Sportos, de másképp: elsősorban a terepképességeket hangsúlyozza a robusztus dizájn
Nem féltek az éles, szögletes formáktól, jó példa erre az autó orra, vagy a látványos hátsó kerékív
A Mazda és a Toyota partnerség keretei közt, egy közös alabamai gyárban készülnek majd az új CX-50 modellek, kizárólag az amerikai piacra. Kereskedelmi forgalomba jövőre kerül, a terepjárósan körbeműanyagozott, de amúgy látványosan “Kodo” dizájnt és a motorok lökettérfogatát pedig most hozták nyilvánosságra. A Mazda3 és a CX-30 padlólemezére épülő CX-50 a CX-5 nagytestvére lesz az észak-amerikai kínálatban.
A pontos számokat és az árakat még nem tette közzé a Mazda, de szinte biztos, hogy 5 méter feletti hosszra számíthatnak a tengeren túl
Elölről és hátulról nézve is egyértelmű, hogy nem éppen egy városi kompakt a CX-50
A CX-50 alapváltozatát a Mazda 2,5 literes szívómotorja mozgatja majd, ezen kívül kezdetnek csak egy erősebb opció lesz, egy szintén 2,5 literes, de turbós erőforrás. Mindkettőhöz hatsebességes automataváltó és összkerékhajtás jár, a kéziváltó helyett pedig hibrid modelleket ígér a japán gyártó a későbbiekben. Az alapfelszereltségként kínált i-Activ összkerékhajtás egyébként a Mi-Drive üzemmódváltóval egészül ki, amellyel a megszokott üzemmódok mellett egy kimondottan vontatásra specializált beállítás is választható lesz.
Bent is a Mazda megszokott, letisztult stílusa várható, ezekkel a barna bőrfotelekkel igazán kellemesnek hat a maga egyszerűségében
A második sorban is bőséges lesz a lábtér, a nyitható panorámatetőn át pedig az égboltot csodálhatják meg az utasok, már persze ha nem kérték az autóhoz a gyári kiegészítőként forgalmazott tetőcsomagtartót
A CX-50 további két nagyobb SUV előfutára, ezeket viszont nem Amerikába szánják, hanem először Európában vezetik be őket 2024-ig. A Mazda PHEV-hajtáslánca is ezekben a modellekben - a két üléssoros Mazda CX-60-ban, és a három üléssoros CX-80-ban - lesz elsőként rendelhető Európában. A nagyteljesítményű, mégis alacsony emissziójú konnektoros hajtás mellett ezekben is megjelenik majd az újgenerációs, Skyactiv-X soros hathengeres benzin- és dízelmotor is, természetesen 48 voltos lágyhibrid rendszerrel párosítva.
Nem véletlenül reklámozzák a terepképességeivel, az Egyesült Államokban sokkal többen használják valóban mostoha körülmények közt is az SUV modelleket