2020-ban 30 milliomodik autóját ünnepelhette a Lada. A gyártás folytatódhat, de már a csak külföldről elérhető légzsákok, biztonsági elektronikák és katalizátorok nélkül
A szankciók eredményeként Oroszország számára elérhetetlenné váltak a modern biztonsági berendezések, így míg Európában számos modern vezetést támogató rendszer és például az automatikus sebességhatároló is hamarosan kötelező tartozék lesz (
lásd itt), Oroszországban átmenetileg, első körben jövő év elejéig engedélyezték a már évek óta elvárt légzsákok, blokkolásgátló (ABS) és menetstabiliázló (ESP) nélküli autók gyártását és forgalomba helyezését.
Világítás még lesz a Ladákon, de az idén készülők nagyon nagyot lépnek vissza fejlettség terén
További
engedmény korlátmenetesség, hogy bár eddig Oroszország is Euro 5-ös autókat várt el (ilyenek voltak a közelmúltban még nálunk is forgalmazott Ladák, amelyek azonban nem léptek tovább az Európában már elvárt Euro 6 szintre), most viszont Oroszország gyakorlatilag elengedi az emissziós előírásokat, hiszen Oroszországban nem gyártanak katalizátorokat, azokat pedig beszerezni sem tudják. Így tehát a közeljövőben az orosz üzemekből kigördülő autók nagyjából az Euro 0 szinten lesznek. Az egyszerűsített autókat, az európai szabályzással teljesen ellentétes módon, (2023. február 1-ig) engedélyező rendeletet Mihail Misusztyin miniszterelnök írta alá. Szergej Aszlanin autóipari szakértő az orosz Insidernek tett nyilatkozata szerint az egyszerűsített modellek körülbelül egy lovasszekérrel érek majd fel.
"Külsőre talán modernnek tűnnek, de (...) majd meglátjuk, mi lesz a motorháztető alatt. Nem rendelkezik majd életmentő rendszerekkel. (...) Az olyan dolgok, mint az ABS és az ESP nagyon fontosak, és sok országban nem véletlenül kötelezőek". Az oroszok tehát a közeljövőben elavult, környezetszennyező és mai szemmel nem biztonságos autókat fognak tudni csupán vásárolni - hiába folytatódhat például a Ladák gyártása és indulhat újra a Moszkvicsé
a Renault gálánsságának köszönhetően.
Ja csak nem fognak álandoan szo…ni a szervízben 500-ért 2 két nox szenzorért. Ami ráadáűsul nincs még a márkaszervízben sem (mert alkatrész hiány van) használni meg nem tudod.
És? Törökországnak, Brazíliának, Kolumbiának, Argentínának, Szaúd-Arábiának, Mexikónak, Dél-Afrikának, Nigériának, Ausztráliának, Spanyolországnak vagy Kanadának(!) még ennyi autóipara sincs. Az oroszoké olyan, amilyen, de legalább VAN…