Fele annyi hengerrel sem gyenge, a stílust pedig maradéktalanul hozza
Nem titok, hogy tud remek négyhengeres AMG motort építeni a Mercedes, ráadásul az AMG SL esetében ezt még némi F1 technológiával is feldobták. A 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 381 lóerőt és 480 Nm nyomatékot kínál, gázreakcióját pedig a teljes fordulatszám-tartományban a 48 Voltos fedélzeti rendszer által táplált, elektronikus rásegítésű turbónak köszönheti, ráadásul még az indítógenerátor is bekapcsolódhat további 14 lóerővel a hajtásba. A modell álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebességét pedig elektronika limitálja 275 km/h-ra.
Hiába nem nyolc henger, attól még nagyon különleges és kellően erős is a belépő erőforrás
Az egésznek a háttere valóban az autósportból érkezik: a turbófeltöltő tengelyéhez egy mindössze négy centiméter átmérőjű elektromotor csatlakozik a szívó- és a kipufogóoldal között. Ez közvetlenül a turbófeltöltő tengelyét hajtja meg, lényegében kompresszorként felgyorsítva a gázok áramlását azon alacsony fordulatszám-tartományokban, amikor a kipufogógáz még nem generál elég nyomást. Így gyakorlatilag megszűnik a turbólyuk, a motor pedig minden helyzetben élénken, azonnal reagál a gázadásokra.
Mindezt mostantól az ikonikus, hátsókerék-meghajtású, 2+2 üléses roadsterben alapáron nettó 40.382.677 forintért kínálják a németek.
Aktív aerodinamika és motoros, mindössze 15 másodperc alatt záródó, háromrétegű vászontető is jár hozzá alapáron
Bár ez az indulóár, fapadosnak mégsem nevezhető a modell, alapfelszereltség például a motoros vászontető, a 19 colos AMG könnyűfém felniszett, a Digital Light fényszórók, az AMG nagyteljesítményű kompozit fékrendszer és az Airpanel aktív légterelő is. Mindehhez természetesen széles körű személyre szabási lehetőségek is társulnak. Persze, teljesen elrejteni nem lehet, hogy fele annyi henger duruzsol benne: a hangja mellett az eltérő lökhárítók és a szögletes helyett kerek kettős kipufogóvégek mindenképp megkülönböztetik a nyolchengeresektől, de ettől még akad variálási lehetőség. Ötféle AMG külső csomag ad lehetőséget például a még sportosabb vagy éppen a még elegánsabb küllem kiválasztásához, amelyet felárért akár 21 colos AMG kovácsolt felnikkel is feldobhat a megrendelő.
Csukott tetővel is elegáns a nyújtott orr és a méretes tengelytáv
A legsportosabb sofőröknek persze a látványon túl is mutathatnak az opciók, ehhez a változathoz is kérhető például az AMG Ride Control elnevezésű adaptív futómű, illetve a manőverezhetőséget és a kanyarképességeket is javító aktív hátsótengely-kormányzás is. Az AMG Dynamic Plus csomag ráadásul az említett futóművet 10 milliméteres ültetéssel fűszerezi meg, AMG erősített motortartó bakokat ad elektronikusan vezérelt, AMG hátsó önzáró differenciálművel, illetve a kiegészítő "Race" üzemmód és a sárgára fényezett AMG féknyergek is így szerezhetők meg hozzá.
Ebben a csomagban már tényleg elég lehet a négy henger, még egy AMG SL Mercedesben is
Vicc ez a motor .Az AMG is azzá válik.
Az első SL – 190 – is négy hengeres volt – sőt, igazából sokkal többet adtak el abból, mint a sirályszárnyas 300SL-ből. Mondjuk az nem is került 120.000 €-ba, a mai megfelelője inkább a C-osztály kabrió lenne. Nem teljesen világos, hogy ha van soros 6 hengeresük miért nem azt rakták bele inkább, de a mai luxusautó hiányban biztos el lehet adni ezeket is.