Kicsi az új Aygo, de az elődjénél azért nagyobb
Miközben sokan temetik a kisautókat, a Toyota előre menekül és nem nyugdíjazza az Aygót. Helyette „terepjárósítja”, tehát az oly közkedvelt szabadidő-autókhoz teszi hasonlóvá. Összecseng ez azzal, amit a Toyota Motor Europe marketing vezetője, Andrea Carlucci kifejtett. Magyarán a Toyota számára továbbra is fontos az A-szegmens, nem csak azért, mert új vásárlókat csábít a márkához, hanem azért is, hogy a palettán mindenki megtalálja a neki megfelelő járművet. Márpedig városi használatra kiválóan alkalmas az új Aygo.
Vidám formatervét, egyedi hátsóját megőrizték
Elődjéhez képest 90 milliméterrel nőtt a tengelytávolsága a GA-B platformra épülő autónak. Karosszériája 23,5 centit nőtt, szóval látványosan és érezhetően nagyobb lett, most már 3700 mm hosszú. Szélessége pedig 12,5 centit gyarapodott, most már 1740 mm széles az Aygo. Ez azt is jelenti, hogy az első ülések 20 milliméterrel távolabb kerültek egymástól, ezáltal 45 mm-rel nőtt a válltér. A csomagtér pedig szintén 12,5 centivel lett hosszabb, űrmérete 60 literrel gyarapodott, most alapból 231 literes. Persze a magasság is változott, 5 centit nőtt 1510 mm-re, szóval a fejtér is bővülhetett egy kicsit.
Első túlnyúlása 72 mm-rel kisebb a Yarisénál, 18 colos kerekeket is kaphat
Vidám formatervét megőrizték, egyedi hátsó vonalairól könnyen felismerhető a típus, elöl pedig szinte rámosolyog az emberre a nagy hűtőmaszkkal, illetve a „vigyorgósra” húzott LED-fényszórókkal.
Különleges még a színkínálat is, hiszen fűszerek ihlették.
A képeken a kardamom, amit elegánsnak szántak. Elérhető még a chili, ami a vörös színével a sportosságot sugallja, a gyömbér a visszafogott, konzervatív stílust követi, a boróka színűre fényezett Aygóval pedig férfi vásárlókat szeretne fogni a Toyota. Ám ennél fontosabb, hogy 11 milliméterrel nőtt az autó hasmagassága és 55 milliméterrel ül magasabban a vezető. Továbbá változtattak az A-oszlop szögén, így jobb a kilátás.
9 colos kijelzőt kap a multimédiás rendszer
Elhúzható vászontető is rendelhető hozzá
Bent a Toyota legújabb multimédiás rendszere várja a felhasználót, 9 colos érintőképernyővel, felhőalapú navigációval, a JBL-lel közösen fejlesztett hangrendszerrel, vezeték nélküli telefontöltéssel, szóval a kor követelményeinek maximálisan megfelelő technikával. Az autó hajtásáról pedig egyliteres, háromhengeres benzinmotor gondoskodik 72 lóerővel és 93 Nm forgatónyomatékkal, amit akár fokozatnélküli automata sebességváltóval is lehet párosítani. Manuális váltóval 4,7 literes vegyes átlagfogyasztást ígér a Toyota, ám ennek majd csak 2022-ben tudunk utánajárni, hiszen a piaci debütálásra idén már nem kerül sor.
A Toyota Safety Sense biztonsági rendszer legfrissebb változata vigyáz az utasokra
60 literrel nőtt a csomagtér
Ezt a hátsó ajtót nem tudom hogy hozták össze – sokkal kisebb a beszállási hely, mint az elődmodellen úgy, hogy közben csaknem 10 centivel nőtt a tengelytáv. Még csak nem is 90°-ban nyílik. Először azt hittem B oszlop nélküli a járgány és úgy gondolták a hátsó sort, mint az új Fiat 500 Trepiúnón, de nem, ott szerintük komolyan befér egy gyerekülés vagy akár gyerek is 😀 A DS4-en volt utoljára ilyen szűkös pinceajtó.
Ellenben a műszerfal és középkonzol újratervezése előnyösnek tűnik – lehet, ezek a PSA-tól való búcsúzás hozadékai, nem kell már, hogy a 208/C3-tól műanyagabb legyen – legalábbis a beltér, de a praktikummal lehet, hogy inkább itt is cél átterelni a vevőket a Yarisra. Meglátjuk mennyire jön be, nekem nem tűnik túl versenyképesnek a konkurens gyártó modellje ellen. Mintha azokra a vevőkre utaztak volna, akik katalógusadatok alapján vesznek autót, biztos meglesz a sok biztonsági extrával a 4-5 csillag meg papíron nagyobb csomagtartó, de a gyakorlatban határozottan kevésbé tűnik élhetőnek, mint a Panda. Már csak a gyenge kilátás miatt is.