Az összes európai Honda villamosított az új Civic érkeztével

Kizárólag hibrid kivitelben lesz megvásárolható az ősszel érkező új Civic

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hibrid lesz az új Civic az európai piacokon, de a Honda mérnökei figyeltek arra is, hogy megőrizze sportos karakterét.

Ősszel kezdik forgalmazni Európában a 11. generációs Civicet, amellyel megvalósul a Honda egyik legfontosabb célkitűzése is. Méghozzá az, hogy a márka minden főbb európai modellje, így a CR-V, a HR-V, a Jazz és a Jazz Crosstar is képes elektromos üzemmódban haladni, ráadásul ott van még a tisztán villanyhajtású Honda e is. A Civicben az e:HEV hajtáslánc legmodernebb változata dolgozik. Lítium-ion akkumulátorcsomagja és két kompakt méretű villanymotorja az új fejlesztésű, kétliteres, Atkinson-ciklusú, benzinmotorral dolgozik együtt. Néhány technikai csemegét is elárult már a Honda, például azt, hogy többek között az alacsony üzemi hőmérsékletű katalizátor és az átdolgozott szívócsatorna segítségével a WLTP szerinti 4,7 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztásra is képes a hibrid Civic. Amelynek csúcsteljesítménye egyébként 183 lóerő, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 315 Nm.
Hirdetés
A hatékonyság és az optimális energiafelhasználás érdekében a korábbinál 23 mm-rel alacsonyabb és 1 kg-mal könnyebb az „intelligens energiatároló egység” (IPU), de 72 cellával többet tartalmaz, tehát az e:HEV-hajtáslánchoz társított IPU egységek közül az eddigi legnagyobb energiatároló képességű. Ezt a hátsó ülések alá szerelték be, míg az elődjeinél rövidebb töltési időt és 12%-kal nagyobb energialeadást szavatoló teljesítményszabályozó egység (PCU) a motorháztető alatt kapott helyet. A megnövelt energiasűrűség és -leadás, valamint az új, alumíniumalapú vezetékrendszer révén jelentősen nőtt a jármű terhelhetősége elektromos üzemmódban, nem mellesleg az össztömeg is csökkent, hiszen a könnyűfém kábelek 40%-kal könnyebbek az eddig alkalmazott rézkábeleknél. Az erős hajtáslánc mellé sportos futóművet faragtak a mérnökök. 35 mm-rel nőtt a tengelytáv és 18 mm-rel a hátsó nyomtáv. A merevebb karosszériaszerkezettel, az áthangolt első lengéscsillapítókkal és az új, alacsony súrlódású féltengelyekkel javítottak a kanyarképességeken is. Szintén a vezetési élményt emeli magasabb szintre az új vezérlőelektronika, ami gondoskodik róla, hogy a benzinmotor a lehető legnagyobb teljesítményt adja le kanyargós utakon - ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a gázreakciók azonnaliak.
Hirdetés
Ez az iparági elsőként számon tartott e:HEV hajtáslánc legújabb, legfejlettebb változata, ami 20 évnyi hibridekkel szerzett tervezői, építői és fejlesztői tapasztalatot összegez” – árulta el Tomoyuki Yamagami, a vadonatúj Civic e:HEV fejlesztéséért felelős csapat vezetője. „Gondosan megvizsgáltuk a típus különféle felhasználási területeit és üzemeltetési környezeteit, s a teljes jármű tervezésénél arra törekedtünk, hogy igazán szórakoztató, magával ragadó vezetési élményt nyújtó hibrid szülessen” – tette végül hozzá Yamagami.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?