Alapáron 20 colos kerekekkel készül a Fisker Ocean, némi pluszért 22 coloson is gurulhat
Újabb szereplő érzik a villanyautók piacára, ami elég jó ajánlatnak tűnik ahhoz, hogy komolyan vegye a konkurencia. A kaliforniai székhelyű Fisker keveseknek csenghet ismerősen, az eddigi egyetlen modelljük a plug-in hybrid
Karma, illetve annak némileg módosított változatai. A típus ritkaságnak számít, pedig nem minden része nevezhető különlegesnek, a benzinből származó lóerők eredete egy Opel motor.
Vezetéstámogató rendszerek, LED világítás, automata parkolás, a középső tükörben megjelenő hátsó kamerakép - hozza az elvárt extrákat a Fisker
A Fisker Ocean esetében sokkal nagyobb volumennel számolnak, a gyártó évente 60 ezer példányt szeretne értékesíteni Európában. Az autó külsején nem fog múlni, a tervezők divatos SUV-t rajzoltak, ami szögletességével kellő robusztusságot sugall. Az autó mérete Amerikában és Európában is megfelelő, a 4,78 méter a tengerentúli vásárlók igényeit is kiszolgálja, de Európában sem túlzó. A beltér a Tesla elgondolását követi, azaz gyakorlatilag száműzték a gombokat a kabinból. A vezető elé egy kisebb képernyőt helyeztek, középen egy 17,1 colos tabletről kezelhetők a funkciók, ami lehet álló vagy fekvő is. Az autóiparban szokásos vezetéstámogató- és szórakoztató rendszerek a Fikser fedélzetén is megtalálhatók, emellett a leengedhető hátsó szélvédő a típus egyik újdonsága. Az autó az
Év Autója díjat nyert Kia EV6-hoz és testvéréhez, a
Hyundai Ioniq 5-höz hasonlóan nem csak felvenni, hanem külső forrásnak leadni is képes a töltést, így akár egy háztartás vagy egy másik villanyautó is táplálható.
A Tesla stílusában minimalista a műszerfal, a középső képernyő elfektethető
A leggyengébb Ocean 279 lóerős, amihez 440 kilométeres hatótáv jár, a 0-100-as gyorsulás egészen polgári 7,4 másodperc. Ha szélesebbre nyílik a pénztárca, akkor minden tekintetben feljebb lehet lépni, a kétmotoros Ultra változat 540 lóerős, 4,2 alatt van százon és maximum 610 kilométert bír egy töltéssel. A maximalistáknak szól az Extreme, itt 550 lóerő a teljesítmény és 630 kilométer a maximális hatótáv, a gyorsulási érték egy tizeddel négy szekundum alatt marad. A hazai forgalmazásról egyelőre nincs hír, pedig a magyar határtól mindössze 80 kilométerre, Grazban készülnek az európai Fiskerek. A németországi alapár 41 560 euró, ami nagyjából 15,5 millió forintnak felel meg. Az autó méretéhez és teljesítményéhez képest barátainak mondható ez az összeg, a
VW ID.3 alapára csupán 5 ezer euróval (kb. 2 millió forinttal) alacsonyabb, ám a német konkurens jóval kisebb (4,26 méter) és gyengébb (204 lóerő) az amerikai versenyzőnél.
Amerikai autó lévén fontos a szörfös vonal, itthon inkább a rotációs kapa lógna ki az 566 literes csomagtartóból