Különleges szerzet a Purosangue, az egyszer biztos: bár még idén sorozatgyártásba kerül, az álca még mindig rengeteg rajta (Fotó: Youtube.com/Varryx)
Már majdnem három és fél év telt el a nagy bejelentés óta, miszerint a Ferrari is beszáll a SUV bizniszbe. Azóta már rengeteg infó látott napvilágot a Ferrari megemelt ötajtósáról, ám a dizájnját igen jól titkolják az olaszok, még most is csak erősen álcázott formában, itt-ott nem csak más Ferrari, de egy-két Maserati ideiglenes alkatrészével is "feldobva" róják az utakat a prototípusok. A márka 2021-es év értékelőjén viszont kiderült: már idén megkezdi a gyártást, 2023-ban pedig a kiszállítást a Ferrari, így valószínűleg a leleplezésig sem kell már sokat várni.
Oldalról sem igazán szabadidő-autós a sziluett (Fotó: Youtube.com/Varryx)
Elölről és hátulról viszont egyértelműen a GTC4lusso ugrik be (Fotók: Youtube.com/Varryx)
A látvány biztosan meglepő lesz, a Purosangue prototípusok formája ugyanis az álca ellenére is látványosan kerüli a
"megszokott" luxus-szabadidő-autós arányokat, közel sem egy Urus vagy egy DBX sziluettje rajzolódik ki oldalnézetből. A már ismert Ferrari modellek közül a GTC4lusso öröksége tagadhatatlan, ám a rokonságból adódó Ferrari Roma vonások sem észrevehetetlenek.
Ötajtós, megemelt modell várható, ez egyértelmű, ám sokkal kecsesebb lesz mondjuk egy Urusnál (Fotó: Youtube.com/Varryx)
Motorok terén a legtöbb spekuláció a 296 GTB 2,9 literes, turbós, V6 hibridjére mutogat, amely 819 lóerőre és 740 Nm nyomatékra lenne képes, ezzel minden konkurensénél erősebb lehetne a Purosangue. Nem ritka viszont az sem, hogy ennél gyengébb opciókról pletykálnak: akár a már említett hajtás villanymotor nélküli, 654 lóerős változata, akár az SF90 Stradale 4,0 literes, ikerturbós V8-asának villanymotor nélküli verziója is teljesen életszerű és megvalósítható megoldás lenne. Az alábbi videón egy alig pár napja elcsípett, álcázott tesztautó látható.