Nem erre találták ki a Porsche 356-ot, de ezt is bírja
Korábban már
beszámoltunk Renee Brinkerhoff figyelemreméltó elhatározásáról, miszerint a világ összes kontinensén szeretne elindulni valamilyen versenyben egy Porsche 356-tal. Persze nem csupán szórakozásból teszi mindezt, a szerepléseihez kötődő szponzoroktól származó pénzből és
a hírverésnek köszönhető adományokból az emberkereskedelem felszámolását és a tevékenység áldozatául esett személyek társadalomba illesztését támogatja.
Csupán egyetlen kontinens hiányzik nagyívű tervének befejezéséhez: decemberben az Antarktisznál áll rajthoz.
Ennyit látnak majd a pingvinek a mellettük elsuhanó Porschéból
Ott persze nem igazán szoktak konkrét ralikat szervezni, így inkább csak egy expedíció vagy túra lesz az eseményből, de nyilván már ez is ritkaságszámba megy, pláne egy Porsche 356-tal. Esélyes, hogy egyetlen 356-os sem tette még le kerekeit az Antarktiszon, bár ez gyakorlatilag most sem fog megvalósulni, hiszen mind a négy kerekét lecserélték a műhelyben: elöl sítalpakat, hátul pedig lánctalpakat szereltek fel. Bár decemberben nyár lesz a kontinensen, attól még elég vastag hórétegre számítanak, amin csak ezzel a speciális szettel tudnak átkelni. Külön kihívás volt olyan felfüggesztést kifejleszteni, ami elöl és hátul is képes a sí- és lánctalpakra támaszkodva megtartani az autót, és ami még így is lehetővé teszi a szükséges mértékű irányíthatóságot.
Bonyolult szerkezetű a speciális felfüggesztés
Súlyt is csökkentettek, például a világítás kiszerelésével (csak a búrákat hagyták meg), hiszen a déli sarkkörtől délre nyáron nem megy le a nap, folyamatosan világos van. Összességében persze még így is bőven nehezebb a jármű egy módosítatlan 356-hoz képest, bár a csapat állítása szerint a nyomvonalra arányosított tömeg egy hajszálnyival kevesebb lett (elvégre sokkal nagyobb felületen érintkezik az autó a földdel, mintha négy gumiabroncson gurulna). Ezzel a módszerrel sokkal magasabban, azaz kevesebb ellenállásba ütközve tud közlekedni a havon, mint például az Antarktiszon gyakran használt, 42 colos átmérőjű gumikkal szerelt terepjárók. Jelképesen 356 mérföldet tesz majd meg Renee Brinkerhoff és Porschéja, ami bizonyára több napig is eltarthat, hiszen a sí- és lánctalpakkal jelentősen csökkent a végsebesség. Rövid ideig azonban muszáj lesz a kocsi határait feszegetniük, mert a túra végén még a kontinens szárazföldi sebességrekordját is szeretnék megdönteni. Sok sikert kívánunk a Valkyrie Racingnek!