Nem csúnya, de nem is kifejezetten karakteres, a külső hasonlít a Tesla stílusához
Két éve folynak a találgatások a Sony elektromos autójáról, aminek még mindig kérdéses a sorsa. A 2020-as CES kiállításon rántották le a leplet a Vision-S 01 koncepcióról, az idei kiállításon a négyajtós mellett egy SUV is megjelent, Vision-S 02 néven. Ha sorozatgyártásba kerülne a második tanulmányautó, azzal a Tesla Model Y életét nehezítenék meg, a Sony autója formára és hosszúságra (4,9 méter) is hasonló, és szintén 7 lehet a maximális ülésszám.
A síkba dönthető ülésekkel nem szoktak kérkedni egy koncepcióautónál, elvégre azzal nem kell mosógépet szállítani. A belső is szériaközeli, de semmi újdonság nincs benne, a csak kijelzőkből álló műszerfal már nem újdonság
A 20 colos kerekeken guruló 2,5 tonnás SUV alá összkerékhajtás került, amit két villanymotor segítségével valósít meg. A teljesítmény 272 lóerő (ez egyezik a szedán erejével), amivel a lóerők csatájába nem érdemes beszállni, de így is 5 másodperc körüli gyorsulás várható a nagytestű autótól. A végsebesség 180 km/h, ami bőven vállalható, ám a kisebb légellenállású és tömegű négyajtós ugyanezzel a technikával 240 km/h-ig kergethető.
Ha mégis piacra lép a Sony, nem kizárt az osztrák gyártás, mivel számos műszaki megoldás a Magna-Steyr munkája, jelenleg több BMW és Jaguar a Magna gyáregységében készül
Az autók tervezésében az osztrák Magna-Steyr segített, az autó padlólemezét is a nyugati szomszédainktól kölcsönözte a Sony. A japán cég egyelőre tagadja, hogy sorozatgyártásba kerülnének az autók, csupán a technológiát szeretnék prezentálni. Ennek azért ellent mond, hogy a két autó kívül-belül teljesen szériaérettnek tűnik, eddig nem látott, vagy túlzóan futurisztikus részlet nincs rajtuk. Tavasszal állítólag egy új cég is létrejön Sony Mobility Inc. néven, a feladta pedig az elektromos autók piacára történő belépés lehetőségeinek feltérképezése lesz.
A Sony a SUV esetében 7 üléssel számol, pont mint a Tesla Model Y