Aki egy rakás M-es BMW-re kiváncsi, annak nyáron Goodwoodban a helye
Az 1972-ben alapított BMW M GmbH számos vérpezsdítő, mára megfizethetetlen modellnek adott életet, többek között a 3.0 CSL, az M1 és az E30 M3 is legendássá vált. Az elmúlt évtizedekben szinte minden modellből készült M variáns, ami már nem csak a legdurvább változatokat jelöli, hanem létrejöttek amolyan átmeneti M modellek is, amik a nyers verziók és a polgári kiadások között helyezkednek el. Van azonban egy komoly adóssága a BMW-nek, amit idén nyáron törleszthet.
1972-ben még 35 fő dolgozott az M részlegnél, ami mára hatalmas céggé vált, nem véletlen
Az M modellek közül az M3 lett a legnépszerűbb, a középkategóriás típusokból igen élvezetes utcai sportgépeket faragtak. A híres logó kupéra, kabrióra és négyajtósra is felkerült, csak a kombi maradt ki a szteroidkúrából egészen idáig, a fesztivál sztárja szinte biztosan a debütáló M3 Touring lesz. Ebben az esetben a forma lesz újdonság, a technika biztosan nem változik a szedánhoz képest. Ez azt jelenti, hogy a háromliteres sorhatos a kombiban is minimum 480 lóerős lesz, e fölé érkezhet a Competition változat.
Az egyedi átépítések mellett gyári M3 kombi is létezik, de megrekedt a prototípus stádiumban
Érdekes kérdés, hogy a BMW eddig miért nem dobta piacra a kombit. Az Audinál hagyománya van az erős kombiknak, de a Mercedes is simán felbiggyeszti az AMG logót a puttonyosokra. A bajorok már az E46 kapcsán is gondoltak a kombi megvadítására, el is készült a prototípus, de sokak bánatára a sorozatgyártás nem valósult meg.
Az E46 M3 értéke fénysebességgel nő, nem kérdés, hogy értékes veteránná válik 10 év múlva