Mércét állítana a kompakt szabadidő-autók között az új Kia Niro

Hamarosan a márkakereskedésekben is találkozhatunk az új Niróval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magyarország legkelendőbb villanyautója címet viselheti a Kia Niro, sikeréhez az is hozzájárult, hogy az elsők között kínált többféle hajtásláncot. Tehát benzinmotorost, hibridet és tisztán villanyost. Ez megmaradt az új generációnál is.

Nagy várakozások előzik meg az új Niro piaci debütálását, hiszen a kifutó modell a Kia harmadik legnépszerűbb típusa az aktuális kínálatban. Ráadásul az új generáció egyik feladata az is, hogy segítsen a márka környezettudatos járműveinek értékesítési darabszámát kétmilliósra hizlalni 2030-ig. A 4420 mm hosszú, 1825 mm széles és akár 1570 mm magas, alapjaiban friss tervezésű Niro a Kia ‘K’ padlólemezének harmadik generációját használja. Ezzel a padlólemezzel az autó arányai is megváltoztak, utastere jelentősen tágasabb lett. A műszerfalon két nagyfelbontású, 10,25 col képátlójú kijelző kapott helyet. A head-up kijelző is nagyméretű, képátlója 10 col, és a menetadatokon kívül a biztonsági asszisztensrendszerek (ADAS), valamint a navigáció információit is képes a vezető előtti szélvédőfelületre vetíteni. Emellett a Niro EV használói a Kia Connect rendszerén keresztül távolról is nyomon követhetik és szabályozhatják is a töltést, beállíthatják a navigációt (online), szinkronizálhatják naptárukat, és olyan funkciókat is elérhetnek, mint a töltőpontok keresése, az élő időjárás és a valós idejű forgalmi információk.
Hirdetés
Továbbá az utastéri anyagok is a fenntarthatóság jegyében születtek. A tetőkárpit alapanyaga újrahasznosított tapéta, az ajtókárpitok alacsony illékony szerves vegyületet tartalmazó festéssel készülnek, a Vegán-műbőr üléshuzatok pedig eukaliptusz rostokból készített cellulóz-alapú Tencelt tartalmaznak. A csomagtér padlója 75%-ban újrahasznosított szálakból áll, a mérete egyébként alapból 475 literes, de a villanyhajtású változatnak az orrában is található 20 literes tároló. A hibrid és a plug-in hybrid modellek csomagtere sorrendben 451 illetve 348 literes, a hátsó ülések előredöntésével pedig 1445 és 1342 literre bővíthető. A Niro EV maximális csomagbefogadó képessége 1392 liter. Mivel háromféle hajtáslánc közül lehet választani - sőt, ha az öntöltő és konnektoros hibrideket külön kezeljük, akkor négyféle közül - szinte bármilyen életstílushoz található megfelelő modellváltozat. A plug-in hybrid és a hibrid Niro hajtásában a Smartstream-motorcsalád 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzines egysége dolgozik együtt egy villanymotorral. Az öntöltő hibrid esetében 32 kW teljesítményű, a PHEV-ben 62 kW az ereje. Érdemes megemlíteni, hogy az a hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltóból hiányzik a hátramenet hagyományos fogaskerék-áttétele, s ez önmagában 2,3 kilós tömeg-megtakarítást eredményez. A tolatás ugyanis a villanymotor feladata. Az öntöltő hibrid rendszerteljesítménye egyébként 141 lóerő, míg a PHEV összesen 183 lóerőt ad és 65 kilométert képes megtenni tisztán villanyhajtással.
Hirdetés
A Niro EV-ben 201 lóerős a villanymotor, 225 Nm forgatónyomaték kíséretében, hatótávolsága pedig 463 km. Végsebessége 167 km/h, gyorsulása pedig 7,8 másodperc 100 km/h tempóra. 64,8 kWh kapacitású akkumulátora egyenáramú töltéssel 43 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra. Ráadásul hidegben, az autó akkumulátorfűtő rendszere automatikusan - a navigáció adatai alapján - előmelegíti az akkut, amennyiben a beállított cél egy töltőállomás, így gyorsabb a töltés. Az új Niróhoz alapáras a CCS töltőcsatlakozó, ám ezt a bizonyos alapárat egyelőre még nem árulták el.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?