A 458 Italia már 10 éve a rendőrségi raktárban porosodik, a mindössze kétezer kilométert futott sportkocsi új életet kezd, immár a jó oldalon
Prémium irányba bővül a cseh rendőrségi flotta,
nemrég egy rakás új BMW kezdte meg a bűnüldözést, a bajorokhoz most egy Ferrari is csatlakozik, bár ez nem egy tervezett beszerzés, csupán az élet sodorta rendőrségi kötelékbe az olasz csődört. A szóban forgó autó egy nagyjából tíz éves 458 Italia, ami még ma is bőségesen elegendő egy gyorsabb hajszához. A 4,5 literes V8-as 570 lóerős, aminek kiaknázásához rendesen pörgetni kell a blokkot, a csúcsteljesítményt 9 ezres fordulaton adja le. Aki az Italia elől szeretne meglépni, annak csak a felső polcról érdemes járművet választani, a 3,4 másodperces 0-100 és a 325 km/órás végsebesség kevés kiskaput hagy nyitva.
A gyári fogyasztási adat 13,3 liter, de ez csak tojással a pedál alatt lehet érvényes, valószínűleg az adófizetők ennél többet fognak benzinre költeni
A rendőrség csupán annyit árult el az autó származásáról, hogy bűnözőktől kobozták el, ami a rablóból pandúr tipikus esete. Egy keveset azért így is rá kellett költeni az autóra, a rendőrségi kiegészítők beszerelése és a matricázás közel ötmillió forinttal terhelte a költségvetést, ám az autó értékéhez képest ez nem egy nagy összeg. A sportkocsit csak speciálisan képzett rendőrök vezethetik, elsősorban a lopott autók üldözésére és az illegális utcai versenyzők lefülelésére fogják használni.
Több száz lefoglalt sportkocsit tárol a cseh rendőrség, nem kizárt, hogy újabb modellek is csatlakoznak a flottához