Rengeteg az üvegfelület (kép: Carscoops/Carlos Munoz Mardones)
Különleges és figyelemfelkeltő tanulmánnyal rázza fel a dizájnerek világát
Carlos Munoz Mardones: a Citroëntől független tervező újragondolta a francia márka SpaceTourer kisbuszát, bár igazából semmi köze sincs már az új tanulmánynak az eredeti, sorozatgyártású modellhez a néven kívül. Sőt, talán még az sem ugyanaz, a művész ugyanis szóközzel, Space Tourer néven mutatta be munkáját: ez lehet elírás, vagy esetleg nem használhatta a Citroën által levédetett nevet. Bár a SpaceTourer kisbusz vagy furgon praktikus autó (még elektromos változata is van), abban talán mindannyian egyetérthetünk, hogy ez a látványterv jóval izgalmasabb.
Festék helyett a fények játéka öltözteti az autót (kép: Carscoops/Carlos Munoz Mardones)
A futurisztikus GT tervezésekor Mardones fő inspirációi a spirál alakú motívumok voltak, melyeket szerte a világon felfedezhetünk: az élet alkotóelemeit jelentő DNS-től kezdve a hatalmas galaxisokig. Utóbbi képződmények viszont laposabbak, egyes szögekből már ovális formát adnak ki, ami a Space Tourer koncepció másik fő motívumát képezi, főleg oldalról. A dizájntanulmány harmadik irányvonala pedig a tükröződés, a fények játéka az üvegfelületeken. Mardones szerint ezt kontrollálni kell, a karosszériáról visszaverődő fények, illetve az ezeknek kontrasztot adó árnyékosabb részek határvonalai ki kell, hogy emeljék az autó fő vonalait.
Látható a Citroën embléma, de másról nem igazán ismerhetnénk fel, melyik márka autója ez (kép: Carscoops/Carlos Munoz Mardones)
Mindezeket elég jól sikerült megvalósítani a Space Toureren. Oldalnézetből az autó felső részét képező üvegbuborék a ráeső fényből ovális alakot tükröz vissza, míg az ajtók hajlítása miatt a sötét és világos felületek közti kontraszt fontos motívum az első sárvédőktől a hátsó kerekekig tartó, dinamikusan lejtő vonalvezetés formájában. Ez utóbbi egyébként a klasszikus, 80-90 évvel ezelőtti autók sárvédőit idézi, bár ott általában csak az ajtók küszöbéig tartott a sárvédő lejtése, nem pedig végig a kocsi oldalán. Az ajtók egyébként hátrafelé csúsznak, mint a kisbuszokon, és nem láthatunk a karosszéria elemei között törésvonalakat, ami persze jól néz ki látványterveken, de nyilván kivitelezhetetlen a valóságban. A dinamikusan hátranyúló formát visszapillantó tükrök nem törik meg, apró kamera emelkedik ki oldalról, ha szükség van rá. A jövőt idéző koncepcióhoz persze a Michelin fejlesztés alatt álló, levegő nélküli gumiabroncsai járnak. Elöl és hátul is minimalista a kialakítás, hatalmas Citroën emblémák díszítik a járművet, de a fényszórók alig látszódó csíkok, amik viszont így nem törik meg a tanulmány spirális és ovális összképét. Kifejezetten izgalmas munka lett ez a Space Tourer, ugyanakkor talán hiányzik belőle néhány olyan részlet, ami valóban a Citroënhez kötné a koncepciót az emblémákon kívül: nyomát sem látjuk a márkára jellemző furcsa, ötletes és érdekes megoldásoknak vagy vizuális elemeknek.
A beltér is legalább ugyanolyan sci-fi-szerű, mint a külső (kép: Carscoops/Carlos Munoz Mardones)