Frissül a Lexus RC F, még nem jelentették be, de talán ikerturbós V8-ast is kaphat
Hátulról is vadul néz ki, akármilyen színben kéred
Általában nem a környezetvédelemhez szokott köze lenni, ha új V8-as motorokról kapunk információt, a Toyotánál most mégis ez a helyzet. Egy kipufogógáz visszavezető rendszert szabadalmaztattak a japánok, ami a leadott ábrákon egy ikerturbós V8-ra készült. Ilyen motort jelenleg nem gyártanak, a Lexus RC F-be viszont pont jó lenne. Főleg most, amikor a szuperkupé versenyautós küllemmel, a még erősebb szívó V8-as motorral és egy rendkívül limitált példányszámú, exkluzív különkiadással folytatja pályafutását. A frissített, már 472 lovas modell szándékosan hajaz az RC F GT3 versenyautóra. Az elöl hat, hátul négydugattyús Brembo fékek előtt a 19 colos felnik is megújulnak, az adaptív futómű viszont a régi marad. Továbbá kibővített okostelefon-integrációt, okosóráról vezérelhető motorindítást, 17 hangszórós, 835 Wattos Mark Levinson hifit is kap az RC F.
Carbon csomaggal még félelmetesebben néz ki az RC F, főleg ha a Fuji Speedway limitált kiadás mellé kéred a szénszálas elemeket
A szénszálas karosszériaelemek nem csak a látvány miatt kerülnek rá, még könnyebb tőlük az autó
Az üreges féltengelyektől kezdve a könnyebb és kompaktabb klímakompresszorig mindent elkövettek a mérnökök a súlycsökkentésért, még szénszálas elemeket is lehet kérni hozzá az RC F Carbon csomagnak hála. Ez szénszálas tetőlemezt, hátsó lökhárítót, első és hátsó kötényeket, küszöbtoldatot, ajtóburkolatot, valamint hátsó légterelőt jelent, további extrái a matt fekete felnik, a karbon beltérburkolatok, a szellőztetett első bőrülések és a fűthető kormánykerék. Fontosabb csomag viszont a Lexus RC F Fuji Speedway limitált kiadás. A mindössze 50 példányban készülő széria Brembo karbon-kerámia fékeket, titán kipufogórendszert, valamint széles körben alkalmazott szénszálas kompozit karosszériaelemeket is kínál, így 4,2 helyett 3,96 másodperc alatt éri el a 60 mérföldes, azaz 96 kilométeres óránkénti sebességet.
A részletekben rejlik a nagysága, a Carbon csomag a kitolható hátsó szárnyat és a diffúzort is szénszálassá varázsolja
A sorszámozott különkiadást egyedi Electric Surge fényezéssel párosították a Lexus dizájnerei. A speciális kék festéket félmatt jellege teszi különlegessé: úgy néz ki, mintha matt lenne, de kopásálló, hogy gépi mosó kompatibilis lehessen. A kint uralkodó kék szín a beltérbe is bejut, az üléseket, a kormányt és az automata váltó karját borító Alcantara kárpittól a szénszálas borítópanelekig mindenen. Meglepő, hogy még nem jelentették be, de pont ebbe az autóba lenne ideális egy motor, amit még rejtegetnek a japánok. Egy szabadalmi bejegyzés leplezte le, hogy egy ikerturbós V8-ason dolgoznak, a négyliteres, akár 650 lóerős blokk léphetne az 5 literes, 472 lovas V8-as szívómotor helyébe, ami az RC F mellett az LC 500 és az IS 500 modellekbe is rendelhető.
A még ismeretlen motor a szabadalom fotói közt
Egy kipufogógáz visszavezető rendszer ábráit láthatjuk a képeken: különlegessége, hogy egy olyan motorhoz készül, amit a Toyota még be sem jelentett
A motor a várakozások szerint nem csak az emissziós szabályoknak felelne meg könnyebben, de hibridként még erősebb lehetne. A szabadalmi bejegyzés a Toyota által kidolgozott technika univerzális kompatibilitását is példákkal említi, így további lehetséges motorok is fejlesztés alatt állhatnak: szó esik szimpla turbós V8-as és V6-os, valamint soros négy- és hathengeres erőforrásokról is. Sajnos semmi garancia nincs rá, hogy el is készülnek, még úgy se, hogy az egyturbós V-motorok az új generációs TNGA-F platformra épülő SUV-k, illetve a platós teherjárművek új motorja lehetne, a Toyota Land Cruiser 300 mellett a hamarosan bemutatkozó Toyota Tundra pickup is megkaphatná. A hathengeres turbómotor hibrid konfigurációkban a Toyota és a Lexus összes közép- és felsőkategóriás típusához illene, míg elektromos támogatás nélkül Észak-Amerikában és Délkelet-Ázsiában árulhatnák.