A Lexus Pestnél már élőben megnézhető, megtapogatható az új Lexus RX
Új formanyelvet követ az RX következő generációja, ami a Next Chapter (következő fejezet) névre hallgat, ugyanakkor bőven építkezik az elődök által lefektetett alapokra is. Ott van például az orsó alakú hűtőmaszk, amelyet az új generáción tovább gondoltak és megalkották az orsótest koncepciót, amely az autó teljes orrára kiterjeszti a jellegzetes formát. Természetesen újak a fényszórók is, valamint a 15 milliméterrel szélesebb első nyomtáv hangsúlyozza az autó dinamikus megjelenését. Ebben persze legalább ekkora szerepet játszik a motorháztető domborítása, ami szemből nézve még a formula versenyautók orrára is emlékeztet.
Az orsó formát az autó egész orrára kiterjesztették
Oldalnézetből a C-oszlop jellegzetes, sötét díszítése a legszembetűnőbb, de hatásos a hátsó sárvédőkre felfutó ív is, ami combosabbnak láttatja a modellt. Az új RX hossza egyébként megegyezik a korábbi modellel, ám a a tengelytáv 6 centivel megnyúlt.
A küszöbtől induló és a hátsó sárvédő ben végződő domborítás a sportos hatást erősíti, az akár 21” keréktárcsák erőteljes tapadást és dinamizmust biztosítanak
Hátul rövidebbre szabták a túlnyúlást, szintén szélesítettek a nyomtávon (4,5 centit). A hátsó lámpák a most már megszokott módon, teljes szélességben végigfutnak, a széleken pedig apró L-betűket rejt a búra alatti rajzolat. Érdemes még megemlíteni, hogy kilenc külső szín áll rendelkezésre, de van köztük olyan, amit kizárólag a csúcsmodellnek számító 500h-hoz kínálnak.
A C-oszlop jellegzetes dísze megmaradt
A Tazuna filozófia racionalizálja a kezelőszervek és információforrások elhelyezkedését és a műszerfal egyszerű használatát, hogy a figyelem teljes mértékben a vezetésre összpontosulhasson
Bent az NX-re emlékeztető műszerfal fogad, 14 colos központi érintőképernyővel, digitális műszeregységekkel és tökéletesen kézreálló kormánykerékkel. Gyönyörűen oldották meg, ahogy azt is, hogy az ajtóbetétek a műszerfal természetes folytatásának tűnjenek. Tetten érhető a Tazuna filozófia is, amelynek célja, hogy racionalizálja a kezelőszervek és információforrások elhelyezkedését és egyszerű használatát, így nem vonja el a figyelmet a vezetésről. Magyarán nem tűntek el a fizikai gombok sem a középkonzolról.
A csomagtér méretei megegyeznek a korábbi RX méreteivel, annak ellenére, hogy a hátsó túlnyúlás rövidebb. A kalaptartó alatt mérve alapból 612 literes tér áll rendelkezésre, de a padló alatt extra tér is található kisebb tárgyak tárolásához, valamint rendelkezésre áll tetősín is, ami lehetővé teszi tetőcsomagtartó vagy kerékpárszállító használatát is. A tető kereszttartók egyébként kompatibilisek az opcionális panorámatetővel is. Végül érdemes megemlíteni, hogy az új RX az első Lexus modell, amely bőrhatású, de állati eredetű anyagoktól teljesen mentes kárpitozással is elérhető.
Takumi mesterek tökéletesítették az üléseket
Motorfronton elérhető öntöltő hibrid, konnektoros hibrid és nagy újdonságként turbós hibrid hajtáslánc is, de tisztán villanyhajtású változat nem érkezik. Ennek egyébként egy nagyon logikus oka is van. Egyszerűen az átlagos használat során a konnektoros hibrid villany-hatótávja is elegendő ahhoz, hogy például városban teljesen emissziómentesen közlekedjenek az autóval, ám ennek a változatnak az akkumulátorához ötödannyi nyersanyag szükséges, mint egy teljesen villanyhajtású autó akksijához. Tehát nem veszi el feleslegesen a többi villanyhajtású, vagy részben villanyhajtású autó elől a szűkös nyersanyagforrásokat.
A kis L-betűk továbbra is feltűnnek a fényszórókban
Az alapváltozat a 350h, amelyben a 2,5 literes benzinmotor adja az alapot. Rendszerteljesítménye 250 lóerő, gyorsulása 7,9 másodperc 0-100 km/órára. Felette a 450h+ áll, amely az első konnektoros hibrid RX. Szintén egy négyhengeres,
Atkinson-ciklusú, 2,5 literes benzinmotor dolgozik benne két villanymotorral megtámogatva, hogy meglegyen az összkerékhajtás is. Akkumulátora pedig 18,1 kWh-s, amellyel több mint 65 km a 309 lóerős autó tisztán villannyal megtehető hatótávja.
A Lexus Pest szalonjában az 500h csúcsmodellt állították ki
A legérdekesebb változat azonban az 500h, amelyben teljesen új, párhuzamos hibrid rendszer dolgozik. A 2,4 literes turbós benzinmotorhoz, egy hatfokozatú sebességváltó, egy integrált első villanymotor és egy 76 kW-os hátsó elektromotor társul. A rendszer maximális teljesítménye 371 lóerő, amely mellé 550 Nm nyomaték tartozik, illetve egy új összkerékhajtási rendszer, ami a DIRECT4 nevet kapta. Ezzel 6,2 másodperces a 0-100 km/órás gyorsulása.
Az 500h-t az F Sport kiegészítők teszik vadabbá
Az árak kicsit megszaladtak, de hát ezzel a konkurencia is ugyanígy járt az ingadozó, de főleg gyenge forint miatt. Az új RX Elegance felszereltséggel és az öntöltő hibrid hajtáslánccal 28 990 000 forintról indul. A PHEV modellért (450h+) már minimum 32 990 000 forintot kell fizetni, míg a csúcsváltozatért, az 500h modellért pedig 38 millió forintot kérnek alaphangon. Természetesen már a legkedvezőbb áron kínált RX is nagyon gazdag felszereltségű, alapáron megkapja a továbbfejlesztett biztonsági-rendszer csomagot, de a Lexusnál arra számítanak, hogy Nyugat- és Közép-Európában a konnektoros hibrid lesz a legkelendőbb.
Még akad a leköszönő generációból is körülbelül 100 darab, nagyon kedvező áron
Ugyanakkor itthon, az új RX Roadshow keretein belül egy 500h lesz látható, mindegyik hazai márkakereskedésben. Elsőként a
Lexus Pest látja vendégül az újdonságot, itt szeptember 6-án és 7-én lehet közelebbről is megismerkedni a Lexus globálisan legfontosabb modelljével.
Szeptember 7-ig vendégeskedik a Lexus Pestnél az új RX
Egy újabb LexuSzörnyszülött. Mint egy degenerált gnóm négy keréken. Hogy néz már ez ki?!
Ez egy remek autó, a kinézet meg szubjektív. Biztoas hogy van olyan akinek meg a te kedvenced randa..