Már rendelhető Magyarországon az új Honda Civic, amely hatalmas előrelépés az előző generációhoz képest
A Honda Civic árának megjelenésével végre valóban megérkezett az 50 éves múltra visszatekintő slágermodell 11. generációja Magyarországra. Az elődjénél praktikusabb és tágasabb kompakt kizárólag öntöltő hibrid hajtáslánccal, ötajtós karosszériával kapható. A tengelytáv 35 milliméterrel nőtt, motorházteteje 25 milliméterrel alacsonyabbra került, az üvegfelületeket pedig jelentősen megnövelték, így kívül és belül egyaránt tágasabbnak, nagyobbnak hat. Ennek talán a legpozitívabb mellékhatása az alacsonyabbra került övvonal nyújtotta jobb kilátás is.
Méretek terén is látványosat nőtt, 4,55 méteres hossza és 2,74 méteres tengelytávja is jelentősen nagyobb az elődnél
A szélvédő és az oszlopok vonala is az autó optikai szélesítését szolgálja, ám mérve sem keskeny: 1,8 méteres szélességéhez 1,4 méteres magasság társul
Az igazi különlegesség mégis a lemezek alatt rejlik: nincs egyenetlenül járó, aprócska háromhengeres, csak a legújabb technológia egy 2,0 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotorral párosítva. A Honda által fejlesztett e:HEV hajtáslánc alapját ugyanis ez az újonnan fejlesztett, négyhengeres erőforrásra adja, amelyhez két villanymotor kapcsolódik. A munkamegosztást az új Teljesítményszabályozó Egység és a szintén új Intelligens Energiatároló Egység végzi.
Belterében a tökéletes elegancia látványa mellett kiemelkedő térérzet fogadja az utasokat
Ez a Hondának is nagy előrelépés, a Civic új generációjának bemutatkozásával már minden főbb európai Honda modell képes lesz tisztán elektromos üzemmódban is közlekedni. Az alapáron is menő technika viszont kizárja a 10 millió alatt hazavihető, puritán változatot:
a legolcsóbb Civic is 11 649 000 forintos árcédulát kap.
Az Elegance névre keresztelt belépőmodell 17”-os, könnyűfém kerekekkel, textilkárpitozású ülésekkel, első-hátsó parkolóradarral, 7”-os, multiinformációs műszeregységgel, valamint nyolchangszórós, navigációra is alkalmas, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment rendszerrel kerül a szalonokba. Szintén alapáron jár a Honda Sensing csomag, amelynek része többek közt a sávtartó asszisztens is.
Kupés tetővonala nem csak a 12,1 milliós Sport felszereltségi szint esetén teszi sportossá az új Civicet
A Sport változatot 12 099 000 forinttól vihetik haza a vásárlók szövet-szintetikusbőr ülésekkel, sportpedálokkal, LED ködfényszórókkal, fényes fekete külső tükrökkel, selyemfényű, sötétített ablakokkal és feltűnő 18”-os könnyűfém felnikkel.
Az Advance csúcsfelszereltség alapára 13 299 000 forint.
Így 12 hangszórós BOSE Centrepoint hifi, panorámatető, Adaptív fényszóró, 10,2 colos digitális műszeregység, kéttónusú, fekete, polírozott betétekkel látványosabbá tett könnyűfémfelni-garnitúra, bőrülés és fűtött kormánykerék is jár hozzá.
Alapáron is remek csomag az új Honda Civic, ráadásul a drágább felszereltségi szintek felára sem vészes a kínált extrák fényében
Aránytalan. (formailag)
Ennek jónak kell lennie, mert már szép nem lesz, az biztos. 🙂
Nyugodtan átkeresztelhetnék Accordra, annyira túlméretes, az amcsi Accord úgy is könnyen megkülönböztethető a németeket majmoló formatervről. Mondjuk akkor kibukna, hogy az Accord és Jazz között két egész kategória hiányos a Hondánál.