A Prodrive szimulátora első ránézésre inkább drága bútor, mintsem versenyeszköz
Ford Mustang, Toyota Supra, Honda Civic Type R. Csak néhány autó, amelyeket könnyedén megvásárolhatnánk abból a pénzből, amennyit a Prodrive elkér a nemrégiben bemutatott szimulátorszettjéért. Mivel tud többet egy szimulátorszett, mint a fent említett autók bármelyike? Ha szigorúan az élmény szempontjából feszegetjük a témát, akkor könnyedén megválaszolható a kérdés. Egy szimulátor bármennyire is a valóságra építkezik, sosem fog úgy mozogni egyetlen autó sem a képernyőn, ahogyan a valóságban, és a pilóta hiába száguld éppen 300 km/h óra felett a monitoron, az ülésben semmilyen erőhatás nem éri, nem úgy, mint egy hús-vér autóban.
A szimulátor nagy előnye a költséghatékonyság, persze nem feltétlenül ebben az árkategóriában. A komolyabb programok ára is megáll néhány tízezer forintban, elég csak az Assetto Corsára vagy az előfizetéses modellben működő iRacingre gondolni. Ezekben a szimulátorokban belehuppanhatunk több száz millió forintot kóstáló versenygépekbe is, és egy pillanatig sem kell azon aggódni, mi történik, ha a pályanapozás a falban ér véget. Emellett sem a tankolással, sem a pályabérléssel nem kell bajlódni, nem beszélve a folyamatosan használódó abroncsokról, hiszen két gombnyomás, és máris minden mehet az elejéről.
A Prodrive csapata viszont ezzel szemben egész másként vélekedik a szimulátorozás világáról. A legendás múlttal rendelkező csapat álláspontja szerint a szimulátoregység nem elég, ha funkcióiban kielégíti a felhasználókat, de a nappaliban azért mégiscsak mutasson valahogy a versenyfelszerelés. A Prodrive által megalkotott szimulátorszett minden szempontból kiemelkedik a mezőnyből, hiszen a fa mintázatú küllem mellett a specifikáció is magáért beszél. A cockpittel érkező számítógépről csupán annyit tudni, hogy egy 12 GB-os GeForce RTX videokártya és 16 GB RAM dolgozik benne, de ami ennél fontosabb, hogy a vizuális megjelenítésért egy 49 colos, AOC 5k felbontású ívelt monitor felel 165Hz-es képfrissítési rátával. A kormány szintén a legmagasabb szintet képviseli, összesen 12 gombbal felszerelve, a még jobb élmény eléréséért pedig a pedálok felelnek, melyek ugyan mechanikusak, de elektronikusan személyre szabhatóak. A szimulátorszetthez a Prodrive már előre telepíti az Assetto Corsát, bár valószínűleg nem ez lesz a legfőbb szempont, ha valaki egy valódi autó áráért megveszi ezt a szimulátorszettet.