Itthon az olcsó és egyszerű autó a népszerű, nyugaton ennél drágább és bonyolultabb járműveket vennének, azokat a piacokat így még inkább érintik az alkatrész-ellátási problémák
Hazánk legnépszerűbb új autói általában a kedvező árukkal és az egyszerűségükkel hódítanak (lásd az
aktuális toplistát itt), ezeket a modelleket érinti a legkevésbé a félvezető-hiány. A nyugatabbra népszerű, drágább modellekre viszont egyre növekszik a sorban állás, így a számok is folyamatosan esnek vissza. Nemrég egyes gyártók is nyilatkoztak az alkatrész-ellátási problémák jövőjéről,
a Volkswagen például még éveket jósol a chiphiánynak. Ezt a helyzetet nehezíti tovább az orosz-ukrán konfliktus, melynek következtében a régió legtöbb országában 10 százalék feletti visszaesést láthatunk a legtöbb piacon:
az egy évvel ezelőtti adathoz képest az EU-ban 20,5 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba márciusban.
A négy kulcsfontosságú piacot külön vizsgálva is hasonló a helyzet: Németországban 17,5 százalékkal, Franciaországban 19,5 százalékkal, Olaszországban 29,7 százalékkal, Spanyolországban pedig 30,2 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint tavaly márciusban.
Ezzel egyértelművé vált, hogy az első negyedév összesített adatai is visszaesést mutatnak: a regisztrált új autók száma 12,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, így már csak 2,245 millió új négykerekűt helyeztek forgalomba az első negyedévben. Mind a négy nagy uniós piacon csökkenést láthatunk, ami Németországban 4,6 százalékos, Spanyolországban 11,6 százalékos, Franciaországban 17,3 százalékos, Olaszországban pedig 24,4 százalékos a tavalyi első negyedévhez képest. Magyarországon is jelen vannak a beszállítói problémák, ám a legnépszerűbb modelleket az átlagosnál kevésbé érintik, így márciusban 11,1 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, ami
"csak" 10,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 12,4 ezernél. Az első negyedév összesített eredménye is az átlagnál kisebb csökkenést mutat hazánkban: 28,7 ezer a regisztrált új autók száma, ami 10,9 százalékkal kevesebb a 2021 első negyedévi 32,2 ezernél.
Legalább több Suzukit adnak majd el nyugaton.
Ahogy láttam, a Tour de Alpson is a Suzuki az egyik szponzor, Vitarákkal.