Íme a Lexus Pest két kipróbálható új NX tesztautója a fehér a konnektoros 450h+, a sötétszürke pedig az öntöltő 350h. A zöld rendszámos 450h+ Prestige TOP csomaggal, a 350h pedig a fullextrás Luxury TOP változatban próbálható ki
A Lexus NX második generációjáról nem először és nem is utoljára írunk, hiszen a márka legnépszerűbb modelljéről van szó. Korábban beszámoltunk az
első találkozásról, a hazai
hivatalos bemutatóról, majd a
nemzetközi menetpróbáról, s arról is, amikor
először megtekinthető volt a Lexus Pestnél. Most itt az újabb alkalom: már vezethetik is a potenciális vásárlók a modellt, megérkeztek ugyanis az első tesztautók is a
Lexus Pesthez. Ráadásul a két tesztautó, amiben csak lehet, különbözik egymástól: más a beltér, más a hajtás, a paletta két ellentétes végéről merítették a színeket is, így nem csak arról kaphatunk képet, hogy zöld rendszámmal vagy fehérrel dobogtatja-e meg igazán a szívünket.
Megmaradt természetesen az orsó formájú hűtőmaszk és az full LED első fényszórók jellegzetes nappali menetfénye
Az NX részletei is jól kidolgozottak, ügyes vonalvezetéssel találkozhatunk mindenütt
Mindkét esetben biztos, hogy korrekt méretű és kellőképp kifinomult autót kapunk, amit telis-tele pakoltak a legmodernebb apróságokkal. Meglepően kevés megszokást igényel például a gombnyomásra, elektromosan nyíló ajtó, alig néhány használat után egyértelművé és nem utolsó sorban nagyon kényelmessé válik a megoldás. Természetesen ez a kilincs is többféleképp vigyáz ránk: ha a holttérfigyelő akadályt érzékel, akkor nem nyílik az ajtó, hiába taperolod a gombját, ha pedig tévedésből nem engedi el az elektronika, akkor a kart nyomkodás helyett meghúzva mechanikusan is nyílik. Mutatós a hatalmas, laptop képernyő méretű tablet is középen, amelynek az oldalsó íve ügyesen csatlakozik bele a középkonzol leghangsúlyosabb vonalába.
Elölről és hátulról nézve is kifinomult és elegáns az 1,86 méter széles és 1,66 méter magas NX: teljesen máshonnan közelíti meg a prémium-crossoverséget, mint a német vetélytársai. A 450h gond nélkül tud 60 km feletti elektromos hatótávot
De ne szaladjunk ennyire előre, térjünk vissza az autó külsejéhez. Méreteit tekintve 2 centivel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb is elődjénél az újdonság, tengelytávja 3 centit nőtt. A japánok ráadásul megtalálták a tökéletes egyensúlyt is, egyértelműen és azonnal felismerhető maradt, mégis látványosan modernebb és egységesebb lett az összkép. Bár nagyobb és hangsúlyosabb, attól még alapjaiban változatlan maradt az orsó formájú hűtőrács, ahogy a már megszokott menetfény-dizájnnal ellátott lámpák is modernebb technikát kaptak: alapáron 2, felárért 4 projektorral dolgozó LED egységekkel változtatják nappallá az éjszakát.
A hátsó Lexus felirat központi helyre került
Nem különbözik a csomagtartó mérete a két változat esetében: mivel az akkucsomagot a padló rejti, a konnektoros hibrid is 555 literes puttonyt hord
Természetesen hátul is látványos fényjátékkal szolgálnak a különböző LED panelek: a két oldalsó lámpatestet egy teljes szélességben elnyúló fénycsík köti össze a csomagtartó leghangsúlyosabb pontján, kiemelve és körülölelve a központi helyen olvasható Lexus feliratot. Az ötödik ajtó magától, gombnyomásra vagy emelkedik az égbe, elénk tárva az alapesetben 555, ülésdöntéssel pedig 1436 literes rakteret.
Műszerfala egyedi, beltere mégis otthonos, ráadásul tapintásra is kiváló minden. A kezelőszervek érdekesek mégis érthetők, megéri kipróbálni őket élőben is
Bent is folytatódik a végtelennek tűnő kifinomultság és elegancia: a remek dizájn nem csak a szemnek szól, bármihez érünk ugyanis, azt masszívnak ható alkatrészekből rakták össze és kellemes anyagokkal vonták be. Az ülések tartása és anyaga egyaránt kiemelkedő, kérhető hozzájuk az ülésfűtés mellé szellőztetés és memóriafunkció is.
Az anyagminőségbe lehetetlen belekötni, akár az ülések bőrbevonatát, akár a kárpitok változatos részleteit nézzük
Elöl és hátul is ugyanazt a kiemelkedő színvonalat nyújtja, ám az eltérő színvariációk teljesen különböző dizájnnak tűnnek
Hab a tortán, hogy a legjobb matériák nem a szem, sokkal inkább a kéz számára kerültek frekventált helyre, az ajtóbehúzók és a kormány bevonata például fenomenálisra sikerült. A felhasznált zongoralakk sem bántóan sok, épp eltalálták azt a pontot, ahol már elég azon vevőknek, akik szeretik, de még nem túl sok azok számára, akik ódzkodnak tőle.
Az elektromosan záródó, érintőgombbal nyitható ajtók belső kárpitjain a szokott kezelőszervek mellett LED hangulatvilágítás és a memóriás ülések vezérlője is helyet kapott
Remek középutat találtak a japánok a kütyük terén is: búcsúzott a tapipad középről, helyette hatalmas és kristálytiszta képű érintőképernyő érkezett, miközben az irányválasztó is elektromos lett. Mindkettő sokkal észszerűbb és könnyebben szokható megoldás a réginél. Nem vette át teljesen a középkonzol uralmát a hatalmas, 14 colos érintőképernyő sem, a fontosabb gombok megmaradtak.
A hatalmas központi kijelző egyáltalán nem zavaró, ügyesen integrálták dizájn és funkcionalitás terén is, mindemellett a valódi gombokat és tekerőket sem felejtették el
Jó példa erre, ahogy a fizikai tekerőivel együtt a központi kijelzőbe integrált klímapanel modernizálja a klasszikus megoldást. A digitális műszeregység ügyesen rejtőzik el a kormány mögött, felette pedig logikus és jól pozicionált szélvédőre vetített információkat is kapunk, tényleg nagyon megtalálták a vezetéshez szükséges adatok helyét az új NX-ben.
Nem csak a fej- és lábtér korrekt mindkét sorban, a vele járó kényelem is kiemelkedő
Motorizáció terén mindkét esetben villanyhajtással és e-CVT osztóművel kiegészített 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú, turbó nélküli benzines erőforrásokat találunk, a 350h megjelölésű öntöltő hibrid esetében 244 lóerős rendszerteljesítménnyel és 7,7 másodperces 0-100 sprinttel. A 450h+ csúcsváltozat ezzel szemben 309 lóerős rendszerteljesítményt kínál, százra pedig állórajtból 6,3 másodperc alatt ér. Ehhez a fölényhez egy 18,1 kWh kapacitású akkucsomagra és növelt teljesítményű villanymotorokra is szüksége van, elöl egy 182 lóerős, hátul pedig egy 54 lóerős egység foglal helyet, a fizikai kapcsolat nélküli összkerékhajtás ugyanakkor a 350h esetén is megvan.
A két autó motorterében alig látni különbséget, mégis teljesen mást nyújtanak: a 450h+ megjelölésű konnektoros hibrid 309 lóerős, míg a 350h plakettel ellátott öntöltő hibrid "csak" 244 lóerős rendszerteljesítményű
A már most is nagy érdeklődés miatt mi most csak a parkolóban tudtuk elvinni őket pár körre, így a vezethetőségükkel kapcsolatban nem sok újat írhatok, de e kapcsán úgyis jobb a saját, személyes próba. Ez a két konkrét NX a Schiller Autó Család újpesti telephelyének leginkább exkluzív pontját jelentő
Lexus Pest szalonban található Budapesten, a Külső Váci úton, ahol előzetes időpontfoglalás után a potenciális vevőjelöltek maguk is átélhetik, hogy vezetve is milyen csendes és kifinomult az újdonság.
Nem csak kívülről vonzó tehát az NX, tényleg érdemes időpontot foglalni és elvinni egy körre az érdeklődőknek
Zárásként még az árakról is érdemes pár szót ejteni: az NX 350h 15,74 millió forintról indul, a 450h 23,72 millióról. Bár 7,53 millió forint a különbség a két hajtás beugrója közt, fontos tudni, hogy a konnektoros a Prestige szintről indul, így a valós árkülönbség 4,36 millió forint. Ezek az autók a felszereltségüknek hála még közelebb kerültek egymáshoz. Temérdek extrával várják az érdeklődőket: az öntöltő hibrid a fullextrás Luxury TOP csomaggal kelleti magát 24 millió forintért, a konnektorost pedig két szinttel lejjebbre konfigurálták össze, a Prestige TOP csomaggal 25,1 milliót kóstál. Te melyiket vinnéd el egy körre?
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de személy szerint a legideálisabb választásnak az FHEV kivitelt tartom.
Ford? vegyed…
Jelenleg egy Ford Focus Mk3 1.6 TDCi Turnier boldog tulajdonosa vagyok, köszönöm szépen! 🙂
Amúgy az FHEV= Full Hybrid Electric Vehicle-t jelenti, azaz az öntöltős verziót.
Örülök, hogy segíthettem. 😉
Igy csak a Fordnál nevezik
szivesen segítek
Nem teljesen mindegy milyen marketing szavakat használnak ugyanarra a technológiára? 😀
Ennyi erővel, akkor a DSG/DCT pároson is lehet vitatkozni, vagy a TDCi, CRTDI, stb.
Amúgy a Ford is a Toyota licensz alapján építi a hybrid autóit, szóval…
Az öntöltős kifejezés egy baromság. A PHEV-ek is öntöltősek.
A nem-tölthető esetleg találóbb…
“Az öntöltős kifejezés egy baromság.”
Melyik egy szavas kifejezés lenne szerinted találóbb?
Borzalom ez mind!
Be sem mennék egy autószalonba sem. Mindenki túlelektronizált ipari hulladékot árul.
SUV a dagadt disznóknak való. Hibrid azoknak, akik nem tudnak vezetni előrelátóan.
3 henger? Elmebaj.
Gazdasági totálkáros fostalicskák ezek már a szalon kijáratánál.
Kb. 2005. óta autógyártás nincs. A Rigaláncos vezérlések kora óta gyakorlatilag szemét minden.
Hagyjuk már ezt az ótvar baromságot. Azóta indult be igazán az autóipar.
A SUV pedig egy olyan kategória ami minden igénynek meg tud felelni. Ezért is tarol a piacon. Ha nem vehetsz magadnak 6 különböző autót, akkor a SUV-val jársz legjobban.