A legendás Suprát 1993 és 2002 között gyártották
Ami a Vissza a jövőbe című filmnek a DMC DeLorean, az a Halálos iramban filmeknek a Toyota Supra. Paul Walker legendás narancssárga autója - melyet a filmekben is vezetett- idén júniusban átszámítva több, mint 170 millió forintért kelt el. Nem véletlen, hogy a Toyota nem akarta, hogy a legendás név a feledésbe merüljön, azonban a japán gyártó egyedül képtelen lett volna nyereségesre kihozni az új Supra üzletet. Éppen ezért a BMW-vel közösen, a Z4-es roadster alapjaira épült meg az új sportautó. A német márka mellett szólt, hogy rendelkeznek hátsókerekes platformmal és sorhatos motorral is, és mindez hozzátartozik a Supra legendához. A Toyota az új kupéhoz igazított motor-, váltó-, és kormányműhangoláson túl egy Nakamura Nobou által tervezett karosszériával szállt be az új Supra megalkotásába.
Bár az alapok ugyanazok, a két autó karakterisztikája teljesen más; a Z4 a könnyedebb, nyugodtabb autózásokhoz nyújt megoldást, míg a Supra esetében a mérnökök mindent a "köridőnek" szenteltek (többek között ezzel magyarázták a manuális váltó elhagyását is).
Abimelec Arellano mexikói formatervező az új generáció kapcsán gondolta újra a legendás. 1993-2002 között gyártott Suprát. A koncepció a Z3-as BMW és az akkori Supra összemontírozása volt. Bár a fotókon látszik, hogy az Abimelec Design néven publikáló művész igényesen kidolgozta elképzelését, mégis a képek alapján örülhetünk, hogy akkor még nem BMW alapokra épült a Supra, hiszen-a grafikus maga is elismerte: az általa megalkotott autó finoman szólva is bizarr.
Bár a dizájner megtartotta az eredeti lámpákat, mégis fura az összhatás
Hiába a Supra felirat, a hátsó szárny meglehetősen furán áll az újragondolt autón
Az egyetlen amire jó ez a szörnyszülött, az az, hogy szemlélteti a két Supra közti filozófiai különbséget.
Az első egy Halo car volt ami elsődlegesen arról szólt, hogy szemléltesse, márka beért és az olcsó másolatok évtizedei után már bármit képesek önerőből fejleszteni és ott vannak az élmezőnyben. Valószínűleg ennél többet is akartak az elején (betörni és nyereségesen bent maradni a sportkocsipiac felső régiójában), de azt a lehetőséget elmosta a japán gazdasági válság az erős Yennel.
Viszont valamiért annyira jól sikerült a halo car funkció, hogy ennek emléke teljesen felül írta a több évtizedes Supra történelemet, ami eredetileg egy Celica változatként indult, gyakorlatilag a mostani Supra alatt. Innen nézve a BMW alapok több mint bőségesek egy Suprához, viszont a halo car szerep nem fog átjönni.