Vizuálisan is szélesebb elődjénél az Astra L, ami bár gyártásba csak jövőre kerül, már hazánkban is megmutatta magát
Kereken harminc éve jelent meg az F Astra, ami az Év Autója díjas Kadettet, egészen pontosan a Kadett E-t váltotta. A hazai piac és vevők számára talán még fontosabb, hogy 1992. március 13-án (pénteken) indult el az Astra szentgotthárdi összeszerelése, ami kvázi az első magyarországi nyugati autó volt, egyben a kilencvenes évek elérhető álomjárműve. A mostani Astra szeptember 1-jén debütált Németországban, ott októbertől már rendelhető, most pedig hazánkba is eljött a három prototípusból kettő, hogy megmutassa magát, s azt mondják, decemberben már a hazai konfigurátorban is elérhető lesz a legújabb, azaz az "L" betűvel jelölt Astra.
Alig, mindössze 4 mm-rel nőtt a hosszúság, de 5 centit csökkent az első túlnyúlás, 1,3 centivel lett nagyobb a tengelytáv
Bár az Astra sokáig szinte egyet jelentett az Opellel a hazai vevők számára, mára veszített jelentőségéből, hiszen hódít a SUV láz, de azért a C-szegmens továbbra is a legkomolyabb eladásokat adó a B-SUV után. Így aztán nem meglepő, hogy miután a Crossland, a Grandland és a vadonatúj Mokka már az Opel új dizájnnyelvével debütált, most az új Astra az első nem SUV, ami beállt a sorba. Itt is megjelent a szélességet hangsúlyozó Vizor, amivel az egykori Manta előtt tiszteleg. Az ötajtós Astra 4374 mm-es hosszával mindössze 4 mm-t nőtt elődjéhez képest, ugyanakkor a tengelytáv 13 milliméterrel nagyobb, s ami talán a legfontosabb:
5 centivel csökkent az első túlnyúlás, a karosszéria merevsége pedig 14%-kal javult.
A dizájnon hangsúlyosak a domborítások, akár oldalt, akár a gépháztetőn, de még a lökhárítókon is. Ikonikus a C-oszlop is, amire egy kicsike ablak is került. Felniből csakis könnyűfémeket, 16-18 colosakat kap az Astra L, akár múltidéző ötszögletű lyukakkal, változtatható színű betétekkel, vagy ahogyan az Opel mondja, insertekkel. Fekete tetővel, variálható színű tükörházakkal szintén lehet játszani, s bár a színpaletta nem végtelen árnyalatú, az új Kristall ezüst, a Kobalt kék, a Kult sárga és a Kardio vörös bőségesen dögös.
16-18 colos alufelniket kap, akár variálható színbetétekkel
Természetesen nem csak a dizájn új, mivel a PSA 2017-ben megvásárolta az Opelt, s ma már együttesen a Stellantis konszernhez tartoznak, kevéssé meglepő módon az új Astra ugyanúgy EMP2 platformos lett, ahogyan például az új Peugeot 308 is. Hozzá kell tenni, hogy a mai EMP2 már a V3-as, a korábbitól 50%-ban eltérő elemekből építkezve, de az Astránál specifikus a kormányrendszer, a (digitális vezérlés mellett is dedikált gombokkal irányítható) légkondicionáló és például a lengéscsillapítók, továbbá egyéb futóműelemek is. A hajtáslánc persze kitalálható: épp az, ami a 308-asnál is, így 1,2 literes, háromhengeres (többszörös Év Motorja díjas), 110 és 130 lóerős benzinesekkel indul a kínálat, 1,5-ös dízel (130 LE), 1,6-os benzinesen alapuló, 180 és 225 lóerős plug-in hybrid is elérhető (utóbbiak az Astra kínálatában először), s jövőre állítólag a teljesen elektromos is be fog futni, ami a Citroën ë-C4 létezése mellett persze kevéssé meglepő.
Az alapmotor 1,2 literes, háromhengeres, 110 lóerős
Bár a Stellantis az évtized végére a világ legfejlettebb elektromos hajtásláncait kívánja majd gyártani, az Astra L még alighanem a csupán belső égésű motoros verzióival fog legnagyobb példányszámban fogyni, ezek alapesetben 6 fokozatú kézi váltót kapnak, de a 130 lóerősökhöz opciós a 8 fokozatú automata, a plug-in hybridek esetén is 8 fokozatú automata szerepel a hajtásláncban, velük együtt pedig egy 110 lóerős villanymotor is. A 12,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral legalább 60, de városi üzemben akár 70-78 kilométeres emissziómentes hatótávot ígér a gyártó.
Az elöl-hátul LED-es lámpák a dizájn meghatározó részei
Ahogyan oly sok modell, az Astra is prémiumosodik, alapáras lesz hozzá az opcióként fűthető bőrkormány, az internetkapcsolat, amin keresztül akár távoli frissítés (OTA) is elérhetővé válik, de mindenképp jár az Opel Connect okostelefonos kapcsolat is, amivel a konnektoros modellek előtemperálása is állítható lesz, de a zárak felügyelete és a navigáció is mindenképp elérhető. Az alapverzió felett az AGR sofőrülés is megvan, amiből az utas is kaphat, a kárpitozások között pedig Alcantara és Nappa bőr is elérhető. Természetesen alap a Pure Panel, 2 darab 10 colos, alapáron külön-külön plexivel borított, a magasabb felszereltségeknél igényesebb, egybefüggőnek látszó üveg borítású digitális műszerblokk, s még testre szabható, óriási képű head-up display is elérhető.
A Pure Panel műszerfal ügyesen hangsúlyozza a belső szélességet, az előszériás bemutatóautók is jó minőséget mutattak
A nagyobb tengelytáv jobb helykínálatot ígér, az első próba szerint nem is alaptalanul
A kényelmi és a biztonsági elemek sora is hosszú, panorámatető ugyanúgy kapható, mint a LED mátrix fényszórónál gyorsabb, 168 LED-del dolgozó LED pixel adaptív fényszóró és a sofőrsegédek teljes sora. A távolságtartós tempomat a navigációt és a különféle szenzorokat is figyeli, a kanyarok előtt lassít, előzési lehetőséget észlelve pedig megkérdezi, hogy végrehajtsa-e azt, s a sofőr utasítására végre is hajtja. Bár a műszakiság francia, az Astra dizájnja, fejlesztése és gyártása is német; ahogyan az Opel mondja, "Autobahn Geprüft", azaz autópályázásra, utazásra termett. Hogy milyen lesz a vezetni, azt leghamarabb jövő tavasszal ismerhetjük meg, ugyanis a gyártás csak akkor indul, de a hazai árakat már decemberre ígérik, ahogyan előrendelhetőségét és a kombi verzió debütálását is. A németországi alapárak alapján a Golfnál olcsóbb lesz, s ezt támasztja alá, hogy a testvérmodell Peugeot 308-ast is 7 millió forint alá ígérték a menetpróbáján. Igaz, azóta romlott a forint, de az tény, hogy az Astrát mindig a Golf alá árazzák. Annál pedig most érezhetően több benne a spiritusz, úgyhogy minden esélye megvan az Astrának, hogy ismét slágermodell legyen.
Míg a Kult sárga demóautó egy plug-in hybrid volt, a képen látható GS Line csomagos, Kardio vörös egy benzines, abból is az erősebb, 130 lóerős, az opciós 8 fokozatú automata váltóval