Szépen viszik az ID.3-at, ha csak hajszál híján, de augusztusban megverte a Tesla Model 3-at, a németek örömére az ID.4 is felfért a dobogóra
Nem újdonság, hogy a gázolajosok népszerűsége csökkenőben van, augusztus hónapban már csak a dobogó harmadik fokára fért fel az öngyulladásos konstrukció. A JATO jelentése - a szokásos módon - 26 európai ország összesített adatait tartalmazza, melyből jól láthatóak a kontinensünkön élő autóvásárlók preferenciái.
A konnektoros hibridek közül a Kuga hasított a legjobban
A dízelbotrány óta csökken a gázolajos modellek népszerűsége, a szigorodó emissziós normák pedig szinte csak elektromos meghajtással teljesíthetők, így kizárólag idő kérdése volt a két diagram találkozása. Erre 2021 augusztusáig kellett várni, immár a második legnépszerűbb kategória a tisztán elektromos és a plug-in hibridek modelleké, amelyeket egy kalap alá vesz a JATO Dynamics. Dízelből 141 ezer darab fogyott, ami 20%-os piaci részesedésnek felel meg, alternatív hajtásúból (az öntöltő hibrideket nem számolva) 151 ezer példány talált gazdára, ami 21%-ot hasít ki a tortából. A benzines négykerekűek a piac 56%-át tették ki, ami nagyjából 400 ezer autót jelent. A tisztán benzines modellek aránya évről-évre csökken, ennek oka a villanyautók és a benzines-elektromos modellek rohamos terjedése. E téren hatalmas az ugrás, január-augusztus között 1,32 millió EV és PHEV autót helyeztek forgalomba Európában, 2020 azonos időszakában csak 158 ezret.
A sima benzinesek top 10-es mezőnyében két Dacia is helyet kapott, a Sandero rögtön az első helyre került
Az elektromos autók mezőnyében a
Volkswagen ID.3 győzedelmeskedett (7904 db), őt a Tesla Model 3 (7824 db) és a
Volkswagen ID.4 (4624 db) követi. A külső forrásból tölthető hibridek közül a
Ford Kuga remekelt, utána a Mercedes GLC és 3-as BMW következik. Ugyanebben a mezőnyben a
Cupra Formentor (5.) és a
Peugeot 3008 (7.) is szép helyen zárt. A tisztán benzines motor szinte már csak az olcsóbb modellek kiváltsága, ez jól látszik a listából. Az első helyen a
Dacia Sandero tanyázik, utána a VW Golf és a Toyota Yaris következik. Az olcsóbb autót vásárlók sem vetik meg a SUV felépítést, a
Dacia Duster (4.), a
VW T-Roc (5.) és a
Hyundai Tucson (9.) is befért az első tízbe.
Klasszikus modellekre is van igény, augusztusban majdnem 10 ezer Toyota Corolla kelt el Európában, amivel a 8. legnépszerűbb modell volt augusztusban az öreg kontinensen