Közvetlenül a központi képernyőn érhető el a YouTube
A Volvo az első autómárka, ami jelentős mértékben integrálja fedélzeti rendszereit a Google szolgáltatásaival. Az együttműködés részeként az újabb Volvók infotainment rendszere kérhető Android alapokon, ami könnyen elérhetővé tesz számos, a Google operációs rendszerén elérhető alkalmazást. Ilyen például a YouTube, ami hamarosan letölthető lesz az Androiddal szerelt Volvókba. A biztonság érdekében persze menet közben nem használható, álló helyzetben viszont, például a többi utasra várva, vagy esetleg (villanyautók esetében) töltés közben kifejezetten hasznos, hogy könnyebb legyen a várakozás. A Volvo elmondása szerint további streamelő platformok is érkeznek majd az autókba a későbbiekben, illetve olyan, valóban az autóban szükséges alkalmazások, mint a Sygic és a Flitsmeister navigációs, vagy a SpotHero és a ParkWhiz parkolós appok.
Már a nappaliból szólhatunk Volvónknak, hogy fűtse elő az utasteret
Szintén a Google szolgáltatása az Assistant hangvezérlésű személyi asszisztens, amihez beszélve különböző funkciók vezérelhetők okostelefonokon vagy akár okosotthonokban - a Volvónak hála pedig már autókban is. Az - angolul tudó - Assistant szóbeli parancsra képes például felmelegíteni vagy lehűteni az autót, valamint konnektoros modelleknél a töltési intervallumok is szabályozhatók - akár közvetlenül az autóban ülve, akár messze tőle, a telefonunk Assistant alkalmazásához beszélve. Sőt, még az autó nyitása és zárása is irányítható így, itt viszont a biztonsági tényezők miatt kétlépcsős azonosítást is alkalmaznak. Csakúgy, mint a YouTube-hoz, ehhez is szükséges az autóban mobilinternet, amin egyébként a kocsi funkcióit javító és újító szoftverfrissítések is letöltődnek vezeték nélkül. A Volvo több piacon is korlátlan mobilinternettel árulja modelljeit, így ez nem okozhat gondot ezeken a piacokon.
Folyamatosan bővül majd a távolról leadható parancsok listája
A Google-től független további újdonsága a svédeknek a Drive Pilot önvezető rendszer, amit először kezdenek élesben tesztelni Kaliforniában. Végleges formájában az idén érkező új, teljesen elektromos SUV modelljükben debütál majd a rendszer, melynek hardveres eszközei minden autóba alapáron beépíthetők, aktiválásuk pedig havidíjas előfizetés ellenében lesz lehetséges. A Drive Pilot nem csak a Volvo saját szakembereinek munkáját és tudását használja, hanem olyan külső cégek eszközeit és programjait is, mint a Zenseact és a Luminar. Hogy mindezekből itthon mennyi és mikor lesz elérhető, egyelőre nem tudjuk, de talán nem is baj, ha mindez csak kiforrott formában, akár évek múlva érkezik meg hozzánk.