Az új Niro EV légellenállási együtthatója 0,29
Nagy várakozások előzik meg az új Niro piaci debütálását, hiszen a kifutó modell a Kia harmadik legnépszerűbb típusa az aktuális kínálatban. Ráadásul az új generáció egyik feladata az is, hogy segítsen a márka környezettudatos járműveinek értékesítési darabszámát kétmilliósra hizlalni 2030-ig.
Figyelemfelkeltő formát rajzoltak neki
A 4420 mm hosszú, 1825 mm széles és akár 1570 mm magas, alapjaiban friss tervezésű Niro a Kia ‘K’ padlólemezének harmadik generációját használja. Ezzel a padlólemezzel az autó arányai is megváltoztak, utastere jelentősen tágasabb lett. A műszerfalon két nagyfelbontású, 10,25 col képátlójú kijelző kapott helyet. A head-up kijelző is nagyméretű, képátlója 10 col, és a menetadatokon kívül a biztonsági asszisztensrendszerek (ADAS), valamint a navigáció információit is képes a vezető előtti szélvédőfelületre vetíteni. Emellett a Niro EV használói a Kia Connect rendszerén keresztül távolról is nyomon követhetik és szabályozhatják is a töltést, beállíthatják a navigációt (online), szinkronizálhatják naptárukat, és olyan funkciókat is elérhetnek, mint a töltőpontok keresése, az élő időjárás és a valós idejű forgalmi információk.
A 2720 mm-es tengelytáv és a megváltozott arányok kényelmes utasteret és nagyméretű csomagteret ígérnek
Továbbá az utastéri anyagok is a fenntarthatóság jegyében születtek. A tetőkárpit alapanyaga újrahasznosított tapéta, az ajtókárpitok alacsony illékony szerves vegyületet tartalmazó festéssel készülnek, a Vegán-műbőr üléshuzatok pedig eukaliptusz rostokból készített cellulóz-alapú Tencelt tartalmaznak. A csomagtér padlója 75%-ban újrahasznosított szálakból áll, a mérete egyébként alapból 475 literes, de a villanyhajtású változatnak az orrában is található 20 literes tároló. A hibrid és a plug-in hybrid modellek csomagtere sorrendben 451 illetve 348 literes, a hátsó ülések előredöntésével pedig 1445 és 1342 literre bővíthető. A Niro EV maximális csomagbefogadó képessége 1392 liter.
A műszerfal kialakítása is követi a divatot
Mivel háromféle hajtáslánc közül lehet választani - sőt, ha az öntöltő és konnektoros hibrideket külön kezeljük, akkor négyféle közül - szinte bármilyen életstílushoz található megfelelő modellváltozat. A plug-in hybrid és a hibrid Niro hajtásában a Smartstream-motorcsalád 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzines egysége dolgozik együtt egy villanymotorral. Az öntöltő hibrid esetében 32 kW teljesítményű, a PHEV-ben 62 kW az ereje. Érdemes megemlíteni, hogy az a hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltóból hiányzik a hátramenet hagyományos fogaskerék-áttétele, s ez önmagában 2,3 kilós tömeg-megtakarítást eredményez. A tolatás ugyanis a villanymotor feladata. Az öntöltő hibrid rendszerteljesítménye egyébként 141 lóerő, míg a PHEV összesen 183 lóerőt ad és 65 kilométert képes megtenni tisztán villanyhajtással.
Sima belsőégésű motoros, öntöltő hibrid, PHEV és EV is elérhető lesz az új Niróból, akárcsak az elődjéből
A Niro EV-ben 201 lóerős a villanymotor, 225 Nm forgatónyomaték kíséretében, hatótávolsága pedig 463 km. Végsebessége 167 km/h, gyorsulása pedig 7,8 másodperc 100 km/h tempóra. 64,8 kWh kapacitású akkumulátora egyenáramú töltéssel 43 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra. Ráadásul hidegben, az autó akkumulátorfűtő rendszere automatikusan - a navigáció adatai alapján - előmelegíti az akkut, amennyiben a beállított cél egy töltőállomás, így gyorsabb a töltés. Az új Niróhoz alapáras a CCS töltőcsatlakozó, ám ezt a bizonyos alapárat egyelőre még nem árulták el.
Ötletes a C-oszlop eltérő színe