Bár a Focus árlistája épp nem érhető el, valójában egy rövid kihagyás után ismét rendelhető, a frissített kiadás jövőre várható belőle, most felszereltségével hódíthat. A Corolla pedig az új motorjához és a készletes példányokhoz társított, 1,361 millió forintos kedvezményt adó árával
Nemrégiben új, háromhengeres alapmotort a kapott az immár ötvenmilliomodik példányával is elkelt Toyota Corollla. Nemrégiben teszteltük (
lásd itt), s akkor úgy tűnt, kifejezetten jó árat is kapott, ha első blikkre nem is szerényet. De vajon miként mutat, ha mellé teszünk egy másik népszerű kompakt szedánt, például a Ford Focust? Megnéztük!
Az áron túl persze fontos az is, hogy mit ad az autó, méretben, motorban, felszereltségben. Nos, méreteik alapján a vizsgált autók nagyon hasonlók, mindketten több mint 4,6 méter hosszúak, tengelytávjuk egységesen 2,7 méter. A gyári adatok szerint a Focus csomagtere a nagyobb, de a Corolláé se kicsi. Fontos különbség, hogy a Focus közel 5 centivel magasabb, s a Corolla esetén valóban feltűnő, hogy mélyre kell ülni, ugyanakkor a szerényebb magasság a szerényebb légellenállás és fogyasztás záloga is lehet.
Egyáltalán nem kicsi, feltűnően nyurga a Corolla is, a Focus minden dimenziójában nagyobb nála, tengelytávjuk egységesen 2,7 méter
A Focus alapáron turbómotort kap, a Toyota Corolla Sedanhoz nincs olyan, a szívó háromhengeres felett csakis a Hybrid érhető el
Motor terén is érdekes a meccs, hiszen mindkét alapmotor háromhengeres, 125 lóerős és 6 fokozatú kézi váltós. A Fordtól kifutott már a nem is olyan régen próbált feltöltő nélküli PFI motor, így a Focus alapból EcoBoost turbómotoros. Utóbbi a Corolla 1,5 literes szívójánál alig nagyobb, 170 newtonméteres nyomatékot ad, de jóval alacsonyabb fordulatról. Fontos különbség, hogy a Ford alapáron adja a Stop/Start rendszert, míg a Corolla 1.5 TNGA motorjából az kimaradt. Menetdinamikában jobb a Focus, sőt, a katalógusértékek szerint fogyasztásból is. Egy biztos, ha kihasználjuk a jobb menetdinamikát, akkor torkosabb lesz, mint a Corolla, ami a teszttapasztalatok szerint normál üzemben is meglehetősen aszkéta. Ezért én a motor kérdésre inkább csak döntetlent adnék. Vezethetőség szempontjából a Focus németesebb, feszesebb, míg a Corolla lágyabb, ízlés kérdése, hogy melyik a szimpatikusabb.
Gyári fotón tágasnak tűnik a Focus utastere, ám 5,1 centivel kisebb tengelytávja miatt és a tapasztalatok szerint is kisebbet ígér
Ami viszont egyértelmű vízválasztó lehet, az a vételár, amiben egyrészt nagy különbségek adódnak, másrészt viszont ritkán alapul vehető az árlista szerinti. Ha viszont az árlistát nézzük, a Ford Focus Sedan esetén (az ötajtóshoz hasonlóan) 7 585 000 forintos belépőt láthatunk. Ebből nagyjából 600 ezer forintnyi ügyfélkedvezmény vonható le. Ugyanakkor az alap Trendnél sokkal jobb bolt a már SYNC3 rendszeres, érintőképernyős, első-hátsó parkolóradaros és tolatókamerás, 16 colos alufelnis és sötétített hátsó ablakos Connected. És innen már csak további 100 ezer forint a kedvezménnyel 7 350 000 forintért hazavihető Business, ami már kétzónás automata klímás, kulcs nélküli nyitású és indítású, elektromosan behajtható és fűthető külső tükrös, esőszenzoros, elektrokróm belső visszapillantós. Nem meglepő módon a Focus eladások zömét ez a verzió adja. Az árat pedig még tovább csökkentheti a Ford saját finanszírozásának választása.
A Corolla árával (és valós) fogyasztásával is takarékosabbnak ígérkezik, kereken 7 millióért már első-hátsó parkolóradarral, esőszenzorral Tech csomaggal kaphatjuk meg
Mit és mennyiért ad a Toyota? Az alapverzió ott is felejtős, hiszen ahhoz mérten mindössze 50 ezer forintos felárral kapható jelenleg a jobb felszereltségű (listaáron 600 ezer forintos felárral adott) Comfort szint, aminél azonban nincs tovább, legfeljebb csak egy-egy extracsomag és metálfény kérhető hozzá. Itt is megkapjuk a kétzónás automata klímát, a 16 colos alufelniket és a 8 colos, Apple CarPlay-t is tudó kijelzőhöz a tolatókamerát is. Első-hátsó parkolóradart, esőszenzort, elektrokróm tükröt viszont csak a további 420 ezer forintos Tech csomaggal kapunk. Viszont a Corolla még így, sőt akár még a további 510 ezer forintért kérhető, 17 colos alufelniket és Bi-LED fényszórókat és azokhoz mosót, sötétített hátsó üvegeket, behajtható külső tükröket és csomagtértálcát adó (420 ezer forintos) Tech csomaggal is olcsóbb a Focusnál. És még ülésfűtést is ad, ami a Focus Businesshez még 150 ezer forint, de a szélvédő és a kormánykerék fűtőszálaival együtt - utóbbiak a benzines Corollához ugyanúgy nem érhetőek el, mint a Focus Businesshez járó okoskulcs. A Focushoz ráadásul még több extra, egyesével is rendelhető. Igaz, valamivel drágább, mint a nála nagyobb Corolla, de az árharc nagyjából kiegyenlített. Még egy döntetlennel marad tehát az 1:0 a Corolla javára, legalábbis a jelenlegi matek szerint.
A Corolla csomagtere sem mondható kicsinek, de a gyári értékek szerint a négyajtós Focus nagyobbat ígér
Megfelelő ajánlattal és főként azok számára, akik többre értékelik a közvetlen vezetési élményt, mint a szívómotor által ígért jobb tartósságot, a Focus is lehet persze nyerő. Garanciából a Ford 2+3 évet (2 év teljes körű, majd 150 ezer kilométerig élő), a Toyota alapból 3 év/100 000 kilométert ad, amit a márka finanszírozását választva 5 év/200 ezer kilométerre told. Ezek is hasonlóak, mint az árak, amelyekről ismét kiderült, nem csak mi figyeljük őket, a márkák is, így a Corolla és a Focus nagyjából azonos áron vihető haza. Te melyiket választanád?
Kedves Katona Mátyás!
A Ford Focus Sedan méretek helytelenek, valószínűleg az MK3 adatai. Például a tengelytáv 2700mm és a csoamtér mérete 539 liter az én ismereteim szerint. Kérem, hogy javítsa az adatokat.
Kedves László!
Köszönöm szépen, valóban hibás volt a forrásom, javítom.