A Magyar Suzuki reprezentatív felmérése szerint kevesen élnek a technikai innovációkkal
A Magyar Suzuki az Ipsos bevonásával végzett reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a hazai vásárlók sok esetben nem kérik az extra biztonsági, és vezetéstámogató rendszereket, még akkor sem, ha anyagi helyzetük ezt megengedné. A megkérdezettek 54%-ánál az ár az elsődleges szempont, ezután a fenntartási költségek, és a funkcionalitás végzett, míg a megkérdezettek körében a biztonság mindössze a hetedik helyen végzett a legfontosabb vásárlási szempontok listáján. További érdekesség, hogy a megkérdezettek körében a vásárlásnál fontos szempont az adott márka megítélése is.
Bár az ütközésmegelőző rendszerekről 75% vélekedik úgy, hogy fontosak, mégis a megkérdezettek által birtokolt autók 80%-ban nincs ilyen
A márkakereskedők szerint fontos lenne a szélesebb körű tájékoztatás a vezetéstámogató rendszerek kapcsán, mert az vásárlók többsége úgy gondolja, hogy ezek nem feltétlenül járulnak hozzá a biztonságosabb közlekedéshez, pedig csak a vészfék-asszisztenst tekintve egy 100 km/h-val haladó autó - a sofőr megfelelő reakciója mellett - akár 36 méteren is képes megállni, míg az a jármű, mely nem rendelkezik ezzel a rendszerrel legkevesebb 42 méteren képes megállni az említett sebességről.
A Suzukinál nemhogy a kompakt SUV Vitara és a hamarosan a képen látható friss generációval érkező SX4 S-Cross, de már a Swift is alapáron adja a koccanásgátlót és a távolságtartós tempomatot is
A felmérés válaszai szerint
– van légzsák az autómban, de nem használom: 10%
– van ABS az autómban, de nem használom: 7%
Előbb a fejekben kellene helyretenni a dolgokat…
Kérte a halál!
Csak ezekkel adják!
Mily meglepő!
Nem akarnak saját pénzen (jó drágán) ‘béta tesztelők lenni?!
Balesetek főbb okai a rendőrség szerint:
1.Gyorshajtás (31 százalék)
2.Elsőbbségi jog figyelmen kívül hagyása (25 százalék)*
3.Kanyarodási szabályok megszegése (17 százalék)
Ez közel a balesetek 3/4 része.
Mit is számítana az ilyen eseteknél ‘vezetéstámogató rendszerek’ megléte?
kb. semmit.
*biztosítók szerint az elsőbbségadás figyelmen kívül hagyása az első
Sajnos a mi autónkban sem volt és így egy 1.300.000,- forintos kár lett az autóban. Biztosan kérném , illetve a legközelebbiben tuti lesz.
És mi volt az a rendszer, ami hiányzott? Mi nem tette meg azt, amit a sofőrnek kellett volna, akármilyen módon megelőznie? Nem volt elég jó a fék, vagy túl közel mentél az előtted haladóhoz? A telefont nyomkodtad, miközben megnyaltátok a korlátot, és ezt pl. kivédte volna a lane keep assistant? Vagy mi volt az, amit a gép jobban tudott volna? Érdekelne, azért kérdezem.
Az előző kocsinknál nagyon jól jött volna a ráfutásra figyelmeztető rendszer.
Most van és bár inkább vakriaszt elég egyszer ha segít.
A lényeg szerintem az hogy ne csináljon semmit az engedélyem nélkül és ne írja felül az én döntéseimet.
Viszont minden extra asszesztenciát szeretek. Lelkes tempomat-használó vagyok, és valszeg élnék az auto pilottal is…