi üzemben az e:HEV rendszer tisztán elektromosan hajt, de ha szükséges, akkor hibrid üzemmódba kapcsol, ilyenkor a benzines áramot termel, a villanymotor hajt. Ahogyan a Toyota hibridjeinél, itt is van egy másodlagos motor/generátor egység, ami egyrészt észrevétlenül indítja a benzinmotort, másrészt áramot termel a benzines által, míg a fő villanymotor hajt. Magasabb tempónál, autópályán a benzines közvetlen hajtásra is képes, de a benzinmotor ott is lekapcsolódhat és lejtőn például haladhatunk tisztán a villanymotorral. A rendszer a rövid menetpróba tapasztalatai szerint egyrészt nagyon finoman működik, másrészt a hibridek körében alighanem az eddigi legjobb vezethetőséget adja. A benzinmotor hangját nagyon-nagyon elszigetelték, még kikapcsolt audiorendszer mellett is nagyon fülelni kell ahhoz, hogy meghalljuk egyáltalán a benzinmotort, ami a gázpedált taposva és közben jó gyorsulást kapva sem hangosodik fel.
A teljesen digitális, 10,2 colos műszerblokk is csak az Advance szinthez jár, a központi képernyő gyári navigációval együtt az összeshez
Az ajtók műanyagjai lehetnének finomabbak, a záródási hang viszont prémiumszintű
A csendes üzemhez és a kellő teljesítményhez közvetlen kormányzás és élvezetes futómű is társul. Igaz, a hazai utakhoz a Sport és a próbált Advance verziók 18 colos kereke már túlzásnak tűnik, alighanem jobb rugózást kapunk az Elegance "alapverzió" 17 colos kerekeivel, nem mellesleg a 7,8 másodperces 100-as sprint is csak azokkal van meg, a nagyobb tömegű Sport 7,9, míg a fullextrás Advance 8,1 másodpercet kér a 100 km/órára éréshez. Ilyet vezetve sem tűnt lomhának az új Civic. Ebben már teljesen digitális, 10,2 colos a műszerblokk, bőr az üléskárpit, elektromos mozgatásúak az első ülések (utasoldalon is szabályozható deréktámasszal), 12 hangszórós (valóban elég jól szóló) Bose hifit kapunk, továbbá napfénytetőt és a Hondánál először adaptív LED fényszórót is. A technikai arzenálhoz, a méretekhez és az egész autó minőségéhez képest abszolút nem eltúlzott a csúcs Civic 13,299 millió forintos ára, de a legnagyobb gurítás mégis az, hogy az "Elegance" belépő szint 11,649 millió forinttól kapható meg.
Bár a Bose hifi mélynyomója 6 literrel csökkenti a csúcsverzió rakterét, az így sem kicsi, remekül pakolható, könnyedén, de némi padlólépcsővel bővíthető
A már ismerős fedőroló és az aprócska padlórekesz
Szándékosan mondom belépőnek az Elegance-t, hiszen nem alapverzió, sok más mellett kétzónás klímát, okoskulcsot, távolságtartós tempomatot és holttérfigyelőt, parkolóradart és tolatókamerát, gyári navigációt, Apple CarPlay/Android Auto kompatibilis érintőképernyőt, 8 hangszórós hifit, LED fényszórót, bőrkormányt és első ülésfűtést az is ad, 17 colos alufelnik és szövetkárpit mellett. De van itt még egy óriási dolog: aki most rendel és belefér az idei pénzügyi évre megszabott kvótába, az egyrészt azzal számolhat, hogy áprilisig meg is kapja autóját, ami nagy szó, továbbá árgaranciát is kap. Hogy később mi lesz, az a Hondánál is kérdéses, na persze nem az autóval, 8 év/150 000 km a kibővített garancia, az akkumulátorra pedig 5 év teljes körű él, bár aligha lesz rá szükség. Aki ma középkategóriás autót keres, szívómotorral, automata váltóval, szerény fogyasztással (4,7 l/km a WLTP érték, 5,1 lett a tesztkör átlaga), az bizony nézze meg, de az is, aki "csak" egy élvezetesen vezethető, tágas autóra vágyik, mert a Civic bizony ilyen. És persze érdemes sietni, mert az idei mennyiség kb. 60 százaléka már gazdára is talált.
Dögös, jól vezethető, tágas, takarékos, korrekt az ára, és még van is belőle! A Civic ma nagyon jó ajánlat
Hiába jó (mint minden Honda), ha ronda mint a bűn. Igazi kusza ázsiai design, pontosan ez az, ami taszítja az európai ízlést.
Szia Tökmindegy!
Szerintem te egy tök vagy, és még “finom” voltam!
Szevasz Imre!
Szerintem te meg egy kis pöcs vagy, és még finom sem voltam!
Nem kell szélsőségesen fogalmazni.
Én sem vagyok tőle elájulva, de rondának nevezni túlzás.
Szerintem meg nem kellene bezsuppolni senkit sem a politikai korrektség ketrecébe. Ami aránytalan, diszharmonikus, túldíszített, széteső formatervezés, az más szóval – és magyarul – ronda.
Én világéletemben nem voltam márka-mániás. De 2 éve véletlenül hozzájutottam a létező legrondább Civic-hez a IX. generációshoz. Azóta imádom. Mit imádom? istenítem! Most sem vagyok kibékülve a külalakjával, de már nem zavar, ennek ellenére rajongásig szeretem. Ez nem kis oximoron, de szerintem ezt csak az érzi át, aki tulajdonolja.
Hozzászólva a XI. generációhoz. Már a X. generációs is a legszebb Civic volt, de ahogy ezt elnézegetem, ez még annál is szebb lett. Finomítottak rajta, simították a sportos éleket, szürkésítették, hogy azoknak is a kedvében járjanak, akik nem kedvelik az extravagáns járgányokat.
A Honda elfelejtett autót tervezni nagyjából 20 éve. Nézz meg egy korai (’70-es, ’80-as, ’90-es évekbeli Prelude-ot), Legendet (pláne a coupe-t), az Accordot (pláne a coupe)… egyszerre japán és mégis harmonikus, szerethető design kívül és belül. De az UFO-Civictől kezdve egyik Honda rondább, mint a másik. Az utolsó szép, európai szemmel nézve is szerethető és harmonikus Honda a kb. 2008-ig gyártott Accord (de szigorúan a ráncfelvarrás előtti modell), aztán ennyi is… Az újabb Civicekről nekem az egykori lengyel piaci, ezer LED-del világító kétkazettás magnók jutnak eszembe. Harsány, csilivili, órmótlan parasztvakítás, amit inkább csak szánni tud az ember.
Utólagos tempomat összejött a Lexusba, Applefan?
Miről beszélsz, Náncsi néni?
Tudod te azt nagyon jól.
Index fórumon is hasonló stílusban osztod az észt. Amúgy nőt találtál már, vagy még mindig kukkolásra próbálsz bejutni?
Az autók formavilága nagyon szubjektív dolog. A Civic globálisan sikeres modell , az utóbbi 5 évben kimondottan jó és sportos formavilággal operál szerintem. Vannak érdekes, vitatható és nem szokványos megoldásai, de pont ettől a különutas filozofiától lesz különleges a modell. Mondhatnám hogy nekem meg az európai sztenderd steril, német, egyhangú, izgalommentes egyenes élekkel operáló, nyugdíjas formavilág tűník nem is rondának, hanem inkább baromi unalmasnak. Biztonsági játékosnak lenni és sablonformákat gyártani egy kaptafára nem nagy dolog. Én kifejezetten becsülöm azt a gyártót aki szembe mer menni az európai trendekkel , és kicsit színesebbé teszi az egyhangúan szürke, unalmas autókkal teli utcaképet.Itt jönnek képbe a koreai és japán gyártók érdekes megoldásai. Egyébként a Toyota formavilága az ami nekem is sok , na az már nagyon japánosan túlgondolt. A Honda és a Mazda sokkal európaibb ebből a szempontból , de nem szabad elfelejteni hogy ezeknek a márkáknak nem Európa a fő felvevő piaca , tehát globálisan kell nekik formát tervezni, USA és Ázsiai piacokra legfőképp.
A “Toyota formavilága japánosan túlgondolt” résztől eltekintve a kommentedet aranyba kéne foglalni. Hatalmas respektáció.
Végre egy jó hír.
Nagyon remélem, hogy a Type R-re is vonatkozik a kibővített garancia.
Egy kicsit vicces, hogy állítólag a világ legerősebb elsőkerekese lesz (szerintem nem igazán tudja levinni az erejét az útra), de ha nem jön Európába az összkerekes 300lovas GR Corolla, akkor már nem sok választás marad, így komoly eséllyel indul.
Érdekes, az én szemem is a konzervatívabb formákat kedveli (kedvelné), az Civic előző generáció “szamurájos” design-ja nem tetszett, ez sokkal visszafogottabb, kéne.
Lehet egy forma progresszív vagy avantgárd, nem azzal van baj, ha egy forma újszerű és nem konzervatív. (Jó példa lehet a klasszikus Citroenek közül több típus is.)
Az a baj, ha egy design széteső, kusza, diszharmonikus és egyes helyeken kifejezetten béna. Mint például itt, a C oszlop és az egész hátsó lámpa…
Most fogd be a pofád, mert kimoderáltatlak! Hagyd a haveromat, világos?!
A minap még nem tudtad, hogy miről beszélek, bruhaha. Eszedbe jutott?
Érdemes lementeni az ilyesmit :-))))
Egy manifeszt elmebeteg vagy! Applefan? Mi van? Mi jutott az eszembe? Nekem? Vagy a barátomnak? Vagy micsoda?
És még az ilyen lehet újságíró, úristen!