A géptetőn púposkodó Power Dome alatt lakik a kompresszor, amiről egyből tudni, hogy ez bizony egy Raptor R. Erősebb platóst csak elektromosból kínálnak
Presztízskérdés, hogy kié a legerősebb amerikai pickup, így a Ford nem hagyhatta szó nélkül a RAM csúcsverziójának megjelenését. A sima Raptor egy évvel ezelőtti bemutatóján felmerült a kérdés, hogy hol marad a V8-as, a Ford válasza 2022-re megérkezett.
Brutális igénybevételre tervezték a Raptorokat, a váltó az eddig is használt 10 fokozatú egység, csak némileg áthangolva
A sima Raptor 3,5 literes turbós V6-os motorja is túlzó, viszont teljesítményben egy szakadék választotta el a RAM TRX-től. A Ford válaszul a Shelby GT500 5,2 literes kompresszoros V8-asát építette a Raptor R-be, a sportkocsihoz képest visszafogott teljesítménnyel. Így már 710 lóerő és 868 Nm nyomaték áll rendelkezésre, amivel bőven lehet sportkocsikat alázni. A RAM csúcsmodellje 711 lóerős és kicsivel több a nyomatéka, de ezek már csak nüansznyi különbségek, a vásárlásnál nem ezek fognak dönteni. A gyorsulási adatról még nem nyilatkozott a Ford, de a TRX-éhez nagyon hasonló értékre lehet számítani, a konkurens platós 4,5 másodperc alatt ugrik százra.
A Raptor R sokat ad, de sokat is kér, az alapár 110 ezer dollár, azaz nagyjából 44 millió forint, cserébe rogyásig extrázzák, míg a 78 ezer dolláros TRX kevésbé kényeztet alapáron. A Ford ragadozója persze teljesen felesleges és értelmetlen, nincs az az élethelyzet, ami megindokolná a Raptor R létezését, de pont ez a hedonista pazarlás a vonzó benne, szinte biztosra vehető, hogy nagyobb lesz a kereslet, mint amennyit a Ford ki tud elégíteni.
A túlzások tárháza a Raptor R, de pont ettől lesz kelendő, Recaro ülés, adaptív lengéscsillapító és 710 lóerő fergeteges játékszerré varázsolja az platóst