Felismerhető az STI részleg munkája a piros részletekből
Zajlik a Tokiói Autószalon, a japán autógyártók hazai terepen mutathatják meg, mivel készülnek az elkövetkező időszakra. A Subaru Európában elég kicsi piaci részesedést képvisel, Észak-Amerikában főleg terepkombijairól híres, de Japánban megmutatják, hogy igenis képesek igazi élményautókat készíteni. Nem is aprózták el legújabb koncepcióautójukkal, ami talán az eddig valaha épített legerősebb Subaru, még ha egyelőre csak egy tanulmány is.
Alig van "autó" hátul, csak egy hatalmas szárny és egy még hatalmasabb diffúzor az egész
Az E-RA tanulmányautót a Subaru Tecnica International, azaz az STI sportrészleg készítette. Első ránézésre egyértelmű, hogy ezt nem az utcákra szánták, inkább a Le Mans-hoz hasonló hosszútávú versenyek indulójának tűnik. Ha nem is Le Mans-ban, de a Nürburgringen mindenképpen rajthoz szeretnének vele állni, bár nem feltétlenül egy futam keretében, inkább egy jó köridő elérése miatt: 2023-ban 6 perc 40 másodperc alatt szeretnék körbeautózni a Zöld Poklot. Ebben jelentős segítséget jelentenek majd a komoly leszorítóerőt termelő aerodinamikai elemek, mint a hatalmas első kötény, a hattyúnyakas hátsó szárny, a tetőre helyezett légbeömlő vagy a gigantikus diffúzor. Emellett valamelyest a jövő Subaruinak dizájnját is kikövetkeztethetjük az E-RA tanulmányból, valószínűleg főként az első fényszórók jelenhetnek majd meg későbbi utcai modelleken is.
Az E-RA-t egy 1073 lóerős villanyhajtás bírja mozgásra, ami egy 60 kWh-s akkumulátorból és négy, beépített inverteres villanymotorból áll, utóbbiakat a Yamaha fejlesztette. Azért van belőlük négy, mert mindegyik kereket külön, egymástól függetlenül hajtják. A Subaru szerint ez biztosítja a magasszintű vezetési élményt és a pályán nyújtott kiemelkedő teljesítményt. Szenzorok armadája ellenőrzi minden pillanatban a kerekek dőlési szögét, a fékterhelést, a forgási sebességet, a kanyarodási szöget, a kerékterhelést és a G-erőket, hogy mindig a kellő mennyiségű nyomaték kerüljön a kocsi mind a négy sarkához. Így maximalizálják a tapadást, a négymotoros megoldást pedig az FIA is engedélyezi, ha esetleg a szövetség versenyeibe is szeretne majd nevezni a Subaru.