Minden bizonnyal ez a legdrágább Lexus NX!

Milyen fényezést szeretne az NX-re? Gyémántporosat!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyzolásból jeles! A Lexus spanyol importőre gyémántporba burkolt egy NX-et. Vagyis annak motorháztetejét.

Semmi nem fejezi ki úgy a luxus fogalmát, mint a gyémánt. Ezt nem csak egyedülálló átlátszóságának, fénytörésének és színszórásának köszönheti, hanem annak is, hogy a világ harmadik legkeményebb természetes ásványaként (a görögök „adamasz", azaz „legyőzhetetlen” néven ismerték) nehezen megmunkálható, csiszolása rendkívüli tudást és tapasztalatot kíván.
A gyémánt a tökéletesség, az elpusztíthatatlanság, a maradandó érték szinonimája, szóval nem véletlenül igyekeznek párhuzamot vonni ezzel a drágakővel a prémium termékek gyártói. Az autóiparban is sokszor felbukkan a "gyémántszerű", "gyémánt hatású" kifejezés, legyen szó éles törésvonalak mentén kialakított felületekről vagy olyan ragyogó csillogású elemekről, mint egy lámpatest vagy mondjuk egy üvegből, kristályból készített kezelőszerv. A Lexus azonban úgy gondolta, a második generációs NX ennél többet érdemel. A márka spanyol képviselete a gyémántkereskedelem központjába, a belga Antwerpenbe ment ihletért – no meg némi nyersanyagért –, hogy elkészítsék különleges bemutató autójukat. Az NX egy példányán a motorházfedelet és a külső visszapillantó tükrök házát vékony rétegben finom gyémántporral borították be.
Hirdetés
A Lexus NX Diamond modell értékét nem árulták el, de hét lakat alatt őrzik, amiből következtetni lehet, hogy méregdrága. Ám különleges fényképsorozatot készítettek róla, méghozzá egy olyan műteremben, ahol értékes kortárs alkotások gyűrűjében, fő attrakcióként jelenik meg.
Hirdetés
Forrás: Smarter Média
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Minden bizonnyal ez a legdrágább Lexus NX!

  • 2022.07.20. at 22:32
    Permalink

    Erős sugárban tör elő a hányás belőlem ennek a LExusnak a láttán. Sem az IS 200 előtt, sem azóta nem tud a Lexus egy szép, harmonikus, klasszikus autót gyártani. Az IS 200 egy csoda, a többi típus csak egy csúcsra járatott technokrata ízléstelenség-bomba.

    • 2022.07.20. at 23:46
      Permalink

      Az első gen IS200 nem egy csoda, de alapjában véve rendben volt, amíg nem próbáltak belőle kombit faragni (ami elég gnóm lett).
      A következő generáció szerintem legalább annyira jól sikerült, bár annyira nem nevezném kiemelkedő formatervnek.
      Ezek azért sehol nem voltak olyan korszakalkotó modellek mellett mint a Merc 190E, vagy a BMW E46, de akár a BMW formanyelvet megújító E90.

      Ha szép lexus kell akkor a mostani LC-t delegálnám, mielőtt némileg lerontották egy facelifttel.
      Au LFA-val ne viccelődj, a legjellegtelenebb szupersportkocsi evör.

      • 2022.07.21. at 09:26
        Permalink

        Na, akkor tételesen.

        Az első IS200 sok szempontból csoda (csodálatos), mert sikerült összehozni egy európai szemmel is igényes, élhető, minőségi, stílusos szedánt összehozni, amely méltó riválisa a szerintem unásig sztárolt germán trió hasonló típusainak (3-as BMW, C osztályú Mercedes, Audi A4). Nekem egy szedán van, és meg kell mondanom, a vezetési élmény, a felhasznált anyagok, minden tényleg a szó jó értelmében „európai”. Egy-egy kapcsolóba lehetne belekötni, de a magam részéről ez nem érdekel, mert az autó kívül-belül egyedi, tele csodás részletekkel. Nyilván tudod, hogy az autó tervezésében a Toyota legendás, fanatikus mérnökei működtek közre, ezért lett nemcsak megbízható, de hasonlóan élvezetes, emberközeli sportszedán, mint egy erősebb Alfa (156). De mindegy, szerintem nincs szüksége a típusnak arra, hogy én méltassam.

        A SportCross megosztó, sokan imádják és kifejezetten szépnek tartják, másokat taszít. Én tárgyilagosan azt mondanám, hogy egyedi, különleges, semmivel sem összehasonlítható autó, ami nem kifejezetten szép, de megértem, aki rajong érte. Szerethető autó, még ha nem is úgy szép, mint a szedán.

        Ami a Lexust illeti, az LC500 tényleg szép autó, bár jó pár részlettel nem vagyok kibékülve, egyszerűen ázsiai módon giccses, túldesignolt már.

        Nem tudom, hogy ugyanarról az LFA-ról beszélünk, szerintem én még a régebbiről. Nézd meg még egyszer:
        https://www.autonavigator.hu/cikkek/csillagaszati-aron-kelt-el-ez-a-lexus/

        Ez azért sok minden, de nem jellegtelen, már ha ugyanarról az LFA-ról beszélünk. Egy klasszikus arányú, tagadhatatlanul ázsiai részletekben gazdag, de még vállalható sportautó szerintem.

      • 2022.07.21. at 09:38
        Permalink

        „A következő generáció szerintem legalább annyira jól sikerült, bár annyira nem nevezném kiemelkedő formatervnek.”

        A következő generáció már inkább egy tagadhatatlanul ázsiai, itt-ott gnóm vonalvezetésű, alapvetően nem szép autó. (Bár lehet az esetlen rondaságot fokozni, erre jó példa az Infiniti, aminek egyetlen modellje sem tetszett soha.)

Vélemény, hozzászólás?