Hamarosan már minden Hyundai márkakereskedésben megtekinthető lesz
Merész formatervezési irányváltás eredménye az új Hyundai Ioniq 5, hiszen a márka friss típusai az úgynevezett parametrikus dizájnvonalat követik, ami egészen extravagáns formákat eredményez úgy a
kisautók között, mint feljebb, például a
Tucsonon. A Ioniq 5 viszont teljesen más, ugyanúgy kilóg a sorból, ahogy a Kiánál az
EV6. Az első, ami élőben feltűnt, hogy jóval nagyobb, mint amilyennek a képeken látszik. Széles, magas, ami nem meglepő egy villanyautó esetében, mert tele kell pakolni akkumulátorcellákkal a padlólemezét. Ez persze nem vesz el az utastérből, rendkívül kényelmes az Ioniq 5 is.
Idén körülbelül 100 darabot szeretnének eladni belőle
Egyébként egészen pontosan 4,6 méter hosszú, 1,89 méter széles, 1,6 méter magas, a tengelytávolsága pedig kereken 3 méteres a „baltával faragott” villanyautónak. Tényleg olyan, mintha egy korai PC játékból bukkant volna elő. Egy pixelhalmaz, de látványos pixelhalmaz, amire tényleg ráerősít a hátsó lámpák fényének rajzolata, hiszen azok apró négyzetecskék, ugyanilyenek láthatók egyébként az első fényszórók búrája alatt is, illetve az Opel Vizorjára hasonlító orrdíszen is. Még a kiállított autóra szerelt 19 colos felnik rajzolata is erre „rímel”.
19 colos felniken terpeszkedett a kiállított példány
Az utastérben alkalmazott műanyagok nagy része újrahasznosított forrásból érkezik, az ülések pedig 30 százalékkal vékonyabbak a speciális vázuknak köszönhetően, így ez is hozzájárul a tágasabb utastérhez. A műszerfal a Mercedes megoldásához hasonlít, egyetlen üveglap alatt látható a két 10,25 colos kijelző, a középkonzolon pedig ott van még a klíma digitális kezelőfelülete, illetve néhány fizikai gomb a rádió kezeléséhez, illetve a térkép és a navigáció előrántásához.
Egyszerű és ergonomikus a műszerfal
Bár még nem vezethettük, annyit már biztosan tudni lehet az autóról, hogy kétféle akkumulátorral készül. Egy 58 és egy 72,6 kWh-s kapacitású közül lehet választani. Az alapmodell a kisebb akkumulátorral csak hátsókerék-hajtású lehet, 170 lóerővel és 350 Nm forgatónyomatékkal. Összkerékhajtással már 235 lóerőt és 605 Nm nyomatékot tud, amellyel 6,1 másodperc a 100-as gyorsulása. Viszont lehet erősebb, 217 lovas a nagyobb akkupakkal a hátsókerekes is, a csúcson pedig a 305 lóerős, 605 Nm forgatónyomatékú, összkerékhajtású változat található, amely 5,2 másodperces 100-as sprintet tud. Hatótávolságban 360 és 481 kilométer közötti értékeket tud felmutatni az autó, attól függően, hogy melyik hajtáslánccal kérik. Viszont a 800 V-os akkumulátor-rendszere 5 perc alatt 100 kilométeres hatótávot tud magába szívni. A rendszer akár a 220 kW-os egyenáramú villámtöltést is támogatja, így az így az akkumulátor töltöttségi szintje 18 perc alatt 10%-ról 80%-ra növelhető.
Csomagtere alaphelyzetben 531 literes
Most már arra a nagy kérdésre is tudjuk a választ, hogy mennyibe kerül mindez. Nos, az Ioniq 5 listaára 14 999 000 forint, az állami támogatással csökkentett kedvezményes ár pedig 13 499 000 forint. A belépő felszereltségi szint további ára pedig az alábbi táblázatban láthatók, végén a csak a bevezetéskor forgalmazott First Edition modellel.
Nem értem miért szajkózzák az újságírók állandóan, hogy “állami támogatással”. Mert így olcsóbbnak tűnik?
Nem tudom, hogy más országokban hogy működik ez, de kis hazánkban eddig 2-szer lehetett igénybe venni az állami támogatást: tavaly 1 óra alatt betelt a kvóta, idén 4 óra alatt. Nem beszélve arról, hogy a nagy érdeklődés miatt össze is omlott a rendszer. Összegezve: nem csak sok pénzre van szüksége annak aki villanyautós támogatás szeretne, hanem óriási szerencsére is. Mert azért lássuk be, hogy akinek futja 13,5 milliót kifizetni egy autóra, annak a másfél milliós támogatás nem többet, max egy mosolyt csal az arcára.
Nem csak az újságírók, de a francos kereskedések is így hirdetik 2,5 millióval alacsonyabb áron az autóikat. Ez egy nettó kamuzás. Nem annyiba kerülnek. Ha most odamegyek, nem hozhatom el annyiért. Ezt a fenti járművet is csak 15 millióért vehetem meg jelenleg (majd ha már kapható lesz).
Szóval valóban tisztességesebb lenne ha a valóság szerepelne a cikkekben is, bár az újságírás a politikához nagyon hasonló szakma, szóval nem meglepő a címválasztás…
“Idén 100 darabot szeretne eladni a Hyundai a tisztán villanyhajtású Ioniq 5 modellből,” Tmáogatás nélkül 100 db? Sok sikert 😀
Én az MBUX-ot sem tartom nagyra, de ez a műszeregység konkrétan használhatatlannak tűnik. Komolyan megéri az utolsó centet is kispórolni a gyárnak, csak hogy elmondhassák, az ő autójuk Mercedes rivális? Úgy látszik a koreaiak komolyan vették, hogy megcsinálják az autóipar Samsungját a Hyundai-KIA-ból – kár érte, a KIA SOUL vonal sokkal eredetibb volt, de még a Hyundai IONIQ is jól működött Prius koppintásként (sőt, nyers műszaki adatokban konkrétan jobb az IONIQ).