Nem örülünk neki, de jövőre is velünk lesz a chip-hiány

Tovább sújthatja az autópiacot a chip-hiány, mint a koronavírus

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Bosch új vezérigazgatója, Stefan Hartung adott interjút a Focus magazinnak: a chip-hiány Németország villanyautó-stratégiáját is áthúzhatja.

Nem lesz egyhamar vége az autópiacot is jelentősen sújtó chip-hiánynak a német Bosch járműipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat leendő vezérigazgatója, Stefan Hartung szerint. Stefan Hartung az új év elején veszi át a Bosch vezérigazgatói posztját Volkmar Dennertől. A Focus magazinnak adott nyilatkozatában a leendő vezérigazgató annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a félvezető-áramkörök ellátási hiánya az elkövetkező évre is át fog húzódni. "Tisztázzuk, a chip-krízisnek még messze nincs vége" - fogalmazott.
Hirdetés
"Mindannyian a német iparban erősen rá vagyunk szorulva az ellátási fennakadások elhárítására. Minden egyes hiányzó áramkör azt jelenti, hogy egy egész járműelektronikai egység nem készülhet el, tehát maga az autó sem készülhet el. Ez a probléma rengeteg energiánkat fogja 2022-ben felemészteni" - mondta a lapnak adott interjúban.
Hirdetés
Az áramkörök hiánya az új német kormánykoalíciót is megakadályozhatja kitűzött céljainak az elérésében, például abban, hogy 2030-ra 15 millió teljesen elektromos autó róhassa a német utakat. Hartung szerint "ezt lehetetlen lesz megoldani a nemzetközi beszállítói láncokat terhelő problémák elhárítása nélkül. És ez nem csak a járműiparra vonatkozik".
Hirdetés
Hogy a megoldás mikor és miként érkezik, az még kérdéses, az viszont biztos, hogy a hiány következményei: az új autók növekvő szállítási ideje, korlátozott extrakínálata és a használtpiacra is továbbgyűrűző árnövekedése még egy ideig a hétköznapok része lesz.
Forrás: MTI, Focus
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?