Érhet csalódás a csúcson? Peugeot 308 GT Pack PHEV teszt
Full extra, legerősebb hajtás, zöld rendszám: így is kiemelkedő az új 308?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A csúcsok csúcsa a 308-kínálatban, tehát alapvetőnek kéne lennie, hogy a benzines és a dízel változatnál is jobb; ráadásul azokhoz hasonlóan kéne teljesítenie a saját konkurensei közt. A léc magasan: vajon megugorja a konnektoros hibrid GT-Pack 308-as?
Az egyetlen igazán kérdéses pont a sportosság, ami még a zöld rendszám ellenére is elengedhetetlen kérdés kell, hogy legyen egy 225 lóerős, GT névre keresztelt autó tesztjében.
Ha neked elég ehhez a jelzőhöz állórajtból 7,5 másodperc alatt, kellemes, négyhengeres motorhang mellett elérni a százat, akkor elégedett leszel. Ám a kanyarokban hiába a feszesebbnek ható futómű és a méretes ménes, nem áll össze a kép: könnyebbnek és mozgékonyabbnak kéne lennie ahhoz, hogy tényleg élményt adjon, ám a saját tömege 1,6 tonna feletti. Erre egyébként az 1,2 literes változat képes lehetne a kisebb tömegével, ám a 130 lóerejével az a motor egyszerűen nem elég erős hozzá, hogy valóban sportos legyen. Amiben kiemelkedik a többi 308 közül a Hybrid GT Pack, az nem a sportosság tehát, hanem a kényelem: a prémiumérzet ugyanis sokkal jobban átjön az 1598 köbcentis, négyhengeres motorral.az erősebb hibrid felára 4,51 millióra jön ki.
Ha kizárólag az 50 kilométer körüli elektromos hatótávján belül használjuk az autót - és éjjelente, vagy a munkahelyünkön fel tudjuk tölteni - akkor nyilván a konnektoros a legjobb választás. Ám vegyes használatban, a városozás mellett főként országutazva és csak egy keveset autópályán hajtva, az akkumulátor-kapacitást a lehetőségekhez mérten optimálisan kihasználva 3,61 litert fogyasztott nálam a teszthét során, ami annyival nem jobb a benzines változat 5,3 literes, vagy a dízel 4,8 literes átlagánál, nagyjából hasonló használat mellett. Félreértés ne essék: ha nem tudnám, hogy milyen a dízel és a benzines, akkor teljes mértékben elégedett lennék, ám a két olcsóbb változat fényében én többet vártam a képeken látható konfigurációban jelenleg 17,66 milliót kóstáló, 225 lóerős GT Packtól.Árak
Tesztmodell alapára
17 050 000 Ft (2022.08.31.)
Tesztautó ára
17 660 000 Ft (2022.08.31.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
167 kW (227 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
360 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.50 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1.2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4367 mm
Szélesség:
1852 mm
Magasság:
1441 mm
Saját tömeg:
1633 kg
Össztömeg:
2120 kg
Tengelytáv:
2675 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
361 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1390 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
440 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1090 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
400-700 mm
Csomagtér hossza:
750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1350 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
810 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú)
Nyomaték:
360 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
167 kW (227 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.50 s
CO2-kibocsátás:
26-28 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1.2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
3.6 l/100km