Az önvezető autóknak fel kell tudni venni az emberek által diktált forgalmi ritmust
Az autógyártók egyik hangsúlyos érve az önvezetés mellett, hogy kiküszöbölhető az emberi hiba, azaz elméleti síkon nem történhetne baleset. Az autó állandóan figyeli környezetét, kellő távolságot tart a többi közlekedőtől, mindig figyelembe veszi az elsőbbségadási kötelezettséget és sosem hajt gyorsan. Nyilván az önvezetésnek is megvannak a maga korlátai, egy féktávolságon belül kilépő gyalogos vagy egy kanyarba szétterült olajfolt okozhat meglepetéseket, de a legnagyobb veszélyforrás a kiszámíthatatlanul viselkedő ember.
A Toyota azt is megtanítja az önvezető autóknak, hogy mikor lehet szabályosan, de nem túl óvatoskodva behajtani egy körforgalomba
A Toyota aggodalma nem légből kapott, több évnyi közúti tapasztalattal rendelkeznek a japánok. Az óvatos és a végtelenségig türelmes önvezető autók számos sofőrt frusztrálnak, a feszültség pedig erőszakos közúti viselkedést vált ki belőlük, ami veszélyhelyzetet teremt. Az óvatoskodó önvezetők kilógnak a normális közlekedés dinamikájából, ők ugyan saját hibás balesetet nem fognak okozni, de más közlekedőt meglephetnek. Ezért a Toyota Kollaboratív Biztonsági Kutatóközpontja a Michigani Egyetemmel közösen azon dolgozik, hogy meghatározza a „helyes közlekedés” fogalmát, hogy az autonóm járművek és az emberek harmóniában létezhessenek és közlekedhessenek egymás társaságában, de ehhez egy kicsit „vagányabb" vezetési stílussal kell felvértezni az önvezető autókat.
Ha minden autó önmagát vezetné és egymással is kommunikálnának, akkor jelentősen csökkenne a balesetek száma, de ez még a nagyon távoli jövő
Az egyik ilyen sokat kutatott szituáció a balra kanyarodás, ahol a szemből érkezőknek kell elsőbbséget adni. Ha a két autó közötti kellően nagy résen nem fordul be a vezető nélküli jármű, az felidegesíti a mögötte várakozókat, illetve lassítja a forgalom ritmusát. A kutatók napi 24 órában figyeltek egy bizonyos kereszteződést, ahol 5000 ilyen befordulást rögzítettek, így határozták meg a megfelelő rést a két szemből érkező jármű között. Mindenképpen dicséretes, hogy a Toyota ezt a közbülső, de várhatóan igen hosszú (a veteránok miatt talán örök) stádiumot is vizsgálja, és keresi arra a megoldást, hogy az önvezető autókban utazók és a hagyományos gépjárművet vezető sofőrök között a lehető legkisebb legyen a súrlódás.