Az ügyfél érdekében mindent: egyszerűbb infotainmentre vágynak a Toyota tulajok
Az első modellek már meg is kapták az új infotainment rendszereket. A 2022-es Toyota Tundra után a Lexus NX új generációja is ezt a rendszert alkalmazza, ahogy a most piacra lépő bZ4X elektromos crossoverben is ez fogadja az ügyfeleket. A Toyota tájékoztatása szerint három éven belül 20 típusban jelenik meg az új technológia – ilyen gyorsan, és ilyen széles körben még soha egyetlen infotainment rendszert nem vezetett be az autógyártó: normális esetben kétszer ennyi időbe telne a paradigmaváltás, ami jól jelzi, hogy mennyire komolyan veszi ügyfelei elvárásait a Toyota.
Először a Toyota Tundra és a Lexus NX kapta meg az új rendszereket
Az új rendszer a leegyszerűsített menüstruktúrájával egyszerű felhasználói élményt, gyorsan kiismerhető kezelhetőséget ígér. A továbbiakban pedig a vezeték nélküli szoftverfrissítés jóvoltából folyamatosan finomíthatók a meglévő funkciók, illetve vezethetők be vadonatúj szolgáltatások. Ehhez a rendszerhez kapcsolódóan a hagyományos indítókulcs is feleslegessé válik majd a Toyota és Lexus gépkocsikban: helyette saját mobiltelefonjával nyithatja és zárhatja autóját az ügyfél. Emellett az új infotainment a jármű helyett egy felhő alapú adatbázisban tárolhatja a felhasználói beállításokat, a kedvenc rádiócsatornáktól kezdve az ülések pozíciójáig. Így autócsere (vagy autóbérlés) esetén nem kell ismételten bajlódni a paraméterek személyre szabásával.
Vezeték nélkül frissíthető a szoftver
Emellett a Mapbox térképadatbázist is kifejezetten a Toyota-csoport új multimédiás rendszereinek adottságaihoz optimalizálták. Ez az alrendszer is támogatja a vezeték nélküli szoftverfrissítést, így a felhasználók mindig a létező legújabb navigációs szoftvert kapják, pontosan úgy, mintha okostelefonjukat használnák navigálásra.
Három év múlva már minimum 20 típusban ott lesz az új infotainment rendszer