Senki nem viszi terepre a Lexus NX-et, pedig bírná

A Lexus NX Off-Road koncepció a bizonyíték, hogy a luxus-SUV terepen is jól érezné magát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig kell hozzányúlni az új Lexus NX-hez, hogy az aszfaltozott utak kényelmét elhagyva, a nehezebb terepeken is megállja helyét.

Vége van a 2022-es Tokiói Autókiállításnak, ahol a Lexus számos érdekességről rántotta le a leplet. Korábban már megmutattuk, hogyan képzel el a márka egy természetközeli élményt biztosító, kalandvágyóknak szánt buggyt, ami ráadásul egy újfajta, nem üzemanyagcellás hidrogénhajtást is kapott. Azoknak viszont, akik annál valamivel nagyobb védelmet keresnek az elemi erőkkel szemben, bemutatták az alapvetően utcákra szánt új NX terepváltozatát is.
Hirdetés
A Lexus NX Off-Road koncepcióautó sajnos csak a show kedvéért volt látható Tokióban, ugyanakkor meglepően kivitelezhetőnek tűnik a gyakorlatban is. A legfontosabb újdonságok a 265/65-ös terepgumik és a 17 colos homorú felnik, igazából ez minden valódi terepjáró alapja. A másik kritikus fontosságú részlet az ilyen járműveknél a nagy hasmagasság, amin bár nem változtattak jelentősen az utcai NX-hez képest, számos terepakadály legyűréséhez még ez is elegendő. Az úttalan utakon való kalandozást az új tetőcsomagtartó teszi praktikusabbá. Mindezek olyan részletek, amiket akár egy független műhely utólag is felszerelhet az autóra, így az új NX tulajdonosai előtt adott a lehetőség, hogy terepre vigyék a luxus-SUV-ot. A vizuális megkülönböztető jegyeket viszont már nehezebb lesz a Lexus után csinálni, a matt rézszínű fényezés a szintén matt fekete részletekkel és a sötétített Lexus emblémákkal és típusfelirattal együtt elég vadítóan néz ki. Az off-roader tanulmányt is ugyanaz a meghajtás viszi előre, mint a már rendelhető, sorozatgyártású NX konnektoros hibrid változatát: egy 2,5 literes sornégyes benzinmotor és a villanymotor együttese 309 lóerőt ad. Ez természetesen összkerékhajtású, hiszen hátra is került villanymotor, ami szintén jól jöhet terepezés közben. Ha azonban ez még mindig túl földhözragadt lett volna a Lexus standjához látogatóknak, megtekinthették Yoshihide Muroya Zivko Edge 540 V3 repülőgépének 1/3 méretarányú modelljét is. Muroya a Lexusszal szeretné megnyerni első Air Race bajnoki címét, a repülőgép fejlesztésekor szerzett tömegcsökkentési, aerodinamikai és hűtési technológiákat pedig az utcai autókban is szeretnék majd felhasználni - megadva azt a ritka örömöt a Lexus vásárlóinak néhány éven belül, hogy azzal dicsekedhessenek, az ő autójukban versenyrepülőgépes megoldásokat is alkalmaztak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?