Komoly vesékkel és 650 lóerős rendszerteljesítménnyel várható a BMW XM
Tavaly még koncepciómodellként debütált (
lásd itt) a BMW XM, de a gyáriak most már az álcázott tesztpéldány fotójával csokornyi infót tettek róla közzé. Maga az álcázott autó egyébként nem újdonság, de a gyártó által sokkal többet tudhatunk róla, mint amit a
kémfotók érkezésekor csiripeltek róla a madarak. Nem X8 lesz tehát az új csúcsmodell, hanem XM, amivel az idén 50 éves M GmbH a
már vezetett i4 50M után tisztán elektromos mellett már plug-in hybrid modellt is kínálhat majd. Nem is akármilyet, a gyáriak szerint a BMW XM készen áll arra, hogy újradefiniálja a kimagasló menetteljesítmény, a luxus és a végtelen erőtöbblet fogalmát.
Állítólag 3,5 másodperces 100-as sprintet és 80 kilométeres emissziómentes hatótávot tud majd
Hajtásáról annyit tudni, hogy egy V8-as (a márka kínálatát ismerve ikerturbós) benzines és egy villanymotor szerepel majd az M Hybrid hajtásláncban, ami együttesen 650 lóerőt és 800 Nm nyomatékot ad majd, amit a bajorok első ízben hibrid specifikus M xDrive összkerékhajtási rendszere továbbít majd a 4 kerék felé. Hátul elektronikus vezérlésű sperrdiffi dolgozik, a tömegeloszlás 50:50 arányú, az elektromos hatótáv pedig 80 km. Az új BMW XM alapfelszereltségként kapja majd az adaptív BMW M Professional futómű-technológiát is, amely a típus-specifikus spirálrugókat, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, valamint – a BMW M modellek történetében először – a 48 voltos technológiával dolgozó, elektromechanikus dőlés- és borulásgátló rendszert is magába foglalja. A kiegészítő Active Roll Comfort funkcióval ez utóbbi oldalanként képes automatikusan csökkenteni az egyenetlen útfelületből adódó karosszéria-billenéseket, miközben a hasmagasságát is aktívan állítja. A BMW XM alapfelszereltségének része továbbá – a BMW M modellek történetében ugyancsak először – az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely nagymértékben fokozza fordulékonyságát és kanyardinamikáját, valamint stabilitását. Az XM természetesen típusspecifikus BMW M fékrendszert is kap az akár 23 colos alufelnijei mögé.
Az iX-hez hasonló belteret várhatunk a még komolyabb menetdinamikájú SUV-tól
Bár az újdonság bemutatásai előtti visszaszámlálást már most, jubileumi eseményeivel egybekötve megkezdi a BMW M GmbH, az XM sorozatgyártása csak decemberben indul, az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében.
„Azáltal, hogy a BMW XM sorozatgyártását jubileumi évünk végén indítjuk be, a jövőbe tekintünk. Abba a jövőbe, amelyben a BMW M szakít a konvenciókkal és kitolja a határokat” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója.
„Az elektromos mobilitás új lehetőségeket ad nekünk arra, hogy a BMW M modellek lélegzetelállító vezetési élményének új formáját helyezzük előtérbe. Teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű modelljeink a jövőben is összetéveszthetetlenül egyedi, hamisítatlan BMW M modellek lesznek, hajtáslánc-technológiájuktól függetlenül” – tette hozzá.