Tavaly 70 ezer Ford Mustang fogyott, ezzel könnyen besöpörte a kategóriagyőzelmet
Ahány ország, annyi népszerűségi lista, sőt még annál is több, ezt a hazai piac kapcsán is tudjuk. Most a Motor1 készült el a tavalyi év globális összesítésével, melyben 106 ország értékesítési adatait összegezték, ezzel lefedve a globális autópiac 99%-át. Cikkük szerzője Felipe Munoz, a JATO Dynamics szakértője, de ha alaposan a számok mögé nézünk, könnyű megállapítani, hogy még mindig adódhatnak új értelmezések. A japán modellek népszerűsége már nem újdonság, a 2021-es statisztikák első tíz helyén nyolc szigetországi modell áll, a top 6-ba más ország gyártmányai nem fértek bele. De vajon melyik modell a legkelendőbb?
Csak idő kérdése volt, hogy mikor került egy SUV az első helyre, erre 2021-ig kellett várni, bár a RAV4 az adatok szerint csak a szedán Corollát uralta le, a meredekhátúakkal együtt még mindig a Corolla lehet az élen (Forrás: Motor1)
Az első helyen a Toyota RAV4 végzett, egy év alatt 1,13 millió talált gazdára, ez az első eset, hogy az aranyérem egy SUV nyakába kerüljön, ha a második helyen álló Corollából csak a szedánokat nézzük. Tavaly a két Toyotán kívül senki sem tudta átlépni az egymilliós küszöböt, a harmadik helyen tanyázó Honda CR-V-t 903 ezren választották. Itt egy nagyobb lépcső következik, a Nissan Sentra, a Toyota Camry és a Honda HR-V 600-700 ezer közötti eladást produkált. A hetedik hely a Fordot illeti, az F-150 platósból 562 ezer fogyott, nem sokkal több, mint a nyolcadik helyen álló Toyota Hiluxból. A felsorolás kilencedikje a Tesla Model 3, ezzel ő lett a legnépszerűbb villanyautó, majd néhány tízezres lemaradással a Honda Accord zárja a tízes listát.
A japánok meghódították a világot, hatalmas fölénnyel uralják az eladásokat
Az amerikai autós portál kategóriánkénti összesítést is készített, ahol már a kínai és európai gyártók is labdába rúghattak. A kisautók piacán a nálunk teljesen ismeretlen Wuling Hongguang Mini EV végzett az élen, a hatalmas kínai piac önmagában képes volt az első helyig repíteni a pici villanyautót. Az alsó-középkategóriában a már említett Corolla győzedelmeskedett, a középkategóriát a Toyota Camry uralja. A luxusautók piaca még mindig német trió felségterülete, a BMW 5, a Mercedes E-osztály és az Audi A6 végzett az első három helyen, a sportkocsikból a Ford Mustangra érkezett a legtöbb megrendelés.
A luxusautók között még mindig Európa diktálja a tempót, ebben a méretben a presztízs sokat nyom a latba, amit a németek hosszú évtizedek óta építenek (Forrás: Motor1)