Még a tükröket is a versenypályára optimalizálták, a négy villanymotor a sofőr mögött duruzsol
Európa egyik legnagyobb autós eseményén számos érdekesség felbukkan, a BMW idén itt leplezte le az régóta várt
M3 kombit, de a Ford is komolyan vette a felkészült. Az autós összeröffenésre egy különleges Transittal érkezett, amiből csak egyetlen létezik a világon.
A legdurvább sportkocsikkal is felveszi a versenyt a SuperVan, két másodperc alatt ugrik százra
A versenypályára optimalizált Transitot annyira leültették, amennyire csak lehetett, ha levegőt terelgető toldások igen látványosra sikeredtek. A jókora diffúzor is furcsa egy “melós furgonon”, de a raktér hiánya sem hétköznapi. A fülke mögött csak annyi helyet hagytak, hogy legyen hova rejteni a technikát, utána át lehet látni az autón, a hátfal így már csak egy nagy légterelőként szolgál. A koncepció Ford Pro Electric SuperVan névre hallgat, amiből sejthető, hogy nem folyékony üzemanyaggal működik. A kor szellemében amperrel táplálkozik a sportfurgon, a vezető mögötti térbe négy villanymotort építettek, ami pont nem a spórolást szolgálja. A maximális teljesítmény 1973 lóerő, amivel nagyjából két másodperc alatt ugrik százra.
Nem csak kívül, hanem belül is versenyautós, az ablakok fixek, a karosszériát becsövezték
Az őrült Transitoknak már hagyománya van a Fordnál, a Pro Electric SuperVan immár a negyedik a sorban. Először 1971-ben gurult el a gyógyszer, akkor a Ford GT40 sportautó V8-as motorját építették a furgonba, majd a nyolcvanas és kilencvenes években is készült egy-egy SuperVan. Az időzítése nem véletlen, a hamarosan érkező
E-Transit Custom reklámjának szánják az elektromos szuperfurgont.
Szerencsére korábban sem volt mindenki százas a Fordnál, a Transit-tuning előnye, hogy a raktérbe szinte bármilyen blokk befér