A Ford Caprit már a '60-as évektől gyártották, de 1990 után volt igazán menő hazánkban: a sportos Fordot előszeretettel importálták használtautóként a rendszerváltás után a fiatalok
A Capri és az Escort mellett a Cortina, a Granada és az Orion fantázianeveket is leporolta a Ford, Európában és Ausztráliában is visszatérhetnek a kínálatba. Karácsony előtt, egészen pontosan 2021. december 23-án nyújtották be kérelmüket, mely szerint ismét le kívánják védetni a modellneveket. Természetesen nem arra kell gondolni, hogy a 20-30 éves konstrukciókat kezdik majd el újból gyártani, a neveket minden bizonnyal vadonatúj modellek kapják majd.
"Tömegesen érkezik a modern technológia az autóiparba a Távol-Keletről: Kína mellett Japán és Korea is nagyon kompetitívnek bizonyul a piacon a tökéletes dizájnnal és a legújabb kütyükkel. Így a nagy nevű, régi gyártóknak, mint például a Ford, még fontosabbá válik, hogy miként pozicionálják magukat." - nyilatkozta még szeptemberben Murat Gueler, a Ford európai dizájnrészlegének vezetője. Hozzátette:
"Az egyik legnagyobb előnyünk ezekkel a márkákkal szemben, hogy elő tudjuk venni a múltunkat, és régi modellek neveit felhasználva tudunk olyan történeteket újjáéleszteni, amelyekkel a relatíve új márkák nem rendelkeznek ezen a piacon."
A legnagyobb sláger az említett nevek közül minden bizonnyal mégis az Escort, a Focus elődje, ami a maga idejében a kompakt kategória egyik legjobbja volt
Azt még nem tudni, hogy pontosan mit takarnak majd az említett nevek, amikor megjelennek, de azért sejtésünk van bőven, ráadásul nem is csak alaptalan tippekről beszélhetünk. Hivatalosan csak annyi biztos, hogy négykerekű személygépjárművek lesznek, hiszen erre a célra védették le a neveket, de nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy
a Ford ezeket a klasszikus plaketteket valószínűleg a modern villanyautóinak tervezi adni, amelyek a jövőben le is válthatják a mostani, hagyományos meghajtású modelleket.
Az első ilyen a még belsőégésű motorral is élő "Mustang" volt, ami a Mach-E elektromos SUV hátulján kapott új értelmet. Hasonló húzás, hogy Amerikában az F-150 pickup akkumulátoros változatát nevezik "Lightning"-nek. Lehetséges lenne, hogy a Ford ezekkel a régi-új nevekkel áll majd át a 2030-ra ígért, tisztán elektromos európai kínálatra?